chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Ervaring tot nog toe erg positief. Nogal wat uitzoekwerk en er ging iets fout vanuit het bedrijf waar de uitlaat vandaan moet komen. Maar telkens heel correct en efficient via email op de hoogte gehouden, idem wat betreft al mijn vragen. Heel vertrouwen wekkend. Wat daar een stage 1 kost weet ik niet. Op de website kun je je auto invullen en dan krijg je een opgave per mail. Zie zo geen prijzen staan
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Agaam
Ervaring tot nog toe erg positief. Nogal wat uitzoekwerk en er ging iets fout vanuit het bedrijf waar de uitlaat vandaan moet komen. Maar telkens heel correct en efficient via email op de hoogte gehouden, idem wat betreft al mijn vragen. Heel vertrouwen wekkend. Wat daar een stage 1 kost weet ik niet. Op de website kun je je auto invullen en dan krijg je een opgave per mail. Zie zo geen prijzen staan
Stage 1, 412€ prijzig vind ik.
 
Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm  1.0 TSI | 70kw 
Tja, ik zie het altijd maar gerelateerd aan het aanschafbedrag van een auto en calculeer het gewoon in. Dit is een vrij normale prijs voor een stage 1 bij een betrouwbaar bedrijf. Het is maar wat je er voor over hebt natuurlijk.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Agaam
Tja, ik zie het altijd maar gerelateerd aan het aanschafbedrag van een auto en calculeer het gewoon in. Dit is een vrij normale prijs voor een stage 1 bij een betrouwbaar bedrijf. Het is maar wat je er voor over hebt natuurlijk.
Oke Duidelijk verhaal.
 
Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm  1.0 TSI | 70kw 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
ik vind altijd dat een tuning zonder testbank geen tuning is, maar wat geknutsel.
hoe kunnen ze nu zeggen dat je 260pk hebt, uit de vinger. vind dat altijd maar gek da mensen tuning zonder meting


voorbeeld (buiten JD dan) ?

Ik ben het hier helemaal mee eens.

Het bedrijf waar ik mijn auto gechipt heb MET testbank uitdraai, zij ook dat JD 140 pk beloofd maar op hun bank is dit 9/10 x heeel stuk minder.
Hij melde ook dat hij de bank kan manipuleren zodat er bijvoorbeeld 150 pk uit komt.
EN dan nog merk je van de pks niks, de NM/koppel merkt je pas.

Je weet pas echt wat je auto doet kwa vermogen indien je hem op een onafhankelijke bank heb gezet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Initiald
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Het bedrijf waar ik mijn auto gechipt heb MET testbank uitdraai, zij ook dat JD 140 pk beloofd maar op hun bank is dit 9/10 x heeel stuk minder.
Hij melde ook dat hij de bank kan manipuleren zodat er bijvoorbeeld 150 pk uit komt.
EN dan nog merk je van de pks niks, de NM/koppel merkt je pas.

Je weet pas echt wat je auto doet kwa vermogen indien je hem op een onafhankelijke bank heb gezet.

Ja en nee...
Wat is onafhankelijk? Wat doen zij met de waardes?

Dat de bekendere merken hoge waardes uitpoepen weet bijna iedereen. Ik ben in principe geen fan van JD en hun waardes MAAR hoe de auto rijdt kan je niets op aan merken. Dit is altijd soepel, lekker en het vermogen komt geleidelijk op.
Dit is dus anders dan een TunerX die vol vermogen onderaan de toerenband zit te proppen zodat het snel lijkt. 6 maanden later loopt het niet meer zogoed want -broken-
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
En laten we wel wezen, dit zijn nogal beschuldigingen welke je nmm eigenlijk niet zou mogen/moeten maken wanneer ze slechts gebaseerd zijn op hearsay (n.b. van een concurrent) en verder niet hard te maken. Verder is een bank, ook een "onafhankelijke" niet 100% betrouwbaar. Het is helemaal niet vreemd wanneer je daar met dezelfde auto verschillende waarden op meet op verschillende dagen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
En laten we wel wezen, dit zijn nogal beschuldigingen welke je nmm eigenlijk niet zou mogen/moeten maken wanneer ze slechts gebaseerd zijn op hearsay (n.b. van een concurrent) en verder niet hard te maken. Verder is een bank, ook een "onafhankelijke" niet 100% betrouwbaar. Het is helemaal niet vreemd wanneer je daar met dezelfde auto verschillende waarden op meet op verschillende dagen.
Wat hier gezegd wordt kan ik ook wel wat bij voelen.

Een "onafhankelijk" bedrijf met een dus "onafhankelijke bank" kan zijn waarde's juist wat lager instellen en daarna een verkoop praatje houden dat zij deze waarde's nog een stuk omhoog kunnen krijgen.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Wat hier gezegd wordt kan ik ook wel wat bij voelen.

Een "onafhankelijk" bedrijf met een dus "onafhankelijke bank" kan zijn waarde's juist wat lager instellen en daarna een verkoop praatje houden dat zij deze waarde's nog een stuk omhoog kunnen krijgen.

Precies mijn ervaring met een grote partij ;)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
De vermogensmeting (gelijk laten doen met de Milltek) met Insoric viel wel wat tegen wat de PK's betreft (237). Maar hij rijdt er niet minder om; de curves zien er goed uit. Ik weet verder ook niets van (de betrouwbaarheid van) dit systeem, waarbij het vermogen onder normale omstandigheden, op de weg wordt gemeten.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Jij had toch ook eerst rond de 270 pk? Volgens VT.
ja klopt, dat was wat die jongeman als schatting gaf. Nu betreft de waarde volgens Insoric de wiel-pk's en er gaat het nodige verloren tussen motor en wiel. Het zal dus wat hoger liggen en ik ga dus zekerheidshalve maar uit van de waarden die VT opgeeft. Wat dat betreft dus niet echt veel wijzer. Behalve dat de curves mooi zijn en de aanvankelijke inschatting wel wat erg flatteus was
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
De vermogensmeting (gelijk laten doen met de Milltek) met Insoric viel wel wat tegen wat de PK's betreft (237). Maar hij rijdt er niet minder om; de curves zien er goed uit. Ik weet verder ook niets van (de betrouwbaarheid van) dit systeem, waarbij het vermogen onder normale omstandigheden, op de weg wordt gemeten.

alleen catback of ook een downpipe?
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!