chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

vandaag na lange tijd stage 2 op de bak en motor laten zetten.
echter bleek het allemaal niet super te gaan, met de eerste map had ik 450nm en bleef pk 200. na even zoeken zijn we erachter gekomen dat de inlaatspruitstuk temperatuur veel te hoog wordt > richting de 70 graden(met blazer op intercooler)dit moet normaal onder 50 graden blijven aangezien anders de ontplof modus in werking gaat (minder vermogen ivm voorkomen dat motor lootje legt).

hierna map ietjes aangepast en weer diverse malen op bank en weg gelogt, bleef erg hoog.
uiteindelijk er 255pk/473nm uit gehaald. en te bedenken dat ik een sport inlegfilter, grotere buizen vanaf inlaat tot blok heb, maakt dus niks uit. daarom geloof ik nu maar weinig nog van andere die met stage 2 boven 260pk komen zonder intercooler..

ben wel tevreden, maar voor goede orde en meer levensduur toch maar eens kijkn naar een intercooler

ja je leest het goed, intercooler... die gaan we bestellen en dan is de verwachting rond de 270/275pk.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Ben wel benieuwd waar je dit hebt laten doen. Ik heb met een stage 1 270 pk (performace monitor geeft 200 Kw aan). Nm's weet ik niet , maar zal ook rond de 450 liggen. Binnenkort laat ik een vermogensmeting doen, dan weet ik het zeker. Moet er wel bij zeggen dat ze bij VAG Techniek de hele dag bezig zijn geweest, omdat ik nog één van de eersten was en ze telkens de ecu er uit en weer in moesten zetten, met aanpassing en testritjes daar tussen.
Maar 260 is met stage 1 heel goed mogelijk. Iemand van hier heeft ergens een plaatje van de resultaten (bij JD) geplaatst.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Ben wel benieuwd waar je dit hebt laten doen. Ik heb met een stage 1 270 pk (performace monitor geeft 200 Kw aan). Nm's weet ik niet , maar zal ook rond de 450 liggen. Binnenkort laat ik een vermogensmeting doen, dan weet ik het zeker. Moet er wel bij zeggen dat ze bij VAG Techniek de hele dag bezig zijn geweest, omdat ik nog één van de eersten was en ze telkens de ecu er uit en weer in moesten zetten, met aanpassing en testritjes daar tussen.
Maar 260 is met stage 1 heel goed mogelijk. Iemand van hier heeft ergens een plaatje van de resultaten (bij JD) geplaatst.

T-Tune in Echt.

tegenwoordig kan je de ecu unlockn en kan je via obd schrijven, dat scheeld ook qua tijd al

jd is de laatste die je moet geloven hahah
genoeg autos van op de bank gezien die de jd cijfertjes niet halen. vagtechniek geloof ik dan al wat meer.

doe jezelf en ons een lol en laat door onafhankelijke testbank meten, dus niet bij waar je hem hebt getuned. ik ben dus wel benieuwd wat je haalt dan, hoor t graag, want vagtechniek kan wel 270pk zeggen, maar zonder meting weet je t nooit 100 procent natuurlijk. wel goed dat je hem nu nog laat meten.
en laat je air intake temperature in intake manifold bank 1 eens loggen tijdens stilstand, testbank en rijden meteen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
De resultaten van die meting (niet bij Vag Techniek maar bij Rewi, waar een Milltek catback gemonteerd gaat worden) zal ik uiteraard hier posten.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dat kan hoor, al geeft die PM stock geen 200 Kw aan. Maar best mogelijk dat VT dat idd vooraf heeft ingesteld natuurlijk. Enfin, we zullen het zien en beleven binnenkort. Niet dat het me nou zoveel boeit of het 270 of 250 is, maar meer nice to know. Hij rijdt er niet minder goed om ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: guus6r
vandaag na lange tijd stage 2 op de bak en motor laten zetten.
echter bleek het allemaal niet super te gaan, met de eerste map had ik 450nm en bleef pk 200. na even zoeken zijn we erachter gekomen dat de inlaatspruitstuk temperatuur veel te hoog wordt > richting de 70 graden(met blazer op intercooler)dit moet normaal onder 50 graden blijven aangezien anders de ontplof modus in werking gaat (minder vermogen ivm voorkomen dat motor lootje legt).

hierna map ietjes aangepast en weer diverse malen op bank en weg gelogt, bleef erg hoog.
uiteindelijk er 255pk/473nm uit gehaald. en te bedenken dat ik een sport inlegfilter, grotere buizen vanaf inlaat tot blok heb, maakt dus niks uit. daarom geloof ik nu maar weinig nog van andere die met stage 2 boven 260pk komen zonder intercooler..

ben wel tevreden, maar voor goede orde en meer levensduur toch maar eens kijkn naar een intercooler

ja je leest het goed, intercooler... die gaan we bestellen en dan is de verwachting rond de 270/275pk.
wereldwijd komen ze MET GEMAK boven de 250pk en jij haalt dit… bijzonder maar ze zullen er daar wel verstand van hebben ook…..
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Dat kan hoor, al geeft die PM stock geen 200 Kw aan. Maar best mogelijk dat VT dat idd vooraf heeft ingesteld natuurlijk. Enfin, we zullen het zien en beleven binnenkort. Niet dat het me nou zoveel boeit of het 270 of 250 is, maar meer nice to know. Hij rijdt er niet minder goed om ;)

ik vind altijd dat een tuning zonder testbank geen tuning is, maar wat geknutsel.
hoe kunnen ze nu zeggen dat je 260pk hebt, uit de vinger. vind dat altijd maar gek da mensen tuning zonder meting
wereldwijd komen ze MET GEMAK boven de 250pk en jij haalt dit… bijzonder maar ze zullen er daar wel verstand van hebben ook…..

voorbeeld (buiten JD dan) ?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
@GTIFANATIC Denk dat ze dat prima kunnen inschatten. Maar we zullen vanzelf zien hoever ze er naast zaten.
De tuning zonder testbank is voor een stage 1 exact hetzelfde. Je hebt alleen geen plaatje met de exacte waarde. Maar zeker bij een courante, al veel stage 1 getunede auto, weet je natuurlijk wel degelijk bij benadering wat de winst en bijbehorende waarden zijn. Dat die tuning geknutsel zou zijn, is onzin, want het is exact hetzelfde, resp. met en zonder (schijn)exactheid
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
De waarde's die worden aangegeven bij stage 1 tuning zijn de waarde's die zij 100% weten te halen zonder de chip nog op de auto af te stellen. De enige kans die zich nog voordoet is dat er (iets) meer vermogen in zit als dat zij aangeven bij stage 1.

Wel blijf ik van mening dat de PK's die zij aangeven altijd een aanduiding op hun eigen test bank is, die waarschijnlijk in hun eigen voordeel staat afgesteld. Zo zou ik 140,5 pk moeten hebben op hun bank, maar dit laat ik nog eens testen op een bank van een bedrijf dat er geen belang bij heeft om mij andere waarde's te geven.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Ik ga het bij dit bedrijf laten doen binnenkort als mijn uitlaat er is. Gebeurt niet op een bank, maar op de weg. Had nog nooit van dit systeem gehoord.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
maar wat geknutsel.
stage 1 is niet maar wat geknutsel daar is al maanden aan testen aan vooraf gegaan en is gewoon een veilige goedkopere tuning voor ieder blok, dan het op maat doen.. ik noem dit geen geknutsel, de meeste zijn hier al snel tevreden mee, zodra je uitlaat en inlaat trajecten gaat doen moet je zeker op maat gaan tunen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
voorbeeld (buiten JD dan) ?

google.nl heb me er een half jaar geleden in verdiept, maar verder nooit meer wat mee gedaan. op maat tuning moet met gemak boven de 250pk uitkomen. nou zit er nog een verschil in pk's en NM jou NM komen wel wat hoger uit dan de meeste.
Ze hadden dat ook anders kunnen doen, PK's neemt het uiteindelijk over van de NM in hoge toeren. en nu zit je onderin goed waar je juist de kracht wil hebben.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Iemand op het Skodaforum haalde met zijn Kodiaq met dezelfde motor 304 pk. Ook andere intake en downpipe.
 

Bijlagen

  • 06699c03ed8e7c1038f5eecd674c3f68.jpg
    06699c03ed8e7c1038f5eecd674c3f68.jpg
    138.7 KB · Weergaven: 20
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Overigens kun je je afvragen in hoeverre een andere intercooler zinvol is. Ik heb er zelf geen verstand van , maar heb van iemand die dat wel heeft begrepen dat de standaard VAG intercoolers zelfs een stage 3 aankunnen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Overigens kun je je afvragen in hoeverre een andere intercooler zinvol is. Ik heb er zelf geen verstand van , maar heb van iemand die dat wel heeft begrepen dat de standaard VAG intercoolers zelfs een stage 3 aankunnen
ze zullen het wel aankunnen maar hoe meer je je inlaat temp omlaag kan brengen hoe beter
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ja, maar zolang het bij een stage 1 blijft.....

Dat maakt niet uit, koelere lucht = meer vermogen simpel gezegd. Dat het meer effect geeft bij een stage 3 is logisch.
Maar wat maakt iets stage drie? In mijn ogen is dat namelijk inclusief een andere turbo.

Discussies over gemeten waardes en de banken probeer ik te vermijden.
Die heb ik al vaak zat gevoerd op het GTI forum nadat ik sneller was dan auto's met meer vermogen (van de bekendere tuners) ondanks dat mijne zwaarder was en meer (aandrijf)verliezen had.

Wat een bank uitspuugt aan resultaat is eenvoudig te verhogen.
Het belangrijkste is gewoon dat het goed & fijn rijdt voor jou.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ik ga het bij dit bedrijf laten doen binnenkort als mijn uitlaat er is. Gebeurt niet op een bank, maar op de weg. Had nog nooit van dit systeem gehoord.
Ben heel benieuwd naar je ervaring bij dit bedrijf, is namelijk voor mij ook dichterbij, kosten stage 1?.
 
Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm  1.0 TSI | 70kw 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!