chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Eindelijk iemand van het forum die de chip getuned heeft.
Mijn auto heeft ook het OPF filter (bwjr 2019), dus daar kan dan 25 PK extra bij:mrgreen:.
Maar volgens mij heeft de GTI van Rosinfield geen OPF (bwjr 2018) . Hoe kan het dan dat de GTI's van bwjr 2018 de waardes van 280 PK niet halen?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Eindelijk iemand van het forum die de chip getuned heeft.
Mijn auto heeft ook het OPF filter (bwjr 2019), dus daar kan dan 25 PK extra bij:mrgreen:.
Maar volgens mij heeft de GTI van Rosinfield geen OPF (bwjr 2018) . Hoe kan het dan dat de GTI's van bwjr 2018 de waardes van 280 PK niet halen?
Hij bedoeld als je dat filter hebt en hem laat verwijderen dat dat 25pk scheelt en niet dat die van jou 25pk meer kan met OPF filter, die moet er juist tussenuit en die heeft rosinfield sowieso al niet... omdat dit blok geen Golf GTI blok is maar toch een iets ander blok hogere compressie ook, dus andere waardes.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Precies! Overigens is die 280 voor een Stage 1 +, dwz met rollenbank. Bij een stage 1, zoals bij mij, kom je dus iets lager uit
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Hij bedoeld als je dat filter hebt en hem laat verwijderen dat dat 25pk scheelt en niet dat die van jou 25pk meer kan met OPF filter, die moet er juist tussenuit en die heeft rosinfield sowieso al niet... omdat dit blok geen Golf GTI blok is maar toch een iets ander blok hogere compressie ook, dus andere waardes.

Ik heb jouw uitleg ook zo begrepen. Maar geeft een AW GTI 2019 na het verwijderen van de OPF 25 PK extra t.o.v. AW GTI 2018 of gelijk vermogen t.o.v. AW GTI 2018. Op VAGTechniek https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/nieuws/stage2-afstelling-voor-de-polo-2.0-tsi-gti-beschikbaar/ wordt namelijk 280 PK opgegeven na het verwijderen van OPF filter (stage 2).
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Ja maar dan betreft het Stage 1+ (met rollenbank) . Op zich is het resultaat identiek, of het nu één zonder OPF is of één met verwijderd OPF. Alleen verschilt het aantal PK's iets afhankelijk van het soort tuning (stage 1 of stage 1 +)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Hij is ietsje minder zuinig sinds de tuning. Kan natuurlijk ook liggen aan de lagere temperaturen en/of misschien toch iets ander rijgedrag. Afwachten hoe het er over langere tijd uitziet.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Hij is ietsje minder zuinig sinds de tuning. Kan natuurlijk ook liggen aan de lagere temperaturen en/of misschien toch iets ander rijgedrag. Afwachten hoe het er over langere tijd uitziet.
Bij hetzelfde rijgedrag zou die zuiniger moeten zijn, maar goed ik kan me heel goed voorstellen dat je nu regelmatig even de power wil voelen haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Bij hetzelfde rijgedrag zou die zuiniger moeten zijn, maar goed ik kan me heel goed voorstellen dat je nu regelmatig even de power wil voelen haha
Ja, wanneer ik op de linkerbaan zit en moet inhouden voor langzamer verkeer en de snelheid neemt genoeg af, dan is het idd wel onweerstaanbaar lekker om het pedaal even helemaal in te drukken
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Robster en Singer
Ik zou me niet zo blindstaren op die waarden. VAG Techniek geeft minder aan, maar in de praktijk is het altijd meer. Werd me verteld dat dat een kwestie van beleid is, zodat men nooit kan reclameren dat men minder heeft gekregen dan beloofd. Qua kwaliteit en vakmanschap maakt het denk ik weinig uit. Heb nu bij beide ervaring. Ik zou weer naar JD zijn gegaan (gewoonte en dichter bij) , maar die waren nog niet zover met de ecu van mijn auto. Ik zou het dus laten afhangen van dingen als afstand en prijs.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Polobm6r
JD of Vag techniek weten allebei wat ze doen, Vag techniek is op dit moment wel degene met de meest interessante prijs, boven op die 30% korting hadden ze laatst nog 100 euro korting. ikw eet niet of ze dit nog steeds hebben
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Polobm6r
Is een speciale Facebook actie en loopt tot 30/11:
ACTIE: 100 EURO EXTRA KORTING OP STAGE 1 TUNING!

Maak nu een afspraak en profiteer van 30% korting op stage1 tuning + nog eens 100 euro korting!

▶ Gebruik bij het maken van een afspraak de code: VAGFacebookActie

De actie geldt op stage 1 tuning van de volgende auto’s:
• 1.5 TSI 130/150pk MG1
• 2.0 TSI 150/180/190/200pk MG1

Actievoorwaarden:
• Actie loopt t/m 30 november
• Auto moet minimaal van bouwjaar 2017 zijn

Maak dus nu een afspraak, gebruik de bovenstaande code en profiteer van extra korting op jouw tuning!
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Polobm6r en Sal
14,5 sec; heb het ergens in een ander topic geplaatst met plaatjes. Top was 248 (255 op teller). Kan wel iets schelen, hoogstens een paar tiendenRace Timer gemeten)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Die waarde is ook wel plausibel, als een ongetunede er rond de 20 sec en die van @Singer met een ABT box (245 pk) er rond de 17 sec over doet. Dat die tijd bij een niet getunede zo tegenvalt, zit hem er in dat er na 5000 rpm zo goed als niets meer gebeurt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Die waarde is ook wel plausibel, als een ongetunede er rond de 20 sec en die van @Singer met een ABT box (245 pk) er rond de 17 sec over doet. Dat die tijd bij een niet getunede zo tegenvalt, zit hem er in dat er na 5000 rpm zo goed als niets meer gebeurt
Klopt helemaal, max nm heb je tot ongeveer 4800 toeren, daarna zakt het best stevig af. Het grootste deel van mn vermogenswinst zit tussen de 4.500 en 6.300 toeren. Daar is dus de meeste winst te behalen. Nu vind ik de 2,5 sec verschil tussen die van jou en mij ook best fors
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!