chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

wat is de reden eigk dat je m chipt ipv de dsg alleen te "optimaliseren" want daar zie ik je alleen over klagen, vermogen niet
Nee, het is niet bepaald behelpen met het vermogen. Maar als ik er nou toch ben, is het altijd leuk om meteen mee te nemen natuurlijk. Gewoon omdat het kan.
Overigens is het niet zo dat ik klaag over de DSG, maar die kan idd wel worden geoptimaliseerd. Op zich bevalt deze DSG (6) me veel beter dan die in mijn vorige auto's (DSG7).
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van de tuning bij VAG Techniek. Zoals op www.Driveaholic.nl al vermeld kunnen de acceleratietijden 100-200 km/u echt beter, zoals een echte hot hatch betaamt. Ik mis de pit in de motor bij hogere snelheden en hoop ik dat de chip tuning daar verandering in brengt.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Sorry en jammer. Ik mocht niet wachten daar (bedrijfskantine, geen wachtruimte) en ben dus maar een eind gaan fietsen op de leenfiets.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Geen probleem. Maar misschien dat ik hem straks al hij klaar is nog even kan zien. Ik ben een km verder aan het werk in Nuenen.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Ja klopt. Heeft meer voeten in de aarde dan ik dacht. Al een stuk of 5 testritjes zien passeren, met daarna weer werk aan de ecu.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Vandaag was het dan zo ver. Om 8.30 gearriveerd bij VAG techniek. Fiets geleend en eindje gaan fietsen. Gelukkig droog.
Na ca 3 kwartier stond de auto nog buiten, dus weer even verder gefietst. Bij terugkomst was auto naar binnen. Mooi, kan ik nog wel een stukkie fietsen. Heerlijk, alleen ontzettend pijn aan mijn reet, waar geen gram vet op zit.
Bij terugkomst zaten er toch meer mensen in de kantine (mij was toen ik aankwam verteld dat het een bedrijfskantine is en geen wachtruimte). Ben er dus maar bij gaan zitten. Ze gingen er idd lunchen om een uur of 12, dus weer naar buiten en wat gewandeld.
Ik had het idee bij stage 1 van ecu eruit (moet bij deze motor), software laden en klaar is Kees. Maar nee, zo werkt dat in dit geval niet. Heb denk ik wel 5 a 6 testritjes gezien, waarna telkens de ecu werd aangepast. Eigenlijk dus ook een soort stage 1 + tuning, zonder rollenbank. Om een uur of 2 was het zover, proefritje met Luuk, een uiterst enthousiaste jongeman. Het resultaat vond ik ronduit verbluffend. Hij stopt nu niet, maar blijft gaan.
Het resultaat wordt geschat op 260 a 270 pk en 430 Nm.
Het leuke is , dat er nog steeds heel "normaal" mee te rijden valt. Dat is het leuke van deze motor; druk je het gas niet al te diep in, dan gebeurt er weinig bijzonders en kun je realaxed cruisen en wegrijden zonder wielspin.
Wat merk ik tot nog toe van de tuning? Er wordt veel minder vaak teruggeschakeld. Je moet dan echt het gas wel diep intrappen, anders gaat het gewoon in de 6 (een stuk meer koppel). Het versnellen is echt fenomenaal nu en het gaat maar door; oppassen dus. Verder is met de DSG aanpassing nu eigenlijk geweldig goed te rijden in de D stand. Denk dus dat ik nog minder dan voorheen de neiging zal hebben hem in S te zetten. Even gedaan bij binnenkomst in het dorp, maar het is me eigenlijk veel te nerveuzig. In D gaat het allemaal perfect.
Motor en DSG zijn nu veel meer in balans. En start stop is uitgeschakeld.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Vandaag was het dan zo ver. Om 8.30 gearriveerd bij VAG techniek. Fiets geleend en eindje gaan fietsen. Gelukkig droog.
Na ca 3 kwartier stond de auto nog buiten, dus weer even verder gefietst. Bij terugkomst was auto naar binnen. Mooi, kan ik nog wel een stukkie fietsen. Heerlijk, alleen ontzettend pijn aan mijn reet, waar geen gram vet op zit.
Bij terugkomst zaten er toch meer mensen in de kantine (mij was toen ik aankwam verteld dat het een bedrijfskantine is en geen wachtruimte). Ben er dus maar bij gaan zitten. Ze gingen er idd lunchen om een uur of 12, dus weer naar buiten en wat gewandeld.
Ik had het idee bij stage 1 van ecu eruit (moet bij deze motor), software laden en klaar is Kees. Maar nee, zo werkt dat in dit geval niet. Heb denk ik wel 5 a 6 testritjes gezien, waarna telkens de ecu werd aangepast. Eigenlijk dus ook een soort stage 1 + tuning, zonder rollenbank. Om een uur of 2 was het zover, proefritje met Luuk, een uiterst enthousiaste jongeman. Het resultaat vond ik ronduit verbluffend. Hij stopt nu niet, maar blijft gaan.
Het resultaat wordt geschat op 260 a 270 pk en 430 Nm.
Het leuke is , dat er nog steeds heel "normaal" mee te rijden valt. Dat is het leuke van deze motor; druk je het gas niet al te diep in, dan gebeurt er weinig bijzonders en kun je realaxed cruisen en wegrijden zonder wielspin.
Wat merk ik tot nog toe van de tuning? Er wordt veel minder vaak teruggeschakeld. Je moet dan echt het gas wel diep intrappen, anders gaat het gewoon in de 6 (een stuk meer koppel). Het versnellen is echt fenomenaal nu en het gaat maar door; oppassen dus. Verder is met de DSG aanpassing nu eigenlijk geweldig goed te rijden in de D stand. Denk dus dat ik nog minder dan voorheen de neiging zal hebben hem in S te zetten. Even gedaan bij binnenkomst in het dorp, maar het is me eigenlijk veel te nerveuzig. In D gaat het allemaal perfect.
Motor en DSG zijn nu veel meer in balans. En start stop is uitgeschakeld.
Dat wordt morgen cruisen klinkt goed hoor.
Maar heb je nu Stage 1 of 1+ genomen?
260-270 pk is niet verkeerd zeg .
 
Stage 1. Maar dat is bij deze motor (althans nu) dan ook een soort 1+. Fine tuning in 4 a 5 stappen. Zij het zonder rollenbank
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!