chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Da's niet gek. Een kennis met een Kodiaq met dezelfde motor, kwam met eveneens de nodige hardware aanpassingen, uiteindelijk tot 307 pk.
Nu nog wel even je handtekening aanpassen natuurlijk ;)

hahah ga ik even doen ja!

die mag gratis op de bank komen, want dat is onmogelijk met dit blok zonder turbo vervangen. zal wel zelfde verhaal zijn zoals bij jouw vagtechniek denk ik helaas.
of waar is die geweest? nog wat meer info wat die heeft gedaan?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Ja hoor, hele verhaal is via onderstaande link te volgen, incl. uitdraai. Had ik hier overigens al eens eerder naar verwezen. Erg interessant project; had daarvoor al eens iets soortgelijks gedaan, met meer succes wat betreft het uiteindelijk resultaat, met een Superb V6.

Inmiddels weggedaan en overgegaan op een RAM

Maar blijft natuurlijk altijd de mogelijkheid om de betrouwbaarheid van de rollenbank in kwestie in twijfel te trekken ;)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
hahah ga ik even doen ja!

die mag gratis op de bank komen, want dat is onmogelijk met dit blok zonder turbo vervangen. zal wel zelfde verhaal zijn zoals bij jouw vagtechniek denk ik helaas.
of waar is die geweest? nog wat meer info wat die heeft gedaan?

In de link staat :
Op dit moment door Vagtechniek voorzien van een stage 2 tuning.
Resultaat 304pk en 485Nm

Leuk die 304pk maar jij heb toch meer koppel(waar het eigenlijk om gaat)
 
Het gaat om allebei en het verschil in koppel is verwaarloosbaar klein natuurlijk. Maar het ging me er om aan te tonen dat wat ik beweerde niet onmogelijk is. En daarnaast is het een interessant verhaal over dit project
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
die 304pk geloof ik niet heel veel van, kan gewoon niet zonder andere turbo en meer aanpassingen, maar is inmiddels wel bekend dat de cijfers bij vagtechniek en jd discutabel zijn. maar ieder zijn mening erover.
wij willen best eens gratis een polo aw gti of auto met zelfde blok op de bank zetten (en eens loggen) die door jd of vagtechniek is getunend naar 300pk, heeft voor ons geen meerwaarde en verdienen er dan ook geen geld aan, dus is gewoon een eerlijke meting, dus als iemand eens in limburg is, laat me maar weten!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Geloven doe je in de...... En insinuaties over het discutabel zijn van cijfers van JD en Vag Techniek, zijn niet meer dan dat zolang ze niet worden onderbouwd met empirisch vastgestelde feiten of anders op zijn minst enige nadere uitleg over wat er discutabel aan is. Op deze manier is dit niet anders dan een flat earther die domweg stelt dat hij niet gelooft dat de aarde rond is en de feitelijke wetenschappelijke basis daarachter discutabel noemt.
Weet niet of je het verhaal ook echt gelezen hebt, maar vermoed van niet, omdat daarin wel degelijk aanpassingen in de hardware worden genoemd, zij het niet wat betreft de turbo
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
die 304pk geloof ik niet heel veel van, kan gewoon niet zonder andere turbo en meer aanpassingen, maar is inmiddels wel bekend dat de cijfers bij vagtechniek en jd discutabel zijn. maar ieder zijn mening erover.
wij willen best eens gratis een polo aw gti of auto met zelfde blok op de bank zetten (en eens loggen) die door jd of vagtechniek is getunend naar 300pk, heeft voor ons geen meerwaarde en verdienen er dan ook geen geld aan, dus is gewoon een eerlijke meting, dus als iemand eens in limburg is, laat me maar weten!
andere polo's ook welkom :mrgreen:
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Geloven doe je in de...... En insinuaties over het discutabel zijn van cijfers van JD en Vag Techniek, zijn niet meer dan dat zolang ze niet worden onderbouwd met empirisch vastgestelde feiten of anders op zijn minst enige nadere uitleg over wat er discutabel aan is. Op deze manier is dit niet anders dan een flat earther die domweg stelt dat hij niet gelooft dat de aarde rond is en de feitelijke wetenschappelijke basis daarachter discutabel noemt.
Weet niet of je het verhaal ook echt gelezen hebt, maar vermoed van niet, omdat daarin wel degelijk aanpassingen in de hardware worden genoemd, zij het niet wat betreft de turbo
Volgens mijn ben jij het levende bewijs dat de cijfer van Vagtechniek niet 100% klopte..
 
Volgens mijn ben jij het levende bewijs dat de cijfer van Vagtechniek niet 100% klopte..
Dat klopt. Maar dat waren dan ook subjectieve en naar later bleek onbetrouwbare waarden en geen rollenbank waarden waarover de discussie hier gaat. Les daarvan: Hecht geen waarde aan wat de betreffende techneut inschat
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
En ik dacht er later nog eens over na, maar vind eigenlijk dat het geen pas geeft om de rollenbank resultaten van bedrijven als JD en Vag Techniek discutabel te noemen en in twijfel te trekken, zonder dat daar enige feitelijke onderbouwing voor wordt gegeven. En dan bedoel ik geen anekdotes, maar echte gegevens, van dezelfde auto op de resp. bank onder vergelijkbare omstandigheden.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Deze discussies komen op diverse fora terug en feit blijft dat het belangrijkste bij tuning de delta is. Op DEZELFDE bank zowel voor als na de tuning een meting doen. Dan heb je een realistisch beeld van het vermogen dat erbij is gekomen ongeacht wat dat precieze getal aan het einde dan is. Dan is overigens ook te zien of de bank redelijk klopt aangezien de originele meting rond het vermogen van de fabrieksopgave ligt.

Als je dezelfde auto de volgende dag op dezelfde bank zet kan je nog steeds een ander resultaat krijgen, de omstandigheden zijn maar deels onder controle te houden!
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ja, weet ik. En dus luidt de conclusie lijkt me te moeten zijn dat je het eigenlijk nooit kunt hebben over meer dan een indicatie. Het zou wel mooi zijn wanneer je een betrouwbaarheidsinterval zou kunnen vaststellen; bij een bepaalde op de bank vastgestelde waarde, ligt de werkelijke waarde tussen + X daarboven en - Y daaronder. In ieder geval is het dus volkomen zinloos om ergens gevonden waarden in twijfel te trekken, omdat je er dan ten onrechte van uit gaat dat er een ware, exact vast te stellen waarde bestaat.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: expor
Hieronder een filmpje van een ED30 getuned door JD, op de bank bij JD 356pk.
Mijn R is getuned waar ik altijd ga en kwam op 389pk daar. Bij een JD meeting een test gedaan op de JD bank om te kijken wat eruit zou komen.
Een schamele 354pk.

Aparte is dat er eerst onder de motorkap werd gekeken en gevraagd waar die getuned was en wat eraan gedaan was. Na het resultaat werd er gemeld dat zij er wel meer uit konden persen.

Met de ED30 Duitsland in gegaan want dan zou meneer toch een stuk sneller moeten zijn. Ik heb meer gewicht (200kg) en aandrijvingsverliezen.
Ik heb juist gewacht met het gas gegeven tot meneer gas gaf om het eerlijk te houden.

Het resultaat zegt genoeg denk ikt:
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: noenoe en Rosinfield
Ik wilde hier verder niet meer op in gaan / reageren, maar ik laat me toch verleiden.

Die ED30 is een handbak terwijl de 6R een DSG heeft. Hier is dus al een factor verschil voor bijv. optimale toerental voor die versnelling/acceleratie (los van het 'inhoudt' moment waar de bestuurder op schakelt). Daarnaast is er alleen iets nuttigs over deze vergelijking te zeggen met een uitdraai. Hoe verhouden de koppel krommes zich? Op het moment dat je gas geeft begin je meteen in te lopen en dan zit de motor nog zeker niet op het deel waar pk's het verschil maken, ik vermoed eerder een verschil in koppelkromme / turbodruk opbouw.

Gezien de vermogens hebben we het over Stage 2(+?) om met een 6R in de buurt van de 400 pk te komen. Volgens mij moet bij een handbak ook de koppeling vervangen worden om überhaupt het maximale koppel over te kunnen brengen (niet zeker), maar ik ga er dan even vanuit dat hij wel het maximaal beschikbare koppel ook daadwerkelijk heeft.

Dit soort vergelijkingen zijn praktisch (de 6R is sneller hier, dat is een feit), maar zeggen niet direct of de één of de andere tuner/bank liegt/afwijkt. Dezelfde bank, beide auto's, dan is het vergelijk eerlijk ongeacht wat door voor piek vermogens daar uitkomen. En dan dus de grafieken naast elkaar, je kan dezelfde pk's met hele verschillende turbo afstelling bereiken.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Interessant juist zo'n discussie vind ik en wat je beweert komt op mij als relatieve leek op dit gebied, zinnig en voor mij waardevol over
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dat het een handbak is klopt maar wel met een verzwaarde koppeling. Het is ook niet dat we vanaf de eerste versnelling gaan rijden dus 1x schakelen was prima.
De ED30 heeft ] een Stage 2, mijn oude R ook, de Wagner intercooler zat er nog niet op toen.
Volgens de bank bij JD dus allebei ±355pk, dan kan het wel een handbak zijn maar dat verschil is te groot om een gelijk vermogen te hebben.

Het is gewoon zo dat er een aantal tuners zijn die altijd hoge waardes halen en als die een er net meer uithaalt volgt die andere snel.

(dit is overigens niet de eerste auto die naast een "bekende tuner" auto heeft gestaan die een hoger vermogen moest hebben. Daar zijn redelijk wat testjes mee gedaan met een Golf 7 GTI).

Blijf wel zeggen dat cijfers in principe niet echt belangrijk zijn, zo lang het maar goed rijdt.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: noenoe
Maar ik snap iets toch niet helemaal; is nu de stilzwijgende aanname dat bekende tuners hun bank zo hebben ingesteld dat die hogere waarden aangeeft, dus dat ze de zaak manipuleren?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Maar ik snap iets toch niet helemaal; is nu de stilzwijgende aanname dat bekende tuners hun bank zo hebben ingesteld dat die hogere waarden aangeeft, dus dat ze de zaak manipuleren?

Tja, je kan een bank gemakkelijk aanpassen.
Dat is bijna zo simpel als een druk op de knop en er worden andere waardes uitgepoept.

Zij zullen vast denken dat dat dé waarde is en andere tuners doen het met 'minder'.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!