chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Maar ik vind dat nogal wat, dergelijke impliciete verdachtmakingen, zolang die niet op meer zijn gebaseerd dan anekdotes en "testjes", waarbij @expor hiervoor al kritische kanttekeningen heeft geplaatst en tevens aangegeven hoe je zoiets op de enige betrouwbare wijze zou moeten vaststellen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Kwam op een Engels forum het volgende tegen van een tuner:
This vehicle was supported by a panel filter upgrade & front mount intercooler after extensive research concluded the stock vehicles hardware was not capable of meeting the demands of stage 1 software.
je regelmatig het circuit op gaat
Heb VAG Techniek gevraagd hoe ze hiertegenover staan. Zal denk ik ook afhangen van wat voor gebruik je maakt van de auto. Als je regelmatig het circuit op gaat en het uiterste vergt, is zoiets wellicht raadzaam. Maar ik neem aan dat ze weten wat ze doen bij de bekende bedrijven
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Maar ik vind dat nogal wat, dergelijke impliciete verdachtmakingen, zolang die niet op meer zijn gebaseerd dan anekdotes en "testjes", waarbij @expor hiervoor al kritische kanttekeningen heeft geplaatst en tevens aangegeven hoe je zoiets op de enige betrouwbare wijze zou moeten vaststellen.

mn maatje heeft genoeg mensen op de bank gehad die bij jd/vagtechniek zijn geweest en voor testbank run komen, dan halen ze vaak niet de waardes die zouden moeten zijn. hij heeft er geen winst aan om die mensen te bezeiken, want vaak doet die gratis testbank run en verdiend er verder niks aan. zijn er zelfs geweest die 300+ pk zouden moeten halen en maar 250 bijv halen. allerlei van deze soort zaken. Uiteraard kan je spelen met de weerstand, maar
Kwam op een Engels forum het volgende tegen van een tuner:
This vehicle was supported by a panel filter upgrade & front mount intercooler after extensive research concluded the stock vehicles hardware was not capable of meeting the demands of stage 1 software.
je regelmatig het circuit op gaat
Heb VAG Techniek gevraagd hoe ze hiertegenover staan. Zal denk ik ook afhangen van wat voor gebruik je maakt van de auto. Als je regelmatig het circuit op gaat en het uiterste vergt, is zoiets wellicht raadzaam. Maar ik neem aan dat ze weten wat ze doen bij de bekende bedrijven

volgensmij heb ik dit ook al verteld in iets eerdere post, dat een intercooler nodig is, dat die anders veel te warm wordt, was bij mij ook al..
bij br performance doen ze ook alleen maar stage 2 met intercooler upgrade
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: Myfirstcar en noenoe
Het gaat hier om stage 1. Ben benieuwd naar de visie van Vag Techniek.

En wat betreft het rollenbank verhaal, blijf ik er bij dat je dergelijke verdachtmakingen niet kunt maken zonder harde data van gedegen onderzoek. Verhalen van "maatjes" vormen daar geen basis voor.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Het gaat hier om stage 1. Ben benieuwd naar de visie van Vag Techniek.

En wat betreft het rollenbank verhaal, blijf ik er bij dat je dergelijke verdachtmakingen niet kunt maken zonder harde data van gedegen onderzoek. Verhalen van "maatjes" vormen daar geen basis voor.

sorry maar komop...
mensen die al 6 jaar of langer in de tune wereld zitten, weten deze zaken echt wel beter dan jij of ik..
net of voor iemand een meerwaarde is om een andere tuner zwart te maken als die zelf meer dan genoeg klanten heeft..
gaat om praktijk verhalen die ik zeg, geen bullshit.. maarja jij geloofd vagtechniek heilig die je zoveel pks heeft gegeven dat de insoric meter bijna ontplofte..
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Sorry ook van mijn kant, maar een discussie heeft voor mij alleen zin wanneer deze gebaseerd is op inhoudelijke argumenten. Met deze laatste reactie is wel duidelijk dat daarvan geen enkele sprake is ("praktijk-verhalen", beroep op ervaring van derden en autoriteit; allemaal zaken die niet thuis horen in een goede inhoudelijke discussie) en dat het een kant op gaat waarvan ik de zin niet in zie. Tekenend daarvoor is ook je laatste zin. Daarmee maak je het persoonlijk. Ik heb onlangs toegegeven dat ik ten onrechte geloof heb gehecht aan de inschatting van een techneut en dat je dat dus beter niet kunt doen. Om me daarmee nu om de oren te slaan, terwijl dat volkomen los staat van de discussie hier, vind ik op zijn zachtst gezegd niet erg aardig. Dus ik wil het hierbij laten.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Myfirstcar
Hard bewijs leveren is natuurlijk lastig , overal heb je andere omstandigheden. Of het nou de waarde is welke de bank op de computer uitspuugt of de koeling op locatie. 300PK bij JD en 250PK elders vind ik persoonlijk wel een te groot verschil.

JD levert misschien hogere waardes (laten we de discussie achterwegen laten) maar je hebt wel een strakke lijn en de auto rijdt gewoon goed. Dit is het belangrijkste. Bij VAGTechniek ken ik wat mensen met mindere ervaringen die terug zijn gegaan om de tuning terug te draaien.

@Rosinfield Ik heb best wel eens lopen doortrappen (ook met hogere snelheden) en heb niet gemerkt dat de auto het zwaar had, vermogensverlies had of iets anders. Voor stage 1 heb je die upgrade echt niet nodig.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi en Rosinfield
En zoals gebruikelijk weer zeer snel en adequaat antwoord van VAG Techniek:


Onze ervaring is dat een stage 1 tuning voor deze motor geen probleem is met de standaard hardware. Er zijn er ook bij ons stage 2 getuned met de originele intercooler.
Uiteraard hebben dergelijke upgrades wel voordelen, een ander paneelfilter zorgt voor beter ademen van de motor maar zal geen merkbaar meer vermogen geven. Een cold air intake pakt meer koude lucht en zal iets meer vermogen geven naast het beter ademen van de motor. Deze upgrades vereisen geen softwarematige aanpassingen achteraf en kun je dus zonder problemen uitvoeren. Een upgrade intercooler zorgt ervoor dat je een stabielere vermogensafgifte hebt, een beter koeling van de turbo betekent dat je het vermogen langer kunt vasthouden. Het is inderdaad afhankelijk waarvoor je de auto wilt gebruiken maar voor stage 1 hoef je dus niet per se extra aanpassingen uit te voeren omdat dit problemen zou veroorzaken.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi
71pk en 179 nm erbij dmv software en een uitlaat een andere uitlaat...
Geloof er ook weinig van.
Tenzij ze over de veilige waardes zijn gegaan.

ik wil echt niet blijven opscheppen ofzo, maar ik heb intake, downpipe, sport midden en einddemper, intercooler, grotere slangen, turbo revisie, gfb+ en zit op 1.7 turbodruk en zit lager dan iemand die alleen software en andere uitlaat heeft.. geloof r geen hol van
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!