Bi-Xenon koplampen, hoe werkt de bochtenverlichting?

Ik heb slecht nieuws.

Ik had vandaag een afspraak staan om 10:00 uur bij VAS technics om de bi xenon te kopen en te laten monteren voor 700 Euro.

Echter stond ik vandaag voor gesloten deuren. Ik belde VAS technics op om te vragen of ik wel op de juiste adres zat. Dat was wel het geval, alleen hebben ze mij verteld dat ze mij hadden gebeld en dat ze hadden ons afspraak hadden afgezegd wegens de kabelset die ze nog niet binnen hadden. Ze vertelden mij dat ze die vandaag nog geleverd zouden krijgen maar niet wisten hoelaat dat zou zijn. Ik heb ze verteld dat ik helemaal niet ben gebeld maar dat ik even in de buurt blijf en dat ze me konden bellen als die binnen was, want ik ben helemaal vanuit Barendrecht gereden.
Ik heb tot 15:00 uur gewacht maar geen belletje niks.

Nu ben ik net thuis en zie ik dat ze mij gister om 21:31 uur een e-mail hebben gestuurd dat ons afspraak niet doorgaat omdat ze de kabelset nog niet hadden. Gister om 21:31 uur sliep ik al, en een afspraak verzetten doe je toch telefonisch en niet op het laatste moment via e-mail?

Heb voor niks dagen zitten aftellen tot vandaag en heb ook voor niks helemaal gereden naar Zeist en heb voor niks 5 uur in de omgeving van Zeist gewacht.

Wat een slechte dag heb ik gehad zeg. Ik hoef die Bi xenon nu niet meer. Ik behoud mijn 700 Euro dan maar pfff.

Zeer triest om te horen, zo hoor je niet met klanten om te gaan.
Zie je er nu helemaal vanaf om xenon achteraf in te bouwen?

Ik denk dat ik er helemaal vanaf zie, volgens mij werkt je hoogteverstelling dan ook niet meer. Zodra je medepassagiers op de achterbank hebt zal je koplampen altijd iets naar boven schijnen. Dus eigenlijk moet je dan wel automatische hoogteverstelling hebben.
Dan wordt het bij elkaar een duur grapje, helemaal als je ook nog een nieuwe bcm moet hebben.
 
Ja echt heel triest. Het was mijn vrije dagje, heb ik m'n wekker nog gezet en voor niks ben ik een halve dag kwijt.

Ik ga denk ik ook geen xenon meer zetten na deze ervaring tenzij ze het nu voor 600 Euro doen. Ik vind dat ze nu best 100 Euro eraf mogen halen na dit allemaal, maar heb nog niks van ze gehoord dus ik laat ook niks van mij horen.
 
Beste leden,

Na dit gevolgd te hebben als mede eigenaar van VAS Technics wil ik hier even op reageren. Wij hebben al eerder contact proberen op te nemen, maar als wij geen correcte telefoonnummer hebben gaat het niet werken. Wij hebben na heel wat telefoontjes overwogen om een email te sturen gezien die wel correct was. Oftewel een tip voor de volgende keer laat de juiste telefoonnummer achter dan heb je ook meer aan je vrije dag ;)

Wij vinden het ook heel spijtig dat je voor de deur stond en wij de kabels niet binnen hadden, maar hadden het al aan je gemeld de dag ervoor en niet de dag zelf. Het jammere hiervan is, is dat jij onze naam hier loopt te verpesten en zo werkt dat niet!
Mocht iemand iets te vragen of op te merken hebben graag persoonlijk via email of telefoon reageren. Want wij worden hier neergezet als een bedrijf die niet helemaal correct werkt en daar zijn wij het niet mee eens! Bedankt

Groet
 
Bedankt voor je reactie. Kun je ook een beetje uitleg geven over de verschillende prijzen die er in deze thread genoemd worden voor jullie werkzaamheden ?

Beste,

Bij de ene prijs gaat het om nieuwe koplampen en bij een andere prijs bij gebruikte koplampen. Daarbij is het afhankelijk van wat voor uitvoering je auto is. Bij sommige auto's is het meer werk en dat soort dingen.
De prijs is dus afhankelijk van wat voor uitvoering etc. Daarbij wilt het ook nog wel eens voorkomen dat de BCM vervangen moet worden, om de LED te kunnen activeren vandaar.

Mvg
 
Hierbij een opgave:

Auto's met dagrijverlichting (Bluetmotions, BlueGT etc):
- Adapterstekkers
- In sommige gevallen BCM ivm software level van BCM

Auto's zonder dagrijverlichting:
- Adapterstekkers op maat gemaakt
- Of BCM vervangen, maar dit gaat soms heel lastig. Voor benzine modellen niet, maar voor 1.6 TDI bijvoorbeeld wel

Tegenwoordig werken alle xenon gestuurde koplampen van VW via een aangestuurde sensor. Oftewel je handmatige hoogteregeling komt te vervallen.
 
Hoe zit het met de APK als je voor automatische hoogteregeling gaat? Word de knop dan verwijderd uit het dashboard ?
Simpele regel: als er een hoogte regeling knop zit moet het werken, zit deze er niet is het geen controle punt.
Automatisch hoogte regeling word niet gecontroleerd, als de hoogte van de koplampen bij keuren maar goed is.
 
protip: plak er tape op. (dat is voldoende)

maar ik meen dat het voor de apk niet meer uit maakt of je dat nou wel of niet hebt tegenwoordig (ik kan me vergissen natuurlijk)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!