Bi-Xenon koplampen, hoe werkt de bochtenverlichting?

BlackPoloBM

Bekend lid
2,148
775
132
Beste leden,

Ik heb een afspraak gemaakt met een bedrijf die originele bi-xenonverlichting kan monteren voor een goede prijs.
Hij vertelde mij dat mijn DRL die ik nu onder in mijn bumper heb niet meer zullen werken en dat de DRL nu in de led in de koplampen zitten. Dit is goed en dat wist ik.
Ik vroeg de verkoper/monteur toen hoe het dan zit met mijn bochtenverlichting die ik in mijn mistlamp heb onder in mijn bumper.
Hij vertelde mij dat dit hetzelfde blijft tenzij ik dit in mijn koplampen wil hebben, maar dat het onderin de bumper handiger en mooier is volgens hem.
Is dit waar? Moet ik mijn bochtenverlichting gewoon behouden zoals ik het nu heb of zal ik hem toch vertellen dat ook de bochtenverlichting in de koplampen moeten komen.
Hoe werkt de bochtenverlichting dan in de koplampen en wat is volgens jullie beter?

Ook vertelde de monteur mij dat de gehele proces van het monteren en programmeren van de koplampen ongeveer een uur duurt. Uit andere opgezochte ervaring duurt het bij andere bedrijven 1 tot 2 dagen. De monteur vertelde mij dat 1 of 2 dagen alleen zo is als een garage de gehele kabelboom veranderd maar dat zij een andere manier hebben van het werkend krijgen van de koplampen. Wie weet hoe deze garage het dan doet? Wat adviseren jullie mij?

Dit is de website van de garage: V.A.S. Technics - Welkom

Ik hoor graag jullie meningen hierover,
 
ik heb geen ervaringen met dat bedrijf maar ik zou wel de bochtenverlichting in de kopampen laten doen. Ten eerste is het dan geen 'half werk' en de lampen zitten hoger dus een beter lichtbeeld op de weg, en als klap op de vuurpijl zitten er H7 lampen in dus zowiezo meer licht
 
ik heb geen ervaringen met dat bedrijf maar ik zou wel de bochtenverlichting in de kopampen laten doen. Ten eerste is het dan geen 'half werk' en de lampen zitten hoger dus een beter lichtbeeld op de weg, en als klap op de vuurpijl zitten er H7 lampen in dus zowiezo meer licht

Oke, dus ik zal dat bij hun aangeven. Ik hoop echt dat het een goed bedrijf is want het kost aardig wat geld zo'n originele xenon voor een bluemotion in te bouwen.
 
Lampen staan natuurlijk hartstikke dik. Zo een chip verhoogt het speelplezier. Ik zou het eerder andersom gedaan hebben Stick Out Tongue. Maar die lampen zijn ook een dikke aanwinst hoor. Gelijk foto's maken natuurlijk!
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Oke, dus ik zal dat bij hun aangeven. Ik hoop echt dat het een goed bedrijf is want het kost aardig wat geld zo'n originele xenon voor een bluemotion in te bouwen.

Heb hier een jaar geleden een RNS510 die door de dealer als overleden was aangegeven laten maken. Probleem was binnen 30 min opgelost. Deze jongens zijn erg goed in hun vak!.

Staan veel goede reacties op hun marktplaats advertentie.

En ben ook erg benieuwd naar de foto`s wat loop ook met dit idee rond :wink:
 
Heb hier een jaar geleden een RNS510 die door de dealer als overleden was aangegeven laten maken. Probleem was binnen 30 min opgelost. Deze jongens zijn erg goed in hun vak!.

Staan veel goede reacties op hun marktplaats advertentie.

En ben ook erg benieuwd naar de foto`s wat loop ook met dit idee rond :wink:

Ik heb de recensies gelezen en mensen hebben allemaal een goed woord over dat bedrijf.

Ik ben blij dat iedereen goede ervaringen heeft met dat bedrijf en hoop dat het voor mij ook goed afloopt.

Ze hebben mij verteld dat ze al ongeveer 10 Bluemotions hebben omgebouwd naar origineel xenon dus ik heb nu alle vertrouwen in hun.

Foto's zal ik zeker plaatsen en als alles goed gaat zal ik hun bedrijf ook wat vaker gaan gebruiken met mijn aanpassingen.
 
Ik ben afgelopen zaterdag langs geweest, ik wil namelijk ook Xenon met led in mijn BlueGT laten plaatsen. Aardige behulpzame jongens en ze hebben er absoluut verstand van, ik hoor deze week van ze...Ze moesten eerst een email naar Duitsland sturen om te kijken wat er allemaal nodig is (voor de zekerheid, in principe wisten ze dit al wel). Ze gaven ook aan, dat als het niet mogelijk is zij dit aan me zullen mededelen. Ik ben benieuwd, want ik heb om een prijsopgave gevraagd voor zowel met als zonder automatische hoogteregeling!Ik was ook blij om te horen, dat zij hele nieuwe lampunits moeten bestellen en geen 2de hands gebruiken...Even terugkomend op de bochtenverlichting in de lampen, ik heb namelijk ook in bochtenverlichting maar wil je bochtenverlichting in de lampen hebben moet je er volgens mij automatische hoogteregeling bij nemen dan pas zal de verlichting meedraaien. Maar het kan zijn dat ik, dat verkeerd begrepen heb.
 
Hey Donatello, gave BlueGT heb je ik zal binnenkort ook ff proberen om wat foto's te plaatsten. Ik vind m supergaaf en hij rijdt heerlijk alleen nog ff wennen aan het verbruik haha is een heel groot verschil tov mijn vorige (Bluemotion) maar natuurlijk ook een heel groot verschil in het vermogen. Heb je al contact met de jongens van VAS Technics gehad? Zonder hoogteregeling behoud je volgens mij gewoon je bochtenverlichting in de mistlicht units. Ik zeg gewoon met een aantal leden aanschaffen die xenon en zorgen dat er flinke korting wordt gegeven;)
 
Ik heb m trouwens zo samengesteld:

Polo BlueGT 1.4 140 PK DSG-7
Kleur: Deep Black Pearl
3-deurs
Climatronic
Easy Entry
RNS 315
Park Distance Control achterzijde
Licht & Zichtpakket
Multifunctioneel stuurwiel
Executive plus pakket
Velgen 17" Montani antraciet
Alcantara bekleding met leder look
Getinte ramen achter


Weet jij nou hoe het zit met de bochtenverlichting in de lamp bij xenon? Volgens mij moet je dan automatische hoogteregeling hebben...
 
Weet jij nou hoe het zit met de bochtenverlichting in de lamp bij xenon? Volgens mij moet je dan automatische hoogteregeling hebben...

Lijkt me sterk dat je daarvoor aLWR voor nodig hebt;)
De bochtenverlichting lijkt mij eerder een werkje a la het juiste draadje verplaatsen naar de correcte plek;)
 
VW  6R  1.2TDI 
@Gewoonjan, dan heb ik het verkeerd begrepen. Zal het ff navragen zodra ze me bellen, dan zouden dus alleen nog de mislampen werken als je die aanzet en de bochtenverlichting via de xenon lampen gaan.

@de rest, ik zal eens navragen indien we met meerdere mensen de xenon laten inbouwen of ze een flinke korting willen geven.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!