Bi-Xenon koplampen, hoe werkt de bochtenverlichting?

Ik heb bij hun ook even offerte opgevraagd incl. automatische hoogteverstelling, is dit überhaupt nodig?
Boordnet
400
Xenonkoplampen
650
Kabelset t.b.v koplampen
80
Hoogte regeling
450
Inbouw
350
Totaal
1930

Vindt het een beetje vreemd dat er een compleet nieuwe boordnet geplaatst moet worden, verschilt dit per model en bj?
 
Ik heb bij hun ook even offerte opgevraagd incl. automatische hoogteverstelling, is dit überhaupt nodig?
Boordnet
400
Xenonkoplampen
650
Kabelset t.b.v koplampen
80
Hoogte regeling
450
Inbouw
350
Totaal
1930

Vindt het een beetje vreemd dat er een compleet nieuwe boordnet geplaatst moet worden, verschilt dit per model en bj?

Automatische hoogte regeling is alleen verplicht als je xenon besteld bij je auto, dus af fabriek. Achteraf is het niet meer verplicht, net zoals koplampsproeiers, die zijn ook niet meer verplicht.

Qua boordnet, dat is idd model afhankelijk, sommige modellen regelen volgens mij hun complete verlichting via de bcm (de BM is daar een mooi voorbeeld van, die is wel om te coderen naar H7 en een trendline niet) en bij anderen gaat het via andere manieren.
 
VW  6R  1.2TDI 
Automatische hoogte regeling is alleen verplicht als je xenon besteld bij je auto, dus af fabriek. Achteraf is het niet meer verplicht, net zoals koplampsproeiers, die zijn ook niet meer verplicht.

Qua boordnet, dat is idd model afhankelijk, sommige modellen regelen volgens mij hun complete verlichting via de bcm (de BM is daar een mooi voorbeeld van, die is wel om te coderen naar H7 en een trendline niet) en bij anderen gaat het via andere manieren.

Duidelijk, bedankt voor je antwoord! Compleet nieuwe boordnet vindt ik nogal aan de prijs dan! Zit je in mijn geval nog op een bedrag van rond de € 1100,- a € 1200,-
Ik dacht dat bij een Highline uitvoering al voorbereiding opzit voor xenon verlichting, dan heb ik het over het software gedeelte! Kabels moeten ze sowieso trekken.
 
Apart!!Ze rekenen € 650 voor koplampen en inbouw € 350...BlackPoloBM doet het bij hen voor € 700,- incl. koplampen en inbouw...Ik krijg vrijdag een prijsopgave, ik denk dat het ook ongeveer € 700,- wordt!
 
Dat is het vervangen en programmeren van de BCM, het monteren van de sensoren voor de hoogteregeling op de achteras en het trekken van alle kabels van achter naar voor.

De complete inbouw met hoogteregeling is vergelijkbaar met:
Bi-Xenon Scheinwerfer Set LED TFL - VW Polo 6R-38594

In Duitsland is hoogteregeling verplicht, in Nederland niet (meer).

Voor hoogteregeling rekenen ze ook nog € 450,-. Waar zou dat dan voor zijn?

Als ik nou door Duitsland rij bijv. doorreis voor de vakantie, is dan de hoogteregeling ook verplicht? Of is het meer iets voor de Duitsers zelf, dat het voor hen verplicht is?
 
Voor hoogteregeling rekenen ze ook nog € 450,-. Waar zou dat dan voor zijn?

Als ik nou door Duitsland rij bijv. doorreis voor de vakantie, is dan de hoogteregeling ook verplicht? Of is het meer iets voor de Duitsers zelf, dat het voor hen verplicht is?

€ 450,- is voor de hardware.
Zolang je geen Duits kenteken hebt, kunnen ze het niet verplichten. Het is daar vooral voor de Duitse (APK-)keuring
 
€ 450,- is voor de hardware.
Zolang je geen Duits kenteken hebt, kunnen ze het niet verplichten. Het is daar vooral voor de Duitse (APK-)keuring

Aha ok duidelijk!

Dat linkje wat jij stuurde trouwens met ook hoogteregeling, dat kan bij mij sowieso niet want ik heb start/stop...Maar er zullen toch wel setjes zijn waarbij het wel kan.
 
Aha ok duidelijk!

Dat linkje wat jij stuurde trouwens met ook hoogteregeling, dat kan bij mij sowieso niet want ik heb start/stop...Maar er zullen toch wel setjes zijn waarbij het wel kan.
De BCM van de (duitse) link is het enige onderdeel van de door hun samengestelde set dat geen start-stop ondersteund. Als je de set samen laat stellen, dan kun je een BCM kiezen die dit wel ondersteund.
 
De BCM van de (duitse) link is het enige onderdeel van de door hun samengestelde set dat geen start-stop ondersteund. Als je de set samen laat stellen, dan kun je een BCM kiezen die dit wel ondersteund.

Toen ik gisteren 1 vd jongens van VAS sprak gaf hij aan, dat waarschijnlijk bij mij geen hoogteregeling mogelijk zou zijn (hij had een mail naar Duitsland gestuurd en zij zouden hebben gezegd dat achteraf inbouwen vd hoogteregeling niet kan) maar dat hij daar nog ff verder in zou duiken...De reden zou ik niet kunnen vertellen, ben echt totaal niet technisch
 
Toen ik gisteren 1 vd jongens van VAS sprak gaf hij aan, dat waarschijnlijk bij mij geen hoogteregeling mogelijk zou zijn (hij had een mail naar Duitsland gestuurd en zij zouden hebben gezegd dat achteraf inbouwen vd hoogteregeling niet kan) maar dat hij daar nog ff verder in zou duiken...De reden zou ik niet kunnen vertellen, ben echt totaal niet technisch

Bij mij hetzelfde verhaal. Hoogteregeling was voor mijn Bluemotion niet mogelijk. Hij vertelde mij wel dat sommige andere types wel hoogteregeling kunnen hebben.

Ik denk dat het beste is van degenen die interesse hebben om hun type Polo en bouwjaar neer te zetten, zodat we kunnen kijken of al deze types dezelfde kosten met zich mee gaan brengen. Ik neem dan ook aan dat niemand de automatische hoogteregeling gaat doen gezien daar nog veel onduidelijkheid over is en ook omdat het extra kosten met zich meebrengt terwijl het niet is verplicht in de Nederlandse wetgeving.

Dus bij deze even op een rijtje wie interesse heeft (nog niets verplicht):

- BlackPoloBM: Bluemotion uit 2011. 100% werkend te krijgen zonder nieuwe BCM. (prijs zonder groepskorting nu 700 Euro)

- AlexV: Blue GT uit 2013. 100% werkend te krijgen zonder nieuwe BCM. (prijs zonder groepskorting nu 700 Euro)

- madmax: 1.2 TSI R-Line uit 2012. ( Nog onbekend of er een nieuwe BCM nodig is)

- Donatello: Blue GT uit 2013. 100% werkend te krijgen zonder nieuwe BCM. (prijs zonder groepskorting nu 700 Euro)

- Houz74: Bluemotion uit 2012 ( Nog onbekend of er een nieuwe BCM nodig is)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!