ATM chiptuning

Ben benieuwd. Zoals diverse keren eerder aangegeven, is de vraag niet of het nodig is, want dat is het niet. De (juiste) vraag moet zijn: is het aan te bevelen, ihb wanneer je laat chippen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Net de auto afgegeven voor de tuning. Heb nog navraag gedaan over de "finetuning" bij stage 1+. Volgens de tuner is er bijna geen verschil tussen stage 1 en stage 1+. Bij stage 1 worden de parameters uitgelezen bij een proefrit waarna de tuning wordt gedaan. Bij stage 1+ wordt het uitlezen van de parameters gedaan op de rollerbank. De tuner vond het uitlezen op de weg zelfs beter, omdat je dan echte rij wind hebt. Had zelf altijd begrepen dat op de bank afstellen beter was :rolleyes:.

Doet die dan ook een 4 seizoenen tuning maken?
Want in de winter heb je nou eenmaal koudere lucht dus kan er meer uitgehaald worden.

Op de bank wordt de motor gewoon (normaal gesproken) afgesteld op de perfecte curve. Daarom is het bijvoorbeeld aan te raden als die op 98 getuned is, 98 te blijven rijden. Daar is de motor optimaal voor aangepast.

Ik mag toch wel hopen dat zij op de bank het in elk geval goed afstellen "op de curve".
On the road zullen ze het op gevoel en geluid doen samen met VCDS om de waardes te controleren, dat die niet te hoog/laag zijn.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
In het geval van DSG aanpassing zit er nog wel iets tussen "leuk" en "niet nodig" ;). Zeker komt de tuning meer tot zijn recht; dan met een DSG die vanwege emissie normen hinderlijk snel opschakelt.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Red-Line
Ondertussen al wat verder :)Mijn forge luchtfilter lijkt de schuldige. Mijn auto bereikt een hogere turbodruk waarde dan andere met dezelfde motor en tune. Dus de tune moet iets aangepast worden voor mijn auto.
Update hierover, voor wie het leuk vinden :grimacing: De schuld ligt niet bij het luchtfilter. ATM heeft het probleem niet op kunnen lossen en hebben me gevraagd mijn auto langer achter te laten. Dit kon niet op korte termijn. In overleg met ATM besloten de tuning terug te draaien en geld terug. Super netjes opgelost, ik had ze gegund het probleem op te lossen, aan hun klantvriendelijkheid ligt het niet. Dus.... volgende week naar Vagtechniek. Dan is @Rosinfield ook weer tevreden:mrgreen:
 
Vandaag bij VAG Techniek geweest, echt TOP! Ziet er allemaal zeer professioneel uit daar en het resultaat is er dan ook naar.
Wat een verschil, rijdt heerlijk nu, trekt heerlijk door en niet meer alsof er een begrenzer op zit of zoiets.
In de tweede versnelling laten rollen en optrekken gaat nu ook zonder dat hij bijna dood valt. (y)
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Update hierover, voor wie het leuk vinden :grimacing: De schuld ligt niet bij het luchtfilter. ATM heeft het probleem niet op kunnen lossen en hebben me gevraagd mijn auto langer achter te laten. Dit kon niet op korte termijn. In overleg met ATM besloten de tuning terug te draaien en geld terug. Super netjes opgelost, ik had ze gegund het probleem op te lossen, aan hun klantvriendelijkheid ligt het niet. Dus.... volgende week naar Vagtechniek. Dan is @Rosinfield ook weer tevreden:mrgreen:


Denk dat je dit probleem bij vagtecniek niet gaat veranderen. er is iets met motor/auto, dit lijkt me geen software verhaal.
je probleem zit wss in de wastegate of schoepluchtklep(regelklep)/n75, of wel de aansturing of eventueel zelfs iets met slangen of wat dan ook.

je hebt zelf VCDS toch en hij is nu toch orgineel?
dan zou ik nu eens loggen, want je kan wel naar volgende gaan,maar als je auto niet in orde is, ga je alleen maar problemen veroorzaken voor je auto enz als je toch tuned nu.

zou tijdens rijden ff loggen en dan volgende waardes, engine speed, boost pressure actual en boost pressure specified. (wel ff turbo modus aanzetten, voor duidelijkere meting) daarna ff via https://kiksu.net/vcds-graph/ je log openen en bekijken hoe of wat.
want met een tuning ga je dit probleem niet zomaar veranderen helemaal denk ik...
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Het lijkt me niet dat VT er zomaar nieuwe software opzet, dit verhaal gehoord hebbend. Laat ze er maar eens naar laten kijken. Ben erg benieuwd naar hun bevindingen. Intussen voel ik me gesterkt in het advies dat ik altijd geef: ga naar een VAG gespecialiseerd bedrijf en niet naar een "alleskunner"
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Nogmaals, voor alle ‘aannemers’ (sommige gti rijders?) op dit forum. Het is aangetoond dat het om een fout in de mapping gaat. Vagtechniek is op de hoogte van de details en gaat er 'zomaar' nieuwe software opzetten :kissing:
Dat was exact hetgeen ik beweerde he; voor de goede orde ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Nogmaals, voor alle ‘aannemers’ (sommige gti rijders?) op dit forum. Het is aangetoond dat het om een fout in de mapping gaat. Vagtechniek is op de hoogte van de details en gaat er 'zomaar' nieuwe software opzetten :kissing:

Veel plezier daar, was er gisteren en ben heel erg tevreden, hopelijk gaat het chippen door VT hetzelfde resultaat leveren zonder problemen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: #uranograu
Een update over de chiptuning bij ATM. Ik rij nu dik een week rond met de tuning en ben er dik tevreden over! Zoals bekend veel meer souplesse en power als het nodig is. Verschil met mijn vorige gechipte Polo is duidelijk aanwezig, dat was ook een 1.2 TSI met 130pk 215Nm waar mijn huidige auto 140pk en 235Nm heeft. Dat extra koppel voel je wel (vooral in de bergen). Van 0 naar 100 km/h sprint getimed (met GPS) en dat was niet verkeerd.

Sprint Polo.jpeg
Kortom dik tevreden over de tuning (ondanks dat het niet door een VAG-specialist is gedaan ;)).

Ook nog contact gehad met TVS over de DSG voor wat info. Zij raden altijd aan om de DSG te optimaliseren bij tuning voor meer comfort en een stukje betrouwbaarheid. De DQ200 bakken van de nieuwere generatie zijn verbeterd ten opzichte van de oudere generatie (mijn bak behoord tot de nieuwere generatie). De ervaringen zijn wisselend sommige ondervinden al problemen bij 20K en sommige pas bij 200K, dus moet je geluk hebben. Zaken als schokjes moet je voor lief nemen en zijn normaal bij deze bak door het laagtoeren schakelen (met originele software). Drivability update met life extender kost €500,- wat voor mij op dit moment een beetje te veel van het goede is, dus laat ik de DSG voor nu zoals het is. Met de originele DSG-software rij je rustig door de stad en als je het gas wat verder intrapt is het vermogen gelijk beschikbaar. Bij mijn vorige Polo met DSG tuning heb ik ook wel gemerkt dat het verbruik toch wel omhooggaat :rolleyes:. Dus misschien wel goed voor de portemonnee qua brandstof kosten.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Qua klantvriendelijkheid niet te spreken over ATM, om een lang verhaal kort te maken kan je bij ATM je sleutelbos op de balie leggen en mag je je handtekening zetten op de werk order vd specialist en mag je in de wachtkamer zitten.
Bij VAG techniek werd je het 1 en ander uitgelegd, mag je rondlopen in de garage en krijg je op alle vragen netjes antwoord
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Qua klantvriendelijkheid niet te spreken over ATM, om een lang verhaal kort te maken kan je bij ATM je sleutelbos op de balie leggen en mag je je handtekening zetten op de werk order vd specialist en mag je in de wachtkamer zitten.
Bij VAG techniek werd je het 1 en ander uitgelegd, mag je rondlopen in de garage en krijg je op alle vragen netjes antwoord
Hmm bij vagtechniek zeiden ze tegen mij op de mail, sleutel afgeven, daarin het hok en klaar.

Gaf mij een slecht gevoel... Ik ga mooi naar VVT
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Megalo_
Klantvriendelijkheid van VT is super, dat zeg ik niet alleen. Ook heel snel en adequaat antwoord op al je vragen via de mail van te voren. En idd voor en na de tuning uitgebreid uitleg. Mooie is dat je vanuit de wachtkamer kunt zien wat er gebeurt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: mausie
Qua klantvriendelijkheid niet te spreken over ATM, om een lang verhaal kort te maken kan je bij ATM je sleutelbos op de balie leggen en mag je je handtekening zetten op de werk order vd specialist en mag je in de wachtkamer zitten.
Bij VAG techniek werd je het 1 en ander uitgelegd, mag je rondlopen in de garage en krijg je op alle vragen netjes antwoord
Daar ben ik het met je eens.
Sleutels afgeven.
Tekenen.
Betalen.
Maar geen proefrit mogelijk.
Uiteindelijk alles ok.
Maar toch.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: mausie
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!