ATM chiptuning

Ik ga binnenkort nog eens contact opnemen omdat toendertijd (ruim andehalf jaar geleden) is getuned op 95 op mijn verzoek, en had toen ook slechte bougies en -kabels. Ben benieuwd wat hij op 98 kan doen.
Voor die 5pk zou ik indd lekker 95 blijven tanken, stel je gaat echt terug kan je beter met een serieuze upgrade komen zoals downpipe of turbo Stick Out Tongue
Anders is het jammer geld van hertunen.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Maar voor de goede orde, van die meerwaarde is natuurlijk geen sprake meer als je vervolgens op 95 gaat rijden
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
En om het nog iets ingewikkelder te maken, ook als de auto gechipt is op 95, moet je 98 tanken om de volle vermogenswinst te halen.
En wanneer hij gechipt is op 98 en je gooit er 95 in, dan kun je hem beter niet al te veel belasten
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Klopt, maar met 98 loopt het wel beter. Dit geldt ook als die op 95 getuned is.

Je merkt gewoon dat het rustiger loopt, zelfs stationair. Geen idee voor de “kleinere” blokken maar bij de 2.0 zeker.

edit; muah, ik tune hem op 102 normaal (deze Polo niet want zakelijk, dus 98). Heb ook wel eens voor nood een tank 95 erin gedaan. Kan je prima mee rijden. Verhalen zijn er genoeg maar wat mensen echt hebben meegemaakt valt vaak tegen ;)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ja, dat klopt ook; bij getunede auto beter altijd 98. En ook best om dan op 98 te tunen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik betaalde € 360, - en heb geen DSG ;)

Bedankt voor de info. Dacht dat jij een DSG had oeps :rolleyes:.

Dat is zeker geen overbodige luxe en bij motor tuning zelfs aan te raden om de koppelingsplaten te sparen. En het rijdt dan een stuk lekkerder met de DSG7. Wat later in D opschakelen en wat eerder in S, waarin onnodig lang wordt doorgetrokken. Zeker doen dus!

Bij mijn vorige auto had ik niet tegelijk met chiptunen de DSG laten aanpassen. Wegens schokken heb ik later de DSG alsnog laten optimaliseren (één van de twee koppelingen bleek verbrandt). Volgens TVS hoeft de DSG in de Polo AW niet perse geoptimaliseerd te worden. Ik weet niet hoe dat met de 6C zit, maar ik vind hem beter schakelen dan mijn oude. Heb de vraag ook aan ATM tuning voorgelegd ben benieuwd wat hun zeggen.
Dat het beter rijd kan ik bevestigen :).
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Het hoeft ook niet persé. Maar je hebt wel des te meer baat bij je tuning en plezier er van
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Zaterdag afspraak bij ATM gemaakt! Aanstaande woensdag kan ik terecht in Houthalen België. België is voor mij dichterbij, omdat ik daar nu op vakantie ben. Voor eventuele garantie kan ik gewoon in Nederland terecht, dus dat is top! Ben heel benieuwd wat ze ervan gaan maken ;). Zal vast een hele verandering worden.

Dat is zeker geen overbodige luxe en bij motor tuning zelfs aan te raden om de koppelingsplaten te sparen. En het rijdt dan een stuk lekkerder met de DSG7. Wat later in D opschakelen en wat eerder in S, waarin onnodig lang wordt doorgetrokken. Zeker doen dus!


Bij ATM heb ik nog advies gevraagd i.v.m. de DSG. Zij gaven aan dat de DSG niet getuned hoeft te worden, omdat je niet over het maximale koppel heen gaat (ik dacht dat 300 Nm de max is). Verder raden ze het zelfs af om de DSG aan te passen, omdat je anders niet zo'n mooi rijgedrag krijgt doordat de versnellingen zo lang zijn. Dus ik laat de DSG voor nu voor wat het is. Kan later altijd nog de DSG laten aanpassen, mocht het nodig zijn.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Da's echt onzin. Ivm max koppel hoeft het idd niet. Maar het rijdt een stuk lekkerder, zeker ivm chippen. Dat zal iedereen hier die het heeft laten doen kunnen beamen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Heeft ATM eigenlijk wel DSG optimalisatie in het programma, vraag ik me af.
Vraag het een VAG gespecialiseerde tuner als JD of VAG Techniek en die zal het altijd aanraden
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ja, dat dacht ik al, ze kunnen het max koppel aanpassen bij stage2 en verder. Dat is dan ook nodig. Maar ik lees niets over het optimaliseren van de software, m.n. de schakelmomenten
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dan vind ik het negatief advies om het te doen, des te bevreemdender ;)

Ik niet.
Het is (bij een aw) niet nodig om de koppeldruk te verhogen met een stage 1.

Bij een 7traps (dq200) zullen ze sowieso voorzichtig zijn met de tuning. Die bak is nou gewoon niet zo sterk. Deze wil je niet “pushen” dus ook daar kom je, als goede tuner, niet aan de max. Het heeft hier dus geen zin om het te verhogen.
In mijn ogen is een tuner die dit wel aanraadt commercieel bezig.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Dat klopt, alleen had ik het daar niet over de koppeldruk. Ik had zelfs al zelf aangegeven dat verhoging daarvan niet nodig is bij een stage 1. Het gaat juist om het aanpassen van de schakelmomenten, zeker bij deze DSG7 en helemaal in combinatie met chippen. Dat laatste komt dan ook veel beter tot zijn recht. VAG tuners als JD en Vag Techniek zullen desgevraagd dan ook zeker wel adviseren de DSG meteen mee te nemen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!