ATM chiptuning

Op 1.5 meter kunnen ze je echt wel fatsoenlijk te woord staan of antwoord geven op je vragen toch?
Bij ATM zagen ze wel dat mijn Golf7 Cup iets meer pk had dan een standaard 1.2 tsi dus zeiden ze dat ze mijn auto nog niet gechipt hadden en dat vond ik dan wel weer netjes.

Heb de chuning niet doorgezet maar mocht ik mijn volgende auto chippen dat gaat ie sws naar VagTechniek
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Ben bij de vestiging in Houthalen België geweest en ik was tevreden. Was niet zo groot en zag er niet chique uit, maar de service van de tuning zelf was goed (en dat is voor mij het belangrijkste). Je kreeg een bonnetje mee om ergens in de buurt iets te gaan drinken (zal wel i.v.m. Corona zijn lijkt mij zo). Na de tuning mocht ik alleen een stukje gaan proefrijden. Daarna nog even met de tuner staan kletsen over wat voor soort dingen er nou aangepast waren in de software. Kreeg de indruk dat hij er veel verstand van heeft (ondanks zijn misplaatste vertrouwen in de DQ200 DSG en de iet wat twijfel achtige uitleg over verschil chippen op bank of tijdens een rit). Vertelde ook nog veel voorkomende gebreken bij een turbo waardoor de auto wat minder kan rijden (het membraan dat niet goed meer is waardoor het langer duurt voordat de druk is opgebouwd).
Ik ben in ieder geval dik tevreden over de tuning. Kan natuurlijk niks zeggen over de service bij de vestiging in Houten. Hopelijk hebben de slechte ervaringen alleen met Corona te maken, gezien de eerdere positieve ervaringen uit dit topic.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Ben bij de vestiging in Houthalen België geweest en ik was tevreden. Was niet zo groot en zag er niet chique uit, maar de service van de tuning zelf was goed (en dat is voor mij het belangrijkste). Je kreeg een bonnetje mee om ergens in de buurt iets te gaan drinken (zal wel i.v.m. Corona zijn lijkt mij zo). Na de tuning mocht ik alleen een stukje gaan proefrijden. Daarna nog even met de tuner staan kletsen over wat voor soort dingen er nou aangepast waren in de software. Kreeg de indruk dat hij er veel verstand van heeft (ondanks zijn misplaatste vertrouwen in de DQ200 DSG en de iet wat twijfel achtige uitleg over verschil chippen op bank of tijdens een rit). Vertelde ook nog veel voorkomende gebreken bij een turbo waardoor de auto wat minder kan rijden (het membraan dat niet goed meer is waardoor het langer duurt voordat de druk is opgebouwd).
Ik ben in ieder geval dik tevreden over de tuning. Kan natuurlijk niks zeggen over de service bij de vestiging in Houten. Hopelijk hebben de slechte ervaringen alleen met Corona te maken, gezien de eerdere positieve ervaringen uit dit topic.
Dat misplaatste vertrouwen kan veel betekenen. De DQ200 zit in veel modellen die gezamenlijk veel verkocht zijn, en natuurlijk krijg je een vertekend beeld doordat je vaak op forums alleen maar de negatieve reacties leest maar misschien dat het in werkelijkheid maar een klein percentage is van alle auto's die problemen ervaart met de DQ200.
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Dat is natuurlijk zo; het zal dan om een klein percentage gaan. Mijn voorgaande drie auto's hadden die bak en heb er nooit problemen mee gehad, al waren ze in alle drie gevallen wel aangepast qua software. Maar toch zijn het er dan ondanks een klein percentage evengoed best veel; daar kan TVS (DSG dokter) van meepraten
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Dat misplaatste vertrouwen kan veel betekenen. De DQ200 zit in veel modellen die gezamenlijk veel verkocht zijn, en natuurlijk krijg je een vertekend beeld doordat je vaak op forums alleen maar de negatieve reacties leest maar misschien dat het in werkelijkheid maar een klein percentage is van alle auto's die problemen ervaart met de DQ200.

Dat is natuurlijk zo; het zal dan om een klein percentage gaan. Mijn voorgaande drie auto's hadden die bak en heb er nooit problemen mee gehad, al waren ze in alle drie gevallen wel aangepast qua software. Maar toch zijn het er dan ondanks een klein percentage evengoed best veel; daar kan TVS (DSG dokter) van meepraten

Daar hebben jullie gelijk in. Dat de bak veel problemen kent is een feit. Als er zoveel DSG DQ200 bakken verkocht worden i.c.m. het feit dat je vaak alleen de negative reacties hoort kan je onterecht denken dat de bak perse onbetrouwbaar is. Dat een DSG zo mooi schakelt maakt in ieder geval veel goed ;).

Zelf ben ik zeer tevreden over mijn DSG. Je rijd lekker zuinig en de kick down is sneller dan met de hand schakelen. Voel vaak wel een schok als hij naar de vijfde versneling schakelt. Voor de rest voel je bijna niks van het schakelen. De laatste paar dagen heb ik de schok naar de vijfde versneling niet meer gevoeld (zou het iets met de motor tuning te maken hebben? Ik hoop het maar dan is dat ook weer opgelost. Dacht wel eens gelezen te hebben dat de bak zelf lerend is). Moet natuurlijk nog wat meer kilometers maken om met zekerheid te zeggen dat de schok echt weg is. Mocht hij weer terug komen dan zit er niets anders op dan er mee leren rijden, TVS gaf ook al aan dat schokjes gebruikelijk zijn bij de DQ200.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!