ATM chiptuning

Mijn Polo ook laten chippen bij ATM, hierbij hebben ze me niks verteld over de DSG maar kwam ik er later wel achter dat ze het koppel wat deze aankan hebben verhoogd. Hij kan standaard 250nm aan en ik zit op 275nm. Zonder gekke problemen als slippende koppeling e.d. na 14000km.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Hij kan in de praktijk standaard best meer aan dan die 250 Nm. En dat bij chippen het koppel ook omhoog gaat, is gebruikelijk.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik las op internet dat het max koppel van de DQ200 250nm was, maar lees nu dat hij is gemaakt voor motoren met maximaal 250nm. Leesfoutje van mij dus :oops:
Hij kan dus standaard al wel wat meer aan. Weer wat geleerd. Thanks @Rosinfield
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Maar het is wel zo, dat het dan ter voorkoming van slijtage van des te meer belang is dat niet overdreven laag in de toeren wordt gereden, zoals in de standaard software. Vandaar dat geadviseerd wordt de DSG meteen mee te nemen bij chiptuning; er wordt dan wat later opgeschakeld in D en tevens wordt de koppeldruk verhoogd. Even los van het betere rijgedrag.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Red-Line
Ik deel slechts wat geadviseerd wordt door gerenommeerde VAG gespecialiseerde bedrijven als JD en VAG techniek, die echt niet verlegen zitten om klandizie.
En voor het optimaliseren van de DSG gebruiken die exact dezelfde soort software alsTVS (DSG dokter). Daar moet je echter wel zijn bij problemen met de DSG of revisie
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Mijn Polo ook laten chippen bij ATM, hierbij hebben ze me niks verteld over de DSG maar kwam ik er later wel achter dat ze het koppel wat deze aankan hebben verhoogd. Hij kan standaard 250nm aan en ik zit op 275nm. Zonder gekke problemen als slippende koppeling e.d. na 14000km.

Dat zal geen standaard stage 1 tuning zijn als je op 275Nm uitkomt zeker? Vind het aardig wat voor de 1.2 TSI.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Dat zal geen standaard stage 1 tuning zijn als je op 275Nm uitkomt zeker? Vind het aardig wat voor de 1.2 TSI.
Stage 1+ noemen ze het bij ATM. Is stage 1 met finetuning. Op de website adverteerde ze met 140pk en 225nm maar ik was blij verrast toen ik de grafiek na 3 uur wachten zag! :)
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Stage 1+ noemen ze het bij ATM. Is stage 1 met finetuning. Op de website adverteerde ze met 140pk en 225nm maar ik was blij verrast toen ik de grafiek na 3 uur wachten zag! :)

Over die finetuning had ik nog niet gezien op de website, zie ik nu pas staan:

1594743176043.png

Als je bij de info voor jouw specifieke model gaat kijken staat er weer niks over finetuning:

1594743235732.png

Aan de telefoon heb ik nog gevraagd of de tuning zelf niet anders is bij stage 1 en stage 1+ hij gaf toen aan dat de tuning inderdaad hetzelfde is, maar dat je alleen een uitdraai krijgt van het vermogen + koppel.

Morgen eens vragen hoe dat nu precies zit, want als het veel koppel scheelt is stage 1+ het overwegen waard. Als het alleen de uitdraai is, vind ik het niet zo belangrijk. Ben benieuwd wat ze er morgen van gaan maken!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Over die finetuning had ik nog niet gezien op de website, zie ik nu pas staan:

1594743176043.png

Als je bij de info voor jouw specifieke model gaat kijken staat er weer niks over finetuning:

1594743235732.png

Aan de telefoon heb ik nog gevraagd of de tuning zelf niet anders is bij stage 1 en stage 1+ hij gaf toen aan dat de tuning inderdaad hetzelfde is, maar dat je alleen een uitdraai krijgt van het vermogen + koppel.

Morgen eens vragen hoe dat nu precies zit, want als het veel koppel scheelt is stage 1+ het overwegen waard. Als het alleen de uitdraai is, vind ik het niet zo belangrijk. Ben benieuwd wat ze er morgen van gaan maken!

stage 1 is bij hen tuning inladen, stukje rijden en klaar. Zo doen vele het.

stage 1”+” is dus afgesteld op de bank. De waardes zullen waarschijnlijk beter zijn maar vooral belangrijk is dat je een vloeiende curve hebt. Het afstellen kan even in beslag nemen dus vandaar de hogere prijs.
Met “+” ben ik het alleen niet eens Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
stage 1 is bij hen tuning inladen, stukje rijden en klaar. Zo doen vele het.

stage 1”+” is dus afgesteld op de bank. De waardes zullen waarschijnlijk beter zijn maar vooral belangrijk is dat je een vloeiende curve hebt. Het afstellen kan even in beslag nemen dus vandaar de hogere prijs.
Met “+” ben ik het alleen niet eens Stick Out Tongue

Goed om te weten! Dat werd aan de telefoon niet duidelijk, eerder dat de twee dezelfde tuning waren afgezien van een meting op de rollerbank. Een stuk betere afstelling met een vloeiende curve lijkt mij een grote pre. Morgen toch maar ter sprake brengen en kijken of het eventuele toch mogelijk zo zijn om stage 1+ te doen (is natuurlijk niet ingepland). Of zou betere afstelling en een vloeiende curve die extra € 100,- niet waard zijn?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Goed om te weten! Dat werd aan de telefoon niet duidelijk, eerder dat de twee dezelfde tuning waren afgezien van een meting op de rollerbank. Een stuk betere afstelling met een vloeiende curve lijkt mij een grote pre. Morgen toch maar ter sprake brengen en kijken of het eventuele toch mogelijk zo zijn om stage 1+ te doen (is natuurlijk niet ingepland). Of zou betere afstelling en een vloeiende curve die extra € 100,- niet waard zijn?

Inmijn opinie is met beter.
Ik kan alleen niet in andermans portemonnee kijken.
Tussen de €100 en €135,- is wel een normale prijs, mits ze dan ook afstellen op de bank.

even goed navragen dus het niet enkel een run op de bank is, dan is €75 wel de max imo.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Ik ben er een paar weken terug geweest. Leuke club, fijne mensen (Houten). De tune zelf is geweldig, helaas besluit mijn auto soms uit het niks weer origineel te rijden, voor een paar minuten, en dan weer op de tunemapping. Dit is terug te zien in logs op basis van de turbodruk bijvoorbeeld. Ben al 2 keer terug geweest waarin ze het proberen op te lossen, maar nog niet veel verder gekomen.

niet ook toevallig last van warmte? laat intake temp eens loggen of kan je zelf ook via vcds onder rijden
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Inmijn opinie is met beter.
Ik kan alleen niet in andermans portemonnee kijken.
Tussen de €100 en €135,- is wel een normale prijs, mits ze dan ook afstellen op de bank.

even goed navragen dus het niet enkel een run op de bank is, dan is €75 wel de max imo.
Thanks voor de info. Morgen maar eens kijken wat het gaat worden :)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
niet ook toevallig last van warmte? laat intake temp eens loggen of kan je zelf ook via vcds onder rijden
Nee.
Ondertussen al wat verder :)Mijn forge luchtfilter lijkt de schuldige. Mijn auto bereikt een hogere turbodruk waarde dan andere met dezelfde motor en tune. Dus de tune moet iets aangepast worden voor mijn auto.
 
Net de auto afgegeven voor de tuning. Heb nog navraag gedaan over de "finetuning" bij stage 1+. Volgens de tuner is er bijna geen verschil tussen stage 1 en stage 1+. Bij stage 1 worden de parameters uitgelezen bij een proefrit waarna de tuning wordt gedaan. Bij stage 1+ wordt het uitlezen van de parameters gedaan op de rollerbank. De tuner vond het uitlezen op de weg zelfs beter, omdat je dan echte rij wind hebt. Had zelf altijd begrepen dat op de bank afstellen beter was :rolleyes:.

Heb het ook nog gehad over de 275 Nm van @Red-Line. De tuner gaf aan dat hij 275 Nm aardig veel vond een vroeg zich af hoe veel koppel de auto had voor de tuning? Als dit ook al veel was is 275 Nm goed mogelijk. Verschil tussen stage 1 en stage 1+ zou er hierbij niet mogen zijn volgens hem.

Ook nog over de DSG gehad. Als je de momenten aan zou passen, dan trek je meer door in de toeren waardoor je minder koppel hebt. Daarom zou je de DSG niet aan moeten passen volgens hem. Hij had nog nooit iemand met problemen met de DQ200 gehad en vond ze zeer betrouwbaar. Ik heb daar wel eens andere verhalen over gehoord. Heb ook nog verteld dat bij mijn vorige polo uit 2011 één van de koppelingen verbrand was, dat vond hij gek. Of hij heeft niet zoveel ervaring met DSG's of hij heeft alleen maar goede gezien ;)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Iemand die dit beweert, is evident niet goed geinformeerd. Natuurlijk moet je het aantal probleem gevallen met de DSG7 zien op het totaal aantal. Maar ze doen zich wel ongezond vaak voor en aanpassing van de bak (vooral de schakelmomenten), voorkomt een hoop ellende. Steek anders nog eens je licht op bij mensen die er echt verstand van en dagelijks mee te maken hebben:


Vragen kost niets ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Heb het ook nog gehad over de 275 Nm van @Red-Line. De tuner gaf aan dat hij 275 Nm aardig veel vond een vroeg zich af hoe veel koppel de auto had voor de tuning? Als dit ook al veel was is 275 Nm goed mogelijk. Verschil tussen stage 1 en stage 1+ zou er hierbij niet mogen zijn volgens hem.
Mijne had volgens de grafiek 179,7nm voor de tuning en 274,1nm na de tuning.
1594802033389.png
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Iemand die dit beweert, is evident niet goed geinformeerd. Natuurlijk moet je het aantal probleem gevallen met de DSG7 zien op het totaal aantal. Maar ze doen zich wel ongezond vaak voor en aanpassing van de bak (vooral de schakelmomenten), voorkomt een hoop ellende. Steek anders nog eens je licht op bij mensen die er echt verstand van en dagelijks mee te maken hebben:


Vragen kost niets ;)
Zal ik doen thank voor het advies. Bij de DSG in de Polo AW gaf TVS aan dat optimalisatie niet perse nodig is in tegenstelling tot de DSG's van de eerdere jaren. Zal eens vragen hoe het met die uit 2015 zit in de 6C.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!