ATM chiptuning

mausie

Bekend lid
1,020
520
122
Ik heb in 2018 naar alle tevredenheid mijn Polo laten chiptunen bij VagTechniek.

Ik zie ook wel eens wat voorbijkomen van ATM tuning.
Iemand ervaring met deze tuner en kan deze zich een beetje meten met Vag Techniek?

mvrg
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Mijne ook bij ATM gedaan. Had na een tijd problemen en zij hebben toch (ondanks ik uit de garantieperiode was) zonder kosten de tune erafgehaald en 2 weken later weer gratis eropgezet om te kijken of het de tune was. Uiteindelijk was de tune het probleem niet, maar ik vond de service erg fijn. Je mag ook meekijken bij de rollenbank!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
mijn Slowmotion ook laten chippen bij ATM Tuning. bevalt prima! alleen zitten ze wel aan de "safe side" ik bedoel... 95pk had ook 100 of meer kunnen wezen (vind ik haha)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
mijn Slowmotion ook laten chippen bij ATM Tuning. bevalt prima! alleen zitten ze wel aan de "safe side" ik bedoel... 95pk had ook 100 of meer kunnen wezen (vind ik haha)
Bij mij iets minder dan 130pk, kon naar de 135 maar ik had toendertijd (erg) slechte bougiekabels en tankte 95.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik ben er een paar weken terug geweest. Leuke club, fijne mensen (Houten). De tune zelf is geweldig, helaas besluit mijn auto soms uit het niks weer origineel te rijden, voor een paar minuten, en dan weer op de tunemapping. Dit is terug te zien in logs op basis van de turbodruk bijvoorbeeld. Ben al 2 keer terug geweest waarin ze het proberen op te lossen, maar nog niet veel verder gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Inderdaad, en een lastig ding. Het komt sporadisch voor. Maar het feit dat ze het heel serieus nemen en er alles aan willen doen het op te lossen maakt dat ik ze absoluut aanraad.

Goed om te weten :).

Zelf krijg ik ook de indruk dat ATM een betrouwbare tuner is. Ben aan het kijken waar je het beste terecht kan.

Heb onder andere VAG techniek, JD engineering, ATM tuning en EQ performance op het oog. JD engineering vindt ik persoonlijk een beetje duur gezien VAG techniek nu een aanbieding heeft. Wat betreft EQ performance, daar heb ik mijn vorige auto laten tunen. Bij TVS (was daar voor de DSG) gaven ze aan dat ze de tuning heel gek vonden gedaan en zelf had ik het idee dat er meer uit te halen was (vooral onderin wat slap).

Om serieus te overwegen blijven VAG techniek en ATM tuning dan over. Heb een offerte aanvraag gedaan bij ATM tuning, ben benieuwd waar zij mee komen. Hoeveel was jij kwijt @#uranograu ? En heb jij ook nog iets aan de DSG laten doen? Denk zelf dat dat niet echt nodig is, meer overbodige luxe.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Dat is zeker geen overbodige luxe en bij motor tuning zelfs aan te raden om de koppelingsplaten te sparen. En het rijdt dan een stuk lekkerder met de DSG7. Wat later in D opschakelen en wat eerder in S, waarin onnodig lang wordt doorgetrokken. Zeker doen dus!
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Om serieus te overwegen blijven VAG techniek en ATM tuning dan over. Heb een offerte aanvraag gedaan bij ATM tuning, ben benieuwd waar zij mee komen. Hoeveel was jij kwijt @#uranograu ? En heb jij ook nog iets aan de DSG laten doen? Denk zelf dat dat niet echt nodig is, meer overbodige luxe.
Ik betaalde € 360, - en heb geen DSG ;)
 
Ik ga binnenkort nog eens contact opnemen omdat toendertijd (ruim andehalf jaar geleden) is getuned op 95 op mijn verzoek, en had toen ook slechte bougies en -kabels. Ben benieuwd wat hij op 98 kan doen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!