2006 Polo 9N3 GTI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de reacties!
Kan vmaxx op een 9n(3) niet beoordelen maar op de golf 3 wat schilder13 (hoe tag je een username?!) ook aangeeft, vond ik het niet tof meer met bijna 90km per dag rijden.

Nu ook weer goede reacties op AP dus heb maar een mailtje eruit gedaan voor de prijs met en zonder montage, wordt vervolgd :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
AP schroefset besteld, kan morgen of vrijdag al binnen zijn.
Heb ik het weekend weer wat te doen :mrgreen: al lijkt de voorzijde waar de veerpoot geklemt zit wel moeilijk als ik zo eens DIY`s en verhalen lees :(
We gaan het zien :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Ik weet niet hoe laag je wilt met de polo maar achter kan de polo niet extreem laag met een ap schroefset heb dit zelf ook ondervonden. Ik heb de bus welke je op je achteras monteert bij de schroefset zit verwijderd.
 
VW  Polo GTI  1.8 20V Turbo 
Ik weet niet hoe laag je wilt met de polo maar achter kan de polo niet extreem laag met een ap schroefset heb dit zelf ook ondervonden. Ik heb de bus welke je op je achteras monteert bij de schroefset zit verwijderd.

Hoeft niet plat op de grond. Wil de band/wielkast verhouding met straks een net setje 17`ers mooi hebben. Hoop dat dat nog wel gaat met de AP set :)
Ben echt benieuwd naar het rijcomfort van deze set!
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Alles goed inspuiten met wd40 of iets wat smeert! En al ben je klaar vergeet het schroefdraad niet in te smeren met bijvoorbeeld kopervet. Verder is alleen voor een beetje werk achter zit er zo op! Als alles mee zit staat hij binnen 2 uurtjes weer op zijn pootjes!

Ik had wel gelijk mijn veerpootlagers vervangen aangezien die anders over moeten zetten!
 
Bij AP is insmeren van de draad mijns inziens niet nodig, nu anderhalf jaar na montage nog steeds NUL problemen voor verstellen :)
 
Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N  1.9TDI 118PK, 1.9TDI PD 145PK 
Overigens, aan de voorzijde kan je de stelring vastzetten met een klein imbusje zag ik maar aan de achterzijde zit dit niet op het stelpotje? is dit dan gewoon een kwestie van stelring draaien en het blijft zitten op die hoogte, gaat dit niet draaien??
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
klopt!
Potje achter wordt gemonteerd aan de achteras, daarop zit je stelring. Deze blijft door gewicht wel op zn plek.
Mijn advies: achterzijde pot ertussen maar op de laagste stand (voor verlaagd, maar niet extreem), daarna de voorzijde op de achterkant afstemmen :)

Onze polo is ook AP verlaagd, achterzijde zat de veer er los tussen toen we 'm overkochten van de vorige eigenaar.
Heel mooi laag, maar té laag voor de 800km/week.
Dus, achter de stelpot op de laagste stand ertussen, voorzijde omhoog geschroefd totdat ie mooi 'recht' stond, uitlijnen, klaar :)
 
Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N  1.9TDI 118PK, 1.9TDI PD 145PK 
Vandaag de veerpoten aan de voorkant eronder gezet... Dit valt toch even vies tegen met het systeem dat de veerpoot geklemt zit. Heb hem nu wel iets te laag, kon al niet van de krik af en eronder zit een plastic kap met twee lage uitstulpingen die nu zeker die schildpaddrempels gaan raken dus morgen iets omhoog. Morgen uiteraard nog even de achterkant doen, moet een stuk makkelijker zijn :mrgreen:

IMG_20140607_181114_zpsvhzftnaz.jpg
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Et voila, zo ligt ze er bij. :)

IMG_20140608_135130_zpstitka2ay.jpg


Voorkant niet meer omhoog geschroeft omdat ik toch nergens schraap. Achter op z'n laagst met stelring.

Maar wat rijdt dit goed zeg... :mrgreen: Vind het Gti onderstel op kleine oneffenheden, richeltjes e.d. te stuiterig en met wat hoogteverschillen op de snelweg weer te zacht en komt het wel heel ver uit z'n veren.
Met AP precies het tegenovergestelde, kleine snelle oneffenheden worden echt goed weggewerkt, comfortabeler dan standaard... En juist met wat flinkere hobbels is het zweverige eruit en geeft het een pak vertrouwen!

Echt een aanrader!!
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!