2006 Polo 9N3 GTI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helemaal mee eens, het wordt perfect gedaan of anders niet. Hou ik wel van.
Ben alleen bang dat het iets 'groots' (lees duur) is. Turbo ofzo, al lijkt dat onwaarschijnlijk omdat de piekdruk netjes gehaald wordt.
Gaat sowieso wel weer 1,5 week overheen, erg druk daar :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Ronde twee begint woensdag 16 april eind van de middag als ik de Gti weer bij de heren achterlaat. Ben benieuwd wat het probleem is...
Donderdag 17 april is de verwachting dat ik hem dan weer op kan halen.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Zo! We zijn weer thuis :mrgreen:

Allereerst... wat een machtige zaak, complimenten aan Vagtechniek!

Het probleem bleek de wastegate van de turbo te zijn. Die wordt met een stang bedient en op de één of andere manier stond deze te slap. Op het moment dat de motor echt begint te sleuren bleek dat dus niet helemaal af te sluiten waardoor de dip in vermogen ontstond!

Heb de vermogensuitdraai gratis erbij gekregen omdat ze het probleem via de rollenbank goed konden waarnemen en oplossen, het is bijna software op maat. Dit zit normaal niet bij de standaard tuning.
De uitdraai netjes gelamineerd meegekregen, daarbij ook een dvd met het originele motorprogramma mocht ik ooit terug willen! Stick Out Tongue

Tja rijden :shock: Wát sleurt dat ding eraan zeg haha

Echt een super service!!
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Vond bij de passat toen mooi om bij 80km/h de versnelling in zn 3 te gooien en vol gas te geven om in te halen ofzo.
Niet normaal hoe hij dan trekt.
Veel rij plezier met dit vermogen. Let wel op de tank meter. Die zakt nu sneller dan je door hebt:wink:
Service is wel goed daar. Ze hebben mij ook netjes geholpen met het probleem van de kabelboom voor de stoelverwarming.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat weer kriebelen... een schroefset + een mooie set wielen.
Had onder mijn vorige auto echter een set van vmaxx, die vond ik zo stug dat ik toen geroepen heb dat ik dat niet meer neem... maargoed :mrgreen:

Hoor/lees veel goede verhalen over een schroefset van AP. Rijden er hier mensen op een set van AP op een 9N/9N3 (eventueel 6R)? Zoja, hoe bevalt het? Indien een ander merk eronder, ervaringen met die set? Heb ik ook (kortere) koppelstangen nodig?

Is het monteren van de schroefset op het 9N platform zelf te doen? (heb het bijvoorbeeld zelf gemonteerd op mijn vorige auto, Golf mk3 cabrio).

Zoveel mogelijk info is welkom ;)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
De meeste mensen rijden hier op AP inderdaad volgens mij. JOM of FK is ook goed te doen maar VMAXX staat er om bekend heel erg stug te zijn Stick Out Tongue

Als je het op een mk3 kan monteren kan je het op een Polo ook wel hoor denk ik ;)
 
Ik heb zelf nu 2x ap set gehad en bevalt super. Daar voor altijd kw v1 gehad maar ik kan niet echt verschil merken tussen deze 2.
Vmax is vreselijk stug. vond het voor geen meter rijden bij me maat onder een golf3.
Jom is beter maar de kwaliteit op langer termijn is niet zo als ap/kw sets. De set van jom heb ik 4 jaar onder mijn golf 2 gehad maar je kon merken dat het minder werd en je moet de boel goed draaiende houden. Het gaat sneller vast zitten dan bij ap/kw set.
 
Ik heb vmaxx en rijd super lekker niet stug vind ik zelf.

Het stugge komt wss omdat hij op je bumpstop komt al maak je deze korter rijd hij super! Ik ben er erg tevreden over!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!