2006 Polo 9N3 GTI

Status
Niet open voor verdere reacties.
€14,10 voor de (verbeterde) schakelaar en alles werkt weer!
Nu staat de auto al op assteunen voor de motorsteun maar het regent weer eens...:-|
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Is dit wat je nodig hebt:
Qxc.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Rubber zit er ook onder!
Ging makkelijker dan verwacht, het vervelendste was nog dat ik er maar net onder kan als de auto op assteunen staat.

De drie bouten waren zo los en dan schuif je de steun eruit (zie foto bij onderstel en wegligging). Het oude rubber eruit gezaagd en dan tik je zo het kunststof omhulsel uit de steun.

Vervolgens de steun en het rubber invetten met het bijgeleverde vet en het eerste stuk kon ik met de hand erin duwen, het laatste stuk met een grote rubberen hamer op z'n plek rammen en klaar! :mrgreen:
Steun weer terug (kost wel wat moeite want stug), heb de drie bouten op 40nm gezet, ze gingen ook vrij makkelijk los namelijk.

En dan starten... Koud komt het geluid wat meer door en het trilt iets (al vind ik trillen te overdreven!) Had al verhalen over de benzine variant gelezen dat dat erg kan trillen maar dit merk je niet als de motor goed warm is vind ik.
en dan even een stuk rijden! Eerst even warmrijden natuurlijk, moeilijk om te beschrijven maar het rijdt veel 'cleaner' en strakker. Om als voorbeeld te geven, de overgang tussen gas geven en gas los evenals het schakelen en de koppeling weer laten opkomen brengen nu niet een 'bonkje' met zich mee als je dat wat wild doet.

Toen warm maar eens open getrokken...:shock: Dan komt het pas tot zn recht!! Instant powerdelivery, het voelt alsof de kracht nu 1 op 1 doorgegeven wordt en er geen verlies meer is in 'bewegingen' van het blok e.d.
Nu had ik al de cupra tdi draagarmrubbers maar de insert is zeker te merken :mrgreen:

Conclusie: Goede combo met de cupra tdi draagarmrubbers om de boel nog strakker te krijgen! Absoluut geen spijt dat ik voor de diesel variant ben gegaan!
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Zit terwijl ik dit type nog bij vagtechniek :)Auto bleek al (slecht) getuned te zijn en de ECU was daardoor gelocked.. Daarom duurt het wat langer. Hij zat op zo'n 170pk.Hoor de 20vt nu af en toe gillen door het pand :mrgreen:
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Ja...
Ben net een half uur thuis. M`n Polo wil helaas niet helemaal meewerken :(

Ten eerste was hij al slecht 'getuned' wat resulteerde in een hele milde 170pk op de bank. Volgende de heren moet het blok makkelijk de 200pk halen, twee maanden geleden hadden ze nog een Ibiza FR met hetzelfde blok en die deed 205pk en 313nm geloof ik. Maar door het 'gepruts' konden ze de ECU al niet inkomen wat dus ook al een hoop tijd in beslag nam.

Toen dat opgelost was zijn ze aan de slag gegaan maar helaas... de turbodruk ging dansen. Dit bleek dus de N75 klep te zijn, ze hebben die standaard op voorraad liggen want het komt geregeld voor :)
Met de nieuwe N75 klep was dat probleem inderdaad opgelost maar met de proefrit voelde ze toch dat hij inhoud tussen de 3 en 4000 toeren en gelukkig zijn het perfectionisten en laten ze je zo niet vertrekken!

In ieder geval niet dan lof over Vagtechniek!! Ze sluiten eigenlijk om 18:00u maar om 20:00u waren ze nog druk in de weer. Nu is mijn oude software weer teruggezet en hoefde nu alleen de distributieriem af te rekenen. Nogmaals, echt vakmensen!

Dus er komt nog een staartje aan... moet een nieuwe afspraak maken en dan duiken beide heren er wat dieper op in.

(Was wel heerlijk om die 20vt keer op keer te horen brullen op de rollenbank :mrgreen: maargoed ik baal er verder wel van :()
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Ja...
Ben net een half uur thuis. M`n Polo wil helaas niet helemaal meewerken :(

Ten eerste was hij al slecht 'getuned' wat resulteerde in een hele milde 170pk op de bank. Volgende de heren moet het blok makkelijk de 200pk halen, twee maanden geleden hadden ze nog een Ibiza FR met hetzelfde blok en die deed 205pk en 313nm geloof ik. Maar door het 'gepruts' konden ze de ECU al niet inkomen wat dus ook al een hoop tijd in beslag nam.

Toen dat opgelost was zijn ze aan de slag gegaan maar helaas... de turbodruk ging dansen. Dit bleek dus de N75 klep te zijn, ze hebben die standaard op voorraad liggen want het komt geregeld voor :)
Met de nieuwe N75 klep was dat probleem inderdaad opgelost maar met de proefrit voelde ze toch dat hij inhoud tussen de 3 en 4000 toeren en gelukkig zijn het perfectionisten en laten ze je zo niet vertrekken!

In ieder geval niet dan lof over Vagtechniek!! Ze sluiten eigenlijk om 18:00u maar om 20:00u waren ze nog druk in de weer. Nu is mijn oude software weer teruggezet en hoefde nu alleen de distributieriem af te rekenen. Nogmaals, echt vakmensen!

Dus er komt nog een staartje aan... moet een nieuwe afspraak maken en dan duiken beide heren er wat dieper op in.

(Was wel heerlijk om die 20vt keer op keer te horen brullen op de rollenbank :mrgreen: maargoed ik baal er verder wel van :()

Dat is wel wat minder maar beter dan dat ze je wegstu den met een auto wegsturen die niet goed werkt!
Snel een andere afspraak maken en dan hopen op een mooi resultaat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!