1.2 TSI Lekt koelvloeistof - 97000 km

Zojuist teruggebeld naar dealer. Auto is morgen klaar zeer waarschijnlijk. Nieuwe motor zit er al in, alleen is er een "ringetje van de koelvloeistofleiding" (ofso?) kapot en die komt morgen ochtend binnen dus de auto zou in theorie morgen klaar zijn. Mooi.

Maar brengt ook gelijk de twijfels of de motor ook daadwerkelijk een scheur bevatte aangezien er een leiding kapot was. Mja, in ieder geval een nieuwe motor, dat dan wel weer :)
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
nice, ben benieuwd. Krijg je ook een km correctie
Nee, dat had ik ook gevraagd. Omdat de auto zelf uit 2012 is en wel al 98k km heeft "doorstaan", kan de teller niet terug op 0 worden gezet. Desalniettemin neemt dit niet weg dat de motorblok (met uitzondering op de turbo en dynamo) in feite wel helemaal nieuw is.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
klokje kan wel terug hoor das t probleem niet :) was benieuwd of de dealer daar nog iets mee deed zeg maar.

ja bewijs genoeg dat er nieuwe motor is zit maar was gwn benieuwd

gr
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
auto zou volgens afspraak vandaag opgehaald worden maar omdat ze weer iets aan de motor kapot hebben gemaakt tijdens de montage, kan ik de auto pas donderdag of vrijdag ophalen. :/
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Vandaag zullen de meeste garages ook we vroeger dicht gaan.

Maar vergeet niet dat met zo een reparatie altijd wel een pakking of ringetje vergeten word te bestellen.
Liever nu een lekkage dan als je hem opgehaald heb
Ja, dat zeiden ze ook vandaag tegen mij. Ze willen niet gaan haasten en eventueel fouten maken, dus vandaar de uitstel.

Ze zeiden vandaag dat de monteur de pakking kapot had gemaakt (hoe en waar in de motor weet ik niet want ik verstond de beste meneer heel slecht). Onderdeel zou in de middag binnen komen maar uiteindelijk ging het niet lukken.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
klokje kan wel terug hoor das t probleem niet :) was benieuwd of de dealer daar nog iets mee deed zeg maar.

ja bewijs genoeg dat er nieuwe motor is zit maar was gwn benieuwd

gr
heel vaak gaat het niet om de KM stand van de motor maar de KM stand is vooral voor chassis en de slijtage daar van, dus die gaat bij een motor wissel zeker niet naar 0 mocht je auto NAP hebben ben je die ook kwijt want je stand word daardoor onlogisch, allemaal dingen die je niet wil
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!