1.2 TSI Lekt koelvloeistof - 97000 km

Ze kopen de auto gewoon in en gaat door naar de handel.
Hij krijgt 6 terug.
Marge op een golf 7 ... 2 a 2.5k dus komen hier echt wel mee weg.
Auto word verkocht aan de handel voor 5k.
Iedereen blij.
Ik hoop het. Ben benieuwd. Hoop niet dat ik straks voor niks helemaal vanuit den haag naar Tilburg rij om te horen dat ik bewijs van spreken een paar honderd euro voor terug krijg Stick Out Tongue

Btw, krijgen ze er echt 5k voor terug als ze het doorverkopen? Doet men het dan puur voor de onderdelen?
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
@SY96 Scheurende motorblokken komen voor onder de volgende omstandigheden:
- snelle temperatuurswisseling (met een warme motor door een ijskoude plas rijden)
- oververhitting
- gietimperfecties (luchtbelletjes in het matteriaal, dit is niet te zien maar openbaart zich vaak op latere leeftijd)
- verkeerd koelmiddel (matteriaal word aangetast en vreet langszaam weg)
- verkeerd koelmiddel, niet vorstbestendig (dit bevriest, zet uit en je motor scheurt)
- niet warm rijden en koud vol op zn donder geven (ja, dit alleen icm slechte "casting")

ECHTER is een scheur in de motor niet meteen een reden om afscheid te nemen van je motor. Er zijn gelukkig een heel aantal vakmensen die gegoten metaal (aluminium/gietijzer) kunnen lassen tegen een prijs waarvoor je geen nieuw/gebruikt blok kunt komen. indien er voldoende ruimte is onder de motorkap van de auto is het zelfs mogelijk om dit te doen terwijl de motor nog in de auto zit! (PB voor een adres waar dit verwezenlijkt kan worden. Deze man doet soorgelijke klussen voor revisiebedrijven)

Overigens is dit domweg geen garantie, ja een auto is een duur object, maar heeft ook maar een bepaalde garantie. Alle reparaties daarbuiten, incl gescheurd blok, valt daar helaas vaak buiten. Dit is het risico dat jij als consument neemt bij de aanschaf van een gebruikte auto. Er zijn zelfs verhalen van motoren die buiten de garantie kapot lopen en niet op kosten van de dealer vervangen gaan worden. Overigens heeft Toyota en VW ook een probleem met kantelende zuigers, deze worden niet vervangen onder garantie omdat de motor nog functioneert...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
@SY96 Scheurende motorblokken komen voor onder de volgende omstandigheden:
- snelle temperatuurswisseling (met een warme motor door een ijskoude plas rijden)
- oververhitting
- gietimperfecties (luchtbelletjes in het matteriaal, dit is niet te zien maar openbaart zich vaak op latere leeftijd)
- verkeerd koelmiddel (matteriaal word aangetast en vreet langszaam weg)
- verkeerd koelmiddel, niet vorstbestendig (dit bevriest, zet uit en je motor scheurt)
- niet warm rijden en koud vol op zn donder geven (ja, dit alleen icm slechte "casting")

ECHTER is een scheur in de motor niet meteen een reden om afscheid te nemen van je motor. Er zijn gelukkig een heel aantal vakmensen die gegoten metaal (aluminium/gietijzer) kunnen lassen tegen een prijs waarvoor je geen nieuw/gebruikt blok kunt komen. indien er voldoende ruimte is onder de motorkap van de auto is het zelfs mogelijk om dit te doen terwijl de motor nog in de auto zit! (PB voor een adres waar dit verwezenlijkt kan worden. Deze man doet soorgelijke klussen voor revisiebedrijven)

Overigens is dit domweg geen garantie, ja een auto is een duur object, maar heeft ook maar een bepaalde garantie. Alle reparaties daarbuiten, incl gescheurd blok, valt daar helaas vaak buiten. Dit is het risico dat jij als consument neemt bij de aanschaf van een gebruikte auto. Er zijn zelfs verhalen van motoren die buiten de garantie kapot lopen en niet op kosten van de dealer vervangen gaan worden. Overigens heeft Toyota en VW ook een probleem met kantelende zuigers, deze worden niet vervangen onder garantie omdat de motor nog functioneert...
Dank voor deze zeer waardevolle bericht. Wat betreft imperfecties in de motor a.g.v. gieten: beide monteurs bij volkswagen tilburg en wittenburg hebben hetzelfde aangehaald, en vermoeden inderdaad dat er een imperfectie zat in de motorblok met als gevolg een scheur.

Indien morgen blijkt dat Van Mossel mij voor niks naar Tilburg heeft geroepen, dan zal ik je zeer zeker een bericht sturen voor een eventuele reparatie.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Succes man! Het is echt enorm balen als zoiets gebeurd... onvoorzien en onvoorzien duur (lijkt).

Hopelijk is het met de juiste mensen en de juiste kennis zo snel mogelijk is opgelost!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik hoop het. Ben benieuwd. Hoop niet dat ik straks voor niks helemaal vanuit den haag naar Tilburg rij om te horen dat ik bewijs van spreken een paar honderd euro voor terug krijg Stick Out Tongue

Btw, krijgen ze er echt 5k voor terug als ze het doorverkopen? Doet men het dan puur voor de onderdelen?
Gaat gewoon naar opkopers zonder te melden.
Dus straks is het probleem bij een ander.
En krijgt de garage een clame.
En niet de dealer.
Handelaren krijgen geen garantie.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Gaat gewoon naar opkopers zonder te melden.
Dus straks is het probleem bij een ander.
En krijgt de garage een clame.
En niet de dealer.
Handelaren krijgen geen garantie.

Jij ziet het allemaal wel erg rooskleurig in ..

Enigste waar Pon mee gaat komen is een % van vergoeding. Dus xx % onderdelen xx%arbeid.
VW gaat echt geen auto terug kopen omdat deze kapot is gegaan na 7 jaar.
Wat is er binnen die 7 jaar gebeurd, misschien is het blok zo erg mishandelt dat het dit als resultaat geeft.
Als het zo ver gaat komen en pon gaat iets vergoeden vragen ze om een uitlees bestand, hier kan een vw dealer niets mee maar pon kan hier heel veel mee (o.a zien dat er 180 mee gereden is)

De dealer heeft altijd en “potje” voor gevallen buiten garantie, dit bestaat uit klant 50% VW 30% dealer 20% (voorbeeld)
Dus hoe dan ook gratis word het niet voor de klant..
Dat is het risico van een auto kopen die 2e hands is
 
Jij ziet het allemaal wel erg rooskleurig in ..

Enigste waar Pon mee gaat komen is een % van vergoeding. Dus xx % onderdelen xx%arbeid.
VW gaat echt geen auto terug kopen omdat deze kapot is gegaan na 7 jaar.
Wat is er binnen die 7 jaar gebeurd, misschien is het blok zo erg mishandelt dat het dit als resultaat geeft.
Als het zo ver gaat komen en pon gaat iets vergoeden vragen ze om een uitlees bestand, hier kan een vw dealer niets mee maar pon kan hier heel veel mee (o.a zien dat er 180 mee gereden is)

De dealer heeft altijd en “potje” voor gevallen buiten garantie, dit bestaat uit klant 50% VW 30% dealer 20% (voorbeeld)
Dus hoe dan ook gratis word het niet voor de klant..
Dat is het risico van een auto kopen die 2e hands is
Dat zeg ik ook niet.
Ze gaan hem een inruil voorstel doen.
Dan lijkt het dat ie nog veel krijgt voor de auto.
Maar in werkelijkheid bijna nix.
Vb golf 7.... 12950 .
Zonder inruil 11950.
1000 euro er tussen.
Inruil zijn auto. 5 a 6.
7 of 8k bijleggen.
Auto kan voor 4 a 5 naar de opkopers cq veiling.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Dat zeg ik ook niet.
Ze gaan hem een inruil voorstel doen.
Dan lijkt het dat ie nog veel krijgt voor de auto.
Maar in werkelijkheid bijna nix.
Vb golf 7.... 12950 .
Zonder inruil 11950.
1000 euro er tussen.
Inruil zijn auto. 5 a 6.
7 of 8k bijleggen.
Auto kan voor 4 a 5 naar de opkopers cq veiling.
Dat zeggen we jij ziet het allemaal wel erg rooskleurig in, hij moet nog naar de dealer maar jij weet al wat ze gaan doen. of ga je hem dat voorstel zelf doen? Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: BlackPoloBM
Net terug vanuit Tilburg. PON noch VW duitsland willen wat betekenen in dit verhaal. Van mossel gaat voor de kosten opdraaien, waarbij ze ons twee opties gaven:

1) nieuwe motorblok, Van Mossel betaald 6000, ik zelf moet 2000 neerleggen.
2) auto inruilen bij van mossel, krijg max 2500 er voor terug omdat van mossel de auto zo niet kan doorverkopen. Dan zou je zeggen van oke, waarom geeft van mossel geen 6000 euro (ipv 6000 te betalen voor motor).... Nou het zit zo: ze kunnen de 6000 euro van de motor bovenop de omzet gooien inclusief BTW aftrek, dus vanuit het financiële oogpunt is reparatie voor hun rendabeler.

Ik ga waarschijnlijk voor de reparatie waarbij dus 75% wordt vergoed. Prima toch?
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Dit is echt een goed voorstel van VW ! En ik ben helemaal verbaasd
van het voorstel van de rechtsbijstandsverzekering... Die zijn dus
bang voor een langlopende zaak...
Die weten al dat ze gaan verliezen als ze hier een zaak van willen gaan maken waarbij de claimende partij helemaal niks wil gaan betalen, dus is dit een afkoop oplossingkje Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!