1.2 TSI Lekt koelvloeistof - 97000 km

Die weten al dat ze gaan verliezen als ze hier een zaak van willen gaan maken waarbij de claimende partij helemaal niks wil gaan betalen, dus is dit een afkoop oplossingkje Stick Out Tongue
Uuhm. Nee.

DAS wilt zoveel mogelijk dossiers/zaken afsluiten voor het begin van het nieuwe jaar, dus ze proberen hiermee mensen te overtuigen om geen verdere stappen te ondernemen tegen een tegenpartij. Heeft niks van doen met mijn huidige probleem. Heb gwn het geluk dat het al bijna 2020 is
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
mooi nieuws dat ze je nog tegemoed komen met een nieuwe motor (lees: shortblock, motor zonder aanbouwdelen dus met je oude turbo en aanbouwdelen).
succes met de verdere afhandeling van deze zaak!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: SY96
mooi nieuws dat ze je nog tegemoed komen met een nieuwe motor (lees: shortblock, motor zonder aanbouwdelen dus met je oude turbo en aanbouwdelen).
succes met de verdere afhandeling van deze zaak!
Inderdaad! Ze zeiden dus dat ze een stripmotor (ofso) gaan gebruiken. Wel een nieuwe motor, maar dan met de oude aanbouwdelen.

Ach, ik ben allang al blij dat het meest essentiële deel vam de motor splinternieuw wordt.

Btw, gaan ze de oude kettingspanners en ketting hergebruiken?
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
haha heerlijk dit, trekt SY96 uiteindelijk toch aan het langste eind

echt een strijder :mrgreen:
Nouja, het was al een verrassing dat Van Mossel dus 75% wilt betalen, maar wat de rechtsbijstandverzekering wilt doen, is al.helemaal grappig.

Jongens! Als jullie dus 500 rijker willen worden: open een dossier nog dit jaar en sluit het dan af voor 31 december. Ik wil wel 20% er van, puur omdat ik de tipgever ben Stick Out Tongue
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie, Giltix en dov
Kijk dat heeft van Mossel zeeeer netjes opgelost voor je zeg, hele mooie deal en inderdaad de beste oplossing.
Hopelijk hebben ze straks snel het nieuwe blok en kan je weer lekker gaan genieten/touren.
 
Volvo  -  - 
Kijk dat heeft van Mossel zeeeer netjes opgelost voor je zeg, hele mooie deal en inderdaad de beste oplossing.
Hopelijk hebben ze straks snel het nieuwe blok en kan je weer lekker gaan genieten/touren.
Inderdaad. Heb gezegd dat wij thuis zouden overleggen en in de loop der week met een besluit zouden komen. Ik ga ze morgen bellen dat we akkoord gaan met een nieuwe motor (+2000 euro bijbetaling). Wil wel van te voren een opdrachtbevestiging/offerte (of zoiets dergelijks) zodat men achteraf niet kan terugkrabbelen ( ook al is dat misschien te ver gezocht en onwaarschijnlijk). De auto wordt eind deze week, begin volgende week opgehaald met een sleepwagen en na het nieuwjaar (week 1) zou de auto gereed zijn.

Desalniettemin heeft van mossel hiermee een goede beeld achtergelaten bij ons. Mijn vader is nu al zeker er van dat hij een nieuwe auto bij hun wilt aanschaffen lol.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
ik vind het toch wel dik geld voor een onder blok!
6000 pff. daar koop je zeker 4 complete gebruikte motoren voor.
Is geen onderblok. Ik krijg een complete blok geleverd omdat volkswagen/pon geen middenblok (plek waar scheur zit) op voorraad heeft maar alleen gehele motorblokken.

Dit is wat ze mij vertelden vannochtend in Tilburg. Desalniettemin vond ik het nou ook weer niet zo heel noodzakelijk om mij helemaal Tilburg te roepen (kom zelf uit den haag) om mij te vertellen dat ze dit gaan doen, telefonisch was het ook afdoende geweest (ookal begrijp ik het dat het prettiger communiceren is). Enfin, morgen ga ik ze "officieel" groen licht geven om de auto op te laten halen voor reparatie.

Enige tips om te achterhalen of de nieuwe motor echt daadwerkelijk nieuw en ongebruikt is??
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Is geen onderblok. Ik krijg een complete blok geleverd omdat volkswagen/pon geen middenblok (plek waar scheur zit) op voorraad heeft maar alleen gehele motorblokken.

Dit is wat ze mij vertelden vannochtend in Tilburg. Desalniettemin vond ik het nou ook weer niet zo heel noodzakelijk om mij helemaal Tilburg te roepen (kom zelf uit den haag) om mij te vertellen dat ze dit gaan doen, telefonisch was het ook afdoende geweest (ookal begrijp ik het dat het prettiger communiceren is). Enfin, morgen ga ik ze "officieel" groen licht geven om de auto op te laten halen voor reparatie.

Enige tips om te achterhalen of de nieuwe motor echt daadwerkelijk nieuw en ongebruikt is??
aha ok.
als ie er schoon uit ziet zou ik zeggen hij is nieuw.
maar als het een compleet blok is dan is een nieuwe ketting ook niet nodig lijkt me
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
aha ok.
als ie er schoon uit ziet zou ik zeggen hij is nieuw.
maar als het een compleet blok is dan is een nieuwe ketting ook niet nodig lijkt me
De blok compleet (dus boven, midden en onderste deel van de motorblok) is nieuw (stripblok) volgens zeggen, maar de aanbouwselen (dynamo, turbo etc etc) niet, die worden gewoon gepakt van mijn huidige motor. Vraag is dus: wordt de oude ketting dan ook gebruikt?

En hoe bedoel je dat een nieuw ketting niet nodig is?
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
het lijkt mij dat, aangezien ze weten van het kettingprobleem, dat de meteen een nieuwe ketting plaatsen! anders zou ik dit voor de zekerheid nog even navragen, overigens kan dit wel meteen uit om te laten doen.

Nevermind, ik denk wel dat ze de ketting ook nieuw is omdat dit een slijtageonderdeel is dat ingesleten is op je huidige motor, bij het overplaatsen op een nieuwe motor betekend dit dat de ketting 3x zo snel slijten zal als een nieuwe exemplaar omdat de ketting niet ingelopen is op je nieuwe motor. Lijkt mij dus heel sterk dat ze die ketting niet vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: SY96
Ja en nee.

1500 euro voor een nieuwe motorblok is natuurlijk een "koopje". Maar voor een 7 jaar oude polo??? Hmmmmm.

Ik heb daarom ook besloten om de auto gewoon helemaal op te rijden. Met een nieuwe blok, en mijn rijstijl kennende, geef ik de auto max 8 jaar voordat ik hem hoogstpersoonlijk naar de sloop breng. Over paar jaar ben ik sowieso getrouwd, dus dan wordt de polo als tweede auto gebruikt. En nee, mijn vriendin mag in de polo rijden. Ik rij wel in mijn beoogde 3 serie Stick Out Tongue
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Update:
Heb contact gehad met de dealer en ze hebben mij verteld dat de motor van mijn polo eruit "gesloopt" is. Nu wachten ze op bepaalde onderdelen die zaterdag binnenkomen. Vanaf morgen gaan ze beginnen met het inelkaar zetten van de nieuwe motor.

Achteraf vroeg ik me af of de auto een nieuwe "oude" 6R motor krijgt. Aangezien volkswagen vanaf 2014 de kettingen vervangen heeft met een riem in de 1.2 tsi-tjes (in de polo 6C modellen), dacht ik wellicht dat Volkswagen alleen nog de nieuwe gemodificeerde 1.2 motoren op voorraad heeft.

Is dit het geval?
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!