Wouter's VW Polo 9N 1.4 TDI

Hallo forummers,

Ik zal me eerst even voorstellen. ik ben Wouter, 24 jaar, en sinds augustus 2008 in het bezit van een Polo 9N.

Hier even een paar specs;

Polo 9N
Bouwjaar 2003
1.4 TDI 3 cilinder
3 Deurs
Comfortline uitrusting, met o.a.: climatic (digitaal), MFA, comfortmodule knipperlicht, regensensor, stoelverwarming, cruise control, koplamp sproeiers, in hoogte verstelbare voorstoelen plus een achteraf ingebouwde Parrot handsfree set.


7723772635avsr-1.jpg

7723772195dl6o-1.jpg

77237717156m1p-1.jpg


Aangepast per 29 maart 2009:
- 17 inch Audi RS6 replica chromen velgen met Regal (Dunlop) Premium Comfort 205/40/R17 banden (voorheen: 15 inch Estoril look velgen met Michelin Energy 195/50/R15 banden, daar-voorheen: CMS 15 inch velgen).
- 14 inch stalen velgen (winterset) met Vredestein Snowtrack banden.
- +/- 35 mm verlaagd dmv. Eibach Pro Kit veren.
- Angel Eyes met 8000K Xenon door de lenzen, Angel Eyes verlichting uitgeschakeld.
- Highline grill.
- Letters POLO en TDI van achterklep verwijderd.
- LED dagrijverlichting dmv. module op stadslicht aangesloten.
- LED kentekenplaatverlichting.
- 9N3 achterlicht units (voorheen: donkere 9N achterlicht units).
- Chromen kentekenplaathouder achter.
- Aluminium antenne.
- Spatvangers vóór en achter.
- Bumperkappen aan de voorkant, linkerkap en rechterkap, in zilveren kleur gespoten.
- Achterruiten geblindeerd met Private Shades.
- Clarion 2DIN radio/CD/MP3/USB/IPOD autoradio met vermogen van 4x50 watt.
- Versnellingspook en hoes vervangen.
- Audi TT pedaalkappen.
- Achterklep-slot opnieuw gespoten in kleur (door corrossievorming).
- Automatten vervangen door slijtage.

04052010211-1.jpg

10042010180-1.jpg

04052010213-1.jpg


*UPDATE 31 JANUARI 2011*

Na een behoorlijke tijd inactief te zijn geweest (werkloosheid, nieuwe baan gezocht en gevonden Big Grin) en na een heerlijke vakantie ben ik weer terug met mijn Polootje ;) en heb langzamerhand het één en ander wéér veranderd. Een aantal dingen stonden mij niet meer aan, onder andere de door mijzelf zilver gespoten bumperkappen, LED verlichting en de Xenon verlichting. Daarom heb ik besloten alles er weer origineel in te zetten, maar wel met mistlampen aan de vóórzijde. Tevens één goede 6R lichtschakelaar weten te bemachtigen met mistlampen functie. Daarnaast heb ik een maand geleden een ABT einddemper opgehaald bij Maik (tnx Big Grin) en ben er echt super tevreden mee. Het geluid is niet veel veranderd (diesel he) maar klinkt wel iets zwaarder dan de originele einddemper. Ook nog even donateur geworden :) en een setje MyPolo stickertjes meegenomen ;). M'n plaatselijke garage heeft alles er voor mij ingezet met goed resultaat, vind ik zelf... Tot slot afgelopen weekend een haaienvin antenne op het dak gezet met ingebouwde versterker. Alles was zo plug & play en met behulp van de how-to hier op het forum :).

Genoeg gepraat... Hier de foto's hoe de Polo er nu uitziet:

23427447-1.jpg

19517237-1.jpg

59784494-1.jpg

29768624-1.jpg

21862754.jpg

14408863-1.jpg

58764659-1.jpg

94182417-1.jpg


Veranderd
- Originele koplampen erin gezet met Philips Xenonlook H7, H1 lampen
- Mistlampen vóórzijde erin gezet met originele bumperkappen en Philips H3 lampen
- Originele kentekenverlichting en -houders
- Polo 6R lichtschakelaar ingebouwd met mistlampfunctie vóór en achterzijde
- Universele lederen handremhoes (ivm krassen op de handrem)
- ABT einddemper
- MyPolo.nl stickers aangebracht
- Haaienvin antenne met ingebouwde signaalversterker (plug & play passend voor vele VW/Audi modellen)
- Chromen kapje voor de handgreep van de achterklep (ivm roestvorming op de handgreep)


Ook heeft m'n Polo nog een grote onderhoudsbeurt gehad en alles was tiptop in orde.

Wat volgt nog;

- Andere "17 velgen in maart 2011, Golf R32 MK5 of New RS6 (Polo staat nu op winterbandjes)

Ik zal proberen weer wat actiever te zijn op het forum, ook omdat het nog steeds een erg interessant en informatief forum is :) en al veel informatie hieruit heb gehaald :)


Grz. Wouter
 
Upgedate met nieuwe foto's en een stukje geschiedenis ;)

Ik heb nog een vraagje;
Ik heb nu zo’n klein mini antennetje waardoor ik zeer slecht ontvangst heb! Misschien hier iemand op het forum die weet waar ik een originele antenne kan kopen? Mijn originele is helaas stuk gegaan door de nachtvorst afgelopen winter…

Veel plezier met lezen ;)

Grz. Wouter
 
Ik heb nog een vraagje;
Ik heb nu zo’n klein mini antennetje waardoor ik zeer slecht ontvangst heb! Misschien hier iemand op het forum die weet waar ik een originele antenne kan kopen? Mijn originele is helaas stuk gegaan door de nachtvorst afgelopen winter…

Moet gwn te bestellen zijn bij de VW dealer, maar misschien is een kleine (haaievin) van een golf 5 een leuk alternatief (klein en mooi) en anders mag je de mijne wel over kopen.
 
Maik zei:
Ik heb nog een vraagje;
Ik heb nu zo’n klein mini antennetje waardoor ik zeer slecht ontvangst heb! Misschien hier iemand op het forum die weet waar ik een originele antenne kan kopen? Mijn originele is helaas stuk gegaan door de nachtvorst afgelopen winter…

Moet gwn te bestellen zijn bij de VW dealer, maar misschien is een kleine (haaievin) van een golf 5 een leuk alternatief (klein en mooi) en anders mag je de mijne wel over kopen.

Wat vraag je voor je antenne?
Bij de dealer zou ik kunnen vragen, heb alleen geen goede ervaring met de officiële VW dealer bij mij in de buurt (urenlang wachten en totaal geen service:S), dus koop m liever elders. Op de site waar ik de meeste onderdelen vandaan heb verkopen ze geen officiële antenne's van VW.

En een haaienvin... Is dat moeilijk in te bouwen? Ik ben namelijk a-technisch als het om elektronica aansluiten gaat...
 
Johan zei:
je hemelbekleding moet deels losgehaald worden, dan is het in principe 1 moer losdraaien en een stekkerverbinding..

zo'n antenne vind je op ebay.de wel voor ong 60euro meen ik!

Mssn wat voor de toekomst. Heb zojuist even op ebay.de gekeken en de originele M5 antenne gevonden! Gelijk besteld voor €15,- . Voor mij de eerste ervaring met ebay, kijken of t wat is ....
 
TrickyJ zei:
Nette Polo, die donkere achterlichten staan idd stukken beter dan de heldere :)

Tnx...

Binnenkort weer een update. Krijg namelijk weer m'n originele antenne terug :) en ik ga de lak om t kofferbak-slot bijwerken, dat is al een tijdje beschadigd. Spuitbus en blanke lak krijg ik dus ook van de week binnen :)

En heb vanmiddag een setje Pro-Kit verlagingsveren van Eibach besteld...
40_eibach_prokit-1.jpg


Dus m'n Polo gaat binnenkort 30 MM omlaag :twisted:
 
Zo je kan weer naar de radio luisteren ;) Maar wel erg van die roest vlek :s, goed opgelost maar je had hem denk k beter voor de blanke lak nog een x kunnen schuren en dan weer opnieuw moeten spuiten. Het eind resultaat is stukke beter maar het lijk op de foto teminste dat het niet helemaal vlak is. Maargoed het resultaat is stukken beter dan dat het was ;)
 
Maik zei:
Zo je kan weer naar de radio luisteren ;) Maar wel erg van die roest vlek :s, goed opgelost maar je had hem denk k beter voor de blanke lak nog een x kunnen schuren en dan weer opnieuw moeten spuiten. Het eind resultaat is stukke beter maar het lijk op de foto teminste dat het niet helemaal vlak is. Maargoed het resultaat is stukken beter dan dat het was ;)

Er zitten idd nog, alleen op de plek waar de roest zat, wat kleine bobbeltjes... maar als je erover heen gaat met je vinger is t glad. Zal de volgende keer je tip opvolgen om t nog eens te schuren en te spuiten. Maar ben zelf wel tevreden over t resultaat :)
 
gelukkig Big Grin leuke updates ook wel!
wat betreft votex spullen, als het goed is heb je een mailtje gehad over votex sideskirts en achterbumperskirt, PB maik even voor meer info!

vraagjes van mijn kant:

- hoe komt jouw achterraam zo netjes geblendeerd? :)
- hoe schakel je die dagrijlichten dan precies dat ze uitgaan als je dimlicht aangaat? wellicht handig voor mensen hier die dat eventueel ook willen inbouwen!
 
Johan zei:
gelukkig Big Grin leuke updates ook wel!
wat betreft votex spullen, als het goed is heb je een mailtje gehad over votex sideskirts en achterbumperskirt, PB maik even voor meer info!

vraagjes van mijn kant:

- hoe komt jouw achterraam zo netjes geblendeerd? :)
- hoe schakel je die dagrijlichten dan precies dat ze uitgaan als je dimlicht aangaat? wellicht handig voor mensen hier die dat eventueel ook willen inbouwen!

Heb Maik al een mail gestuurd en sta al op de lijst van belangstellenden :).

Mijn ruiten zijn niet geblindeerd met folie. Dat zijn Private Shades. Besteld via internet. Zie hier een setje staan op Car Fantasy (daar heb ik ze niet vandaan hoor, maar om even een indruk te geven);
Privateshades-1.gif


Ze zijn op maat te verkrijgen per merk, type, en uitvoering (3 of 5 deurs). Vindt het wel mooi staan en een leuk alternatief voor folie.

Voor geschakeld LED dagrijverlichting kun je een module erbij bestellen, zie hieronder;
imagegen.ashx

Product nr. SY SJ271EW. Is van AutoStyle.

Deze schakelt automatisch, als je het dimlicht aandoet, de LEDS uit, en als je weer overgaat naar stadsverlichting de LEDS aan... Zal kijken of ik binnenkort een How-Tootje kan maken. Het is eigenlijk best simpel, zolang je deze module erbij hebt...
 
Maik zei:
Leuk dat je je topic weer ff geupdate hebt ;) Hoe werkt dat met die shades als ik vragen mag? Is dat een kwestie van vast plakken of tegen je ruit aan klemmen?

Tegen je ruit aanklemmen, en dan blijven ze mooi zitten. Bij mij zitten ze er nu bijna een jaar achter de ruiten en ze blijven stevig zitten :).
 
Johan zei:
- hoe komt jouw achterraam zo netjes geblendeerd? :)
- hoe schakel je die dagrijlichten dan precies dat ze uitgaan als je dimlicht aangaat? wellicht handig voor mensen hier die dat eventueel ook willen inbouwen!

in de lichtschakelaar is gewoon een uitgang (12v) aanwezig die TFL (tag farhlicht) is. Dus lampjes aan die pin en alles is klaar Big Grin

ps. pin is makkelijk te vinden, haal de stekker uit de schakelaar en kijk naar de text die boven de pinnen staat gedrukt (uit mijn hoofd de 3e van linksonder als je schakelaar met de juiste kant omhoog houd)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!