Wouter's VW Polo 9N 1.4 TDI

Rijdt prima Big Grin. Gister een ritje gemaakt van ruim 250 km ;) naar Almere en weer terug via Sneek naar Sloten waar k woon...

Qua comfort is het bijna gelijk als mijn oude bandjes. De drempeltjes in Almere voel je alleen even wat meer ;) . Maar klopt het dat het vebruik enorm stijgt?? Normaal rij ik naar Almere en zie ik op m'n display 100 km op 6.3 staan... Gisteren was dat 7.3 toen ik thuis kwam. Is dat normaal dat het verbruik zo snel stijgt bij grotere/bredere banden??
 
Idd, en dat voor een TDI ...

Maar het waaide gister wel wat... dus kan verschillende oorzaken hebben natuurlijk. Ik hou het even in de gaten. De nieuwe banden zijn wel gebalanceerd en de polo is een jaar geleden uitgelijnd, dus daar is niets mis mee.
 
Nieuwe foto's....

04052010211-1.jpg

04052010215-1.jpg

04052010214-1.jpg

04052010213-1.jpg

04052010217-1.jpg

04052010216-1.jpg
 
Maik zei:
Netjes Wouter ! Het kan idd wel kloppen dat je verbruik om hoog gaat hoor. Is bij mij zelf ook zo. Verder heb ik hier ook nog een setje chrome spiegelkappen liggen ( wel met wat pitjes erop ) dus mocht je nog een x in de buurt zijn kan je ze zo ff ophalen ( kado'tje bij de velgen nog ;) ).

Mmmm... Wat leuk cadeautjes Big Grin.
Als ik in een keer weer richting Almere rij, laat ik het je wel weten ;)

Is dat een klik-systeem kapjes, of moet dat gelijmd worden? (ik ben niet zo een voorstander van lijmen, mocht het niet mooi staan dan wil ik ze er zo af kunnen halen).

Iedergeval tnx Big Grin
 
Maik zei:
Haha, hoe vind je het rijden dan? Das nog veel belangrijker vind ik ;) Hoe staat het verder met je votex spul ?

Mn votex spul staat nog in de opslag. Nog geen tijd gehad om te spuiten. Wil ik ook liever doen bij wat warmer weer. Ik doe het in onze grote hal/boerenschuur (stofvrij uiteraard) maar daar blijft het lang koud totdat het warmer wordt buiten.

Eigenlijk zoek ik eerst nog een voorbumperskirt zodat ik een complete bodykit rondom heb ;)
 
Nog niet helaas :(. Ben een beetje erg druk met mn nieuwe baan (t vraagt veel tijd en energie van me, kom dus voorlopig niet het opknappen van mn polo toe :(). En het liefst spuit ik alles in één keer, dus ik ben nog steeds zoekende naar een voorbumperskirt van votex ;)
 
*UPDATE 31 JANUARI 2011*

Na een behoorlijke tijd inactief te zijn geweest (werkloosheid, nieuwe baan gezocht en gevonden Big Grin) en na een heerlijke vakantie ben ik weer terug met mijn Polootje ;) en heb langzamerhand het één en ander wéér veranderd. Een aantal dingen stonden mij niet meer aan, onder andere de door mijzelf zilver gespoten bumperkappen, LED verlichting en de Xenon verlichting. Daarom heb ik besloten alles er weer origineel in te zetten, maar wel met mistlampen aan de vóórzijde. Tevens één goede 6R lichtschakelaar weten te bemachtigen met mistlampen functie. Daarnaast heb ik een maand geleden een ABT einddemper opgehaald bij Maik (tnx Big Grin) en ben er echt super tevreden mee. Het geluid is niet veel veranderd (diesel he) maar klinkt wel iets zwaarder dan de originele einddemper. Ook nog even donateur geworden :) en een setje MyPolo stickertjes meegenomen ;). M'n plaatselijke garage heeft alles er voor mij ingezet met goed resultaat, vind ik zelf... Tot slot afgelopen weekend een haaienvin antenne op het dak gezet met ingebouwde versterker. Alles was zo plug & play en met behulp van de how-to hier op het forum :).

Genoeg gepraat... Hier de foto's hoe de Polo er nu uitziet:

23427447-1.jpg

19517237-1.jpg

59784494-1.jpg

29768624-1.jpg

forum

14408863-1.jpg

58764659-1.jpg

94182417-1.jpg


Veranderd
- Originele koplampen erin gezet met Philips Xenonlook H7, H1 lampen
- Mistlampen vóórzijde erin gezet met originele bumperkappen en Philips H3 lampen
- Originele kentekenverlichting en -houders
- Polo 6R lichtschakelaar ingebouwd met mistlampfunctie vóór en achterzijde
- Universele lederen handremhoes (ivm krassen op de handrem)
- ABT einddemper
- MyPolo.nl stickers aangebracht
- Haaienvin antenne met ingebouwde signaalversterker (plug & play passend voor vele VW/Audi modellen)
- Chromen kapje voor de handgreep van de achterklep (ivm roestvorming op de handgreep)


Ook heeft m'n Polo nog een grote onderhoudsbeurt gehad en alles was tiptop in orde.

Wat volgt nog;

- Andere "17 velgen in maart 2011, Golf R32 MK5 of New RS6 (Polo staat nu op winterbandjes)

Groetjes...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!