WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R
WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R

WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
GTI
Kleur
Pearl Black
Bouwjaar
2012
Bedankt allemaal, maar komt ook voor een groot deel mooier uit op de foto's denk ik hoor Stick Out Tongue

Veel steenslag op de kop etc en weer lichte swirls... Mja blijft mn daily b*tch he Big Grin

Ik gebruik Chemical Guys Pink shampoo. Voor velgen en de carrosserie aparte droogdoeken en washandschoenen. Als er droogvlekken opzitten gebruik ik Monello Perfetto detailer. Omdat hij nog mooi in de was staat is hij goed bij te houden (thx to expor) Big Grin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarmee poets jij hem? Bedoel welke wax.. dus gwn wassen met shampoo, drogen en dan waxen?
Laatste keer was tijdens een grote poetsbeurt. Dat was met Dodo Juice Hard Candy. Heb hem daarna niet meer in de wax gezet. En er staan nog steeds mooie druppels op na wat regen.

Ik was hem elke zondag met 2-emmer-principe. En dan even vlekvrij afspoelen en drogen inderdaad.
 
Okee, dus je poetst hem niet na elke wasbeurt? Ik ga ook naar zo een wasbox en dan spoel ik hem vlekvrij.. ik ga die van mij dit x ook waxen.. ff kijken of het nog een beetje mooi weer word.. thnx voor de info..
Om even een beetje off-topic te gaan, probeer hem niet alleen in de wasbox te wassen maar ook goed met de hand. In de wasbox is het namelijk alleen afspuiten en een beetje met schuim spelen;) Gebruik ten allen tijde de 2-emmer methode ;) Voorkomt waskrassen en dat soort ongein. Succes!
 
Om even een beetje off-topic te gaan, probeer hem niet alleen in de wasbox te wassen maar ook goed met de hand. In de wasbox is het namelijk alleen afspuiten en een beetje met schuim spelen;) Gebruik ten allen tijde de 2-emmer methode ;) Voorkomt waskrassen en dat soort ongein. Succes!
Dat gebeurt ook ja.. niet alleen met schuim spelen.. ik heb nooit eerder de 2 emmer methode gebruikt, want ik wist niet wat het inhield..Meestal bezoek ik de wasstraat..
 
Ja.... Het is weer zo ver. Gisteren reed ik naar huis en halverwege de rit had ik last van vermogensverlies. Om jullie een beetje een gevoel te geven: Het voelt dan net alsof tijdens het rijden de rem aanloopt. Je weet dat er meer in zit, maar de auto wil niet. Na ongeveer 5 minuten met een trage motor te hebben gereden kreeg de auto weer een ingeving; hij reed weer normaal! Ik had misschien niet zo vroeg moeten juichen, want enkele minuten later was het opnieuw raak.
Nu weet ik uit ervaring dat als je bij zulke momenten de auto een keer van het contact haalt en opnieuw start de problemen vaak over zijn. Gelukkig moest ik, toen ik bijna thuis was, tanken. Na het tanken reed de auto inderdaad weer zoals het hoort. Tijdelijke storing dus dacht ik (ondanks het feit dat de auto 2000km geleden een grote beurt heeft gehad en er ook al een motorstoring gereset is toen...).
Vanochtend ging ik naar werk toe. De auto, net zoals altijd, warm gereden. Op het moment dat ik moet inhalen voel ik ineens een hoop gestotter. Daarna heb ik een tijd lang gestotter gevoeld rond de 2000 toeren. Het was op een gegeven moment zelfs zo erg dat ik bang was dat de auto uit zou vallen. En daar was ie:

check-engine-light-lg.jpg


Die had ik lang niet gezien; de laatste keer was namelijk bij 90.000km. Tijdens de rit van vanochtend zijn er ook enkele momenten geweest dat het vemogen wel ok leek. Echter voor het overgrote deel was het een belabberder rit. Eindstand: 3x een motorstoring gehad, gestotter en weinig vermogen.

Vanmorgen de garage maar weer bellen :-|:S:roll::mad::confused:
 
Ik ben net terug van de dealer. Na een eerste diagnose bleek er iets te zijn met een vacuumslang bij het spruitstuk (dit was bij de grote beurt gefixed!! .... :S). En hetgeen mij het zorgen maakt; cilinderoverslag. Dit was vorige keer ook al (bij het eerste blok). De auto heb ik achter gelaten en ze gaan nu onderzoek doen.

Als vervangend vervoer nu een Up! mee zonder achterbank :lol: (was allemaal een beetje ad-hoc geregeld, want dit had niemand aan zien komen). En ik ga niet meer met mijn auto rijden als ik naar het verleden kijk en nu ik weet dat er wéér cilinder overslag is. Best een lache autootje zo een Up! (voor eventjes; als het lang gaat duren heb ik afgesproken dat ik hem omruil voor een andere leenauto).
 
Is het al bekend wat dit "grapje" gaat kosten?
Nee ze gaan nu onderzoeken wat er exact aan de hand is. Vorige keer bleek dat het allemaal toch wel serieus was en was ik mijn auto twee weken kwijt. De kosten waren toen vrij hoog kan ik je zeggen. Nu heb ik de mazzel dat het een leasebak is en dat de leasemaatschappij en de dealer dat maar lekker uitzoeken. Baal er echter wel van dat ik voor een GTI betaal en er alleen maar gezeur mee heb. Er zijn collega's die alleen bij de beurten bij de garage komen ;) Mij kennen ze al bij mijn naam..
 
Ik geloof best dat de prijzen hoog zijn of zullen zijn.. Oke ene kant wel goed dat het een lease auto is.. (Is het prive lease of via je werkgever?).. Problemen aan je auto is zeker balen.. Hoop dat je hem gauw terug krijgt en dat alles is opgelost ;) ..
Via de werkgever. Maar ik kan je vertellen dat je er nog een mooie auto van had kunnen kopen ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!