Wie zit er al verplicht thuis met het corona virus?

ik zit al thuis van woensdag toen de directie van het bedrijf waar ik werk voor de veiligheid van het personeel en de klanten ervoor verkoos om al op zijn minst tot 5 april de deuren tijdelijk dicht te doen
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200 pk 
Ik werk als ambulant gezinshulpverlener, vooral in gezinnen met kinderen met gedragsproblemen en een licht verstandelijke beperking (ouders soms ook). Ik mag geen huisbezoeken meer doen...(n)
Aangezien de mensen in de gezinnen allemaal thuis zijn, kan de spanning hoog oplopen en kan het escaleren. Vanuit thuis probeer ik het dus maar zo veel mogelijk in de gaten te houden en telefonisch de ouders handvaten te geven hoe ze om kunnen gaan met de situatie en het gedrag van hun kinderen.
Hopen dat het gauw weer normaal is...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
@Scribbie Ik krijg de indruk dat covid-19 jou niet zoveel doet. Neem serieus je verantwoordelijkheid. Dit is geen gewoon griepje.

@Tarabass Sterkte en succes met jullie dochter!

Ik heb zelf een partner die midden in een chemokuur zit, dus enorm in de risicogroep thuishoort. Alle zeilen bijzetten dus in deze periode . Zelf werk ik sinds een week thuis en dat doen we met ons bedrijf in ieder geval t/m 6 April (en ik verwacht wel langer:(). Laten we het beste hopen voor ons allemaal. De levering van mijn volgende Polo heeft even geen prio, dat komt wel weer.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Triest dat zoveel mensen zich totaal nog niet realiseren hoe ernstig dit is; we ain't seen nothing yet
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ja niet te geloven dat dit wereldse probleem bij zoveel mensen maar niet wil doordringen.
En dankzij hen worden we straks geconfronteerd met verder gaande maatregelen. Ik had gehoopt ooit nog mijn misantropische basis houding te kunnen opgeven, maar die hoop is nu wel definitief de bodem ingeslagen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik zit in de ICT en werk vanuit huis. Gezien de huidige snelheid van internetverbindingen werkt dat gelukkig prima.
Klein nadeel is wel dat je niet naast je collega zit en even je scherm kan laten zien, maar hier is wel overheen te komen.

Mijn vrouw werkt ook thuis en we zitten dus ieder op ons eigen 'kantoor' en lopen af en toe samen een rondje buiten, rekening houdend met de 1.5m afstand met andere mensen...
Daarnaast laten we de boodschappen bezorgen, maar dat deden we voor COVID-19 ook al.

We houden er rekening mee dat 't nog wel even kan duren.
 
Ook hier hebben we dus de personen die het straks voor iedereen verpesten en we gedwongen thuis zitten (dus totale lockdown)

Ik ben monteur en bij ons gaat alles gewoon door, helaas ondanks de maatregelen die wij treffen( handschoenen aan afstand houden ect) zijn er genoeg mensen die het blijkbaar niet interesseert, en de regels toch aan hun laars lappen.
Verhalen zoals @Tarabass en @WiZZiEJP daarom blijf je thuis, zodat die mensen niet besmet raken.

Ik ben zelf een fanatieke sporter en baal er van dat de sportschool tot 6 april dicht is ( wellicht nog langer) Buiten sporten ging goed totdat er meer en meer mensen kwamen, nu is de groep weer te groot en moet je weer wat anders zoeken..

Ik was bij de bouwmarkt zaterdag om een pakketje weg te brengen, waar ik van schrok was dat de parkeerplaats bijna helemaal vol was, nog voller dan wanneer er korting acties zijn.
Ik snap dat mensen wat willen doen als ze thuis zitten, maar dan hoef je niet met het hele gezin ( 2 kinderen 2 ouders) weg...

Word tijd dat mensen wakker worden..

Regio Rotterdam( net der onder)
Zo ver ik weet nog geen bevestigde corona, wel een aantal personen die ziek thuis zitten in mijn dorp.
 
@Scribbie Ik krijg de indruk dat covid-19 jou niet zoveel doet. Neem serieus je verantwoordelijkheid. Dit is geen gewoon griepje.

@Tarabass Sterkte en succes met jullie dochter!

Ik heb zelf een partner die midden in een chemokuur zit, dus enorm in de risicogroep thuishoort. Alle zeilen bijzetten dus in deze periode . Zelf werk ik sinds een week thuis en dat doen we met ons bedrijf in ieder geval t/m 6 April (en ik verwacht wel langer:(). Laten we het beste hopen voor ons allemaal. De levering van mijn volgende Polo heeft even geen prio, dat komt wel weer.
Poe, ook een heftige periode waarin je dit soort dingen eigenlijk niet kan gebruiken. Je wilt niet naar "die shit hole" het ziekenhuis, waar je het juist op kan pikken. Jij ook heel veel sterkte deze periode, en beterschap voor je partner. Laat deze nachtmerrie maar snel over zijn. Mensen staan er vaak niet bij stil dat er achter elke voordeur wel een verhaal is en dat er 5 miljoen hulpbehoevenden zijn die daarmee direct in de risicogroep vallen.

Voor Scribbie, het is de vraag of je baas het überhaupt kan gaan volhouden. Natuurlijk heb jij waarschijnlijk recht op salaris, maar lekker thuis zitten zou het niet moeten zijn. Personeel is vaak de grootste kostenpost, en als je er dan ook nog niets voor geleverd krijgt gaat het dubbel zo hard. Onbegrijpelijk dat je én zo kortzichtig kan zijn over je eigen leven en toekomst én geen empathie kan opbrengen voor de mensen die blij zijn als ze überhaupt kunnen werken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Ik zit in de ICT en werk vanuit huis. Gezien de huidige snelheid van internetverbindingen werkt dat gelukkig prima.
Klein nadeel is wel dat je niet naast je collega zit en even je scherm kan laten zien, maar hier is wel overheen te komen.
Wij gebruiken Teams van Microsoft waarmee je snel kan chatten, bellen, videocallen, maar ook schermen en bestanden kan delen. Werkt goed. Ik bel mn collega, toon hem mijn scherm of desktop, nemen het door en hangen weer op.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Wij gebruiken Teams van Microsoft waarmee je snel kan chatten, bellen, videocallen, maar ook schermen en bestanden kan delen. Werkt goed. Ik bel mn collega, toon hem mijn scherm of desktop, nemen het door het hangen weer op.
Bij ons hebben we nog steeds geen Teams, alleen Skype for Business. Werkt op zich ook wel maar niet geweldig.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Alhoewel de meerderheid betrokkenheid en medeleven toont, zijn er blijkbaar ook lieden voor wie dit een betaalde vakantie lijkt.
Geeft wel weer aan in welke samenleving we leven en hoe je je steentje kunt bijdragen.
Ik denk er het mijne van (... en gezien de reactie van anderen ben ik niet de enige)
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Die is weer coronavrij Stick Out Tongue
Wij gebruiken Teams van Microsoft waarmee je snel kan chatten, bellen, videocallen, maar ook schermen en bestanden kan delen. Werkt goed. Ik bel mn collega, toon hem mijn scherm of desktop, nemen het door en hangen weer op.

Wij hebben skype, maar het ligt volgens mij meer aan de beveiligde citrix omgeving dat het delen van schermen niet zo lekker gaat. Goed punt om morgen eens te vragen of dat op de een of andere manier opengezet/geactiveerd kan worden....

Bij mijn vorige opdracht werkte dat wel prima.
 
Ik werk bij een bedrijfswagendealer dus voorlopig gaat het werk gewoon door ondanks dat het werkaanbod ook bij ons terug loopt omdat klanten hun voertuigen stil zetten en er dus ook geen onderhoud en reparaties uitgevoerd worden vanwege de kosten
Klanten mogen niet meer in de werkplaats komen en collega's mogen niet meer tussen vestigingen heen en weer reizen
 
Volkswagen  Polo AW/FL GTI  2.0TSI 207PK 
Hier gaat ook het werk gewoon door.
Ik werk als constructie bankwerker dus thuis werken gaat lastig.
In deze tijd rij ik alleen op en neer naar het werk en supermarkt.
Jammer dat sommige mensen geen gehoor geven aan de maatregelen...
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik zit sinds vrijdag thuis, store manager van een kledingwinkel. Wel vanaf volgende week via Microsoft Teams steeds meetings & trainingen... benieuwd hoelang het duurt..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!