Wie zit er al verplicht thuis met het corona virus?

Ik werk ( en mijn vrouw ) in de apotheek , Dus ook hebben wij voorzorg maatregelingen getroffen in de apotheek.
Onze zoon werkt in het ziekenhuis SFG
Woonomgeving regio rotterdam.
Antal besmetingen in mijn woonplaats 2
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
Ik was al in quarantaine door een gebroken heup (ski ongelukje), dus voor mij veranderde er weinig door COVID-19, naast dat ik nu minder mis aangezien er weinig meer te doen is.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Ik werk, als Frontend Software Engineer, vanaf vorige week vrijdag thuis. Net zoals de rest van ons team(s). Mijn vrouw heeft 1 maart haar bedrijf gesloten (drogisterij die we 5 jaar hebben gehad) , dus wat dat betreft komt het wel uit dat zij thuis is voor ons kind.

Ons meisje heeft een longaandoening door een extreme vroeggeboorte (ook de reden waarom we de winkel niet meer kunnen hebben) en kijken met argusogen naar hoe mensen er mee omgaan. Wij blijven binnen, af en toe een rondje op de fiets of een korte wandeling, en bestellen ons eten online. Hier is even niemand welkom. Wij vrezen voor wat er gebeuren kan als zij corona zou krijgen..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
  • Verdrietig
Waarderingen: Robin en Allison6R
Woon in Rotterdam. Ik werk voor een woningbouwvereniging en werk al meer dan een week vanuit huis, heerlijk. Mijn vrouw zit in de logistiek en moet helaas wel gewoon doorwerken. Voor de rest ken ik 0 mensen die ziek zijn.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Hier een koerier.
Al 2x De afgelopen week naar engeland geweest. Gisteren weer teruggekomen.
In Engeland lijkt alles normaal.
Kijken waar we maandag heen gaan
Dus drukker als normaal.
Veel bedrijven hebben spullen nodig.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
@Tarabass heftig man, veel sterkte gewenst voor jullie en de kleine meid!
Thx! Wordt gewaardeerd. Het is cru, want we hebben echt rust nodig en leefden echt toe naar het stoppen van de winkel. Bijna gelijktijdig komt corona naar Nederland en ervaren we nu weer veel stress. We maken er het beste van en het gaat met de kleine meid verder gewoon heel goed. Dat maakt alles ondergeschikt! :)

Neemt niet weg dat het voor iedereen heftige tijden zijn. We maken nu iets mee waar we het nog lang over gaan hebben. En waar we waarschijnlijk nog lang de gevolgen van gaan voelen. Soms lijkt het wel alsof het niet echt is..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
@ Tarabass, ook van deze kant veel sterkte gewenst! Voor de meesten van ons is het al een onwerkelijke en soms angstige situatie, maar ik kan mij voorstellen dat het voor jullie nog een tandje heftiger is!

Ik werk in een wijkcentrum en ik zit vanaf afgelopen dinsdag gedwongen thuis. Dit gaat minimaal tot 6 april duren. Ik heb een 1 persoonshuishouden en zonder de sociale contacten wordt het wel erg rustig........ bizar dit!

Gelukkig heb ik mijn Polo afgelopen dinsdag opgehaald en kan ik mij bezig houden met het nadenken over allerlei kleine aanpassingen . Dit houdt mijn gedachten even weg van de huidige onwerkelijke toestand in deze wereld...............
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
Ik heb afgelopen week thuisgewerkt. Normaal gesproken werk ik 1 dag in de week thuis maar 5 is dan ineens wel veel, je zit de hele dag alleen en communiceren gaat alleen via Skype. Overleggen met collega's is lastig. We moeten sowieso tot 31 maart thuiswerken en dat wordt waarschijnlijk nog wel verlengd.

De enige keren dat ik buiten ben geweest is wanneer ik boodschappen ging doen en ik heb een paar keer een ritje gemaakt met de Polo.

Woensdag was ik even bang dat ik zelf corona zou hebben omdat ik wakker werd met spierpijn over mijn hele lichaam en me nogal zwak voelde maar de dag daarna was dat alweer weg dus ik hoop dat het daarbij blijft.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
@ Tarabass, ook van deze kant veel sterkte gewenst! Voor de meesten van ons is het al een onwerkelijke en soms angstige situatie, maar ik kan mij voorstellen dat het voor jullie nog een tandje heftiger is!

Ik werk in een wijkcentrum en ik zit vanaf afgelopen dinsdag gedwongen thuis. Dit gaat minimaal tot 6 april duren. Ik heb een 1 persoonshuishouden en zonder de sociale contacten wordt het wel erg rustig........ bizar dit!

Gelukkig heb ik mijn Polo afgelopen dinsdag opgehaald en kan ik mij bezig houden met het nadenken over allerlei kleine aanpassingen . Dit houdt mijn gedachten even weg van de huidige onwerkelijke toestand in deze wereld...............
Dank je. Ik prijs mezelf dan weer gelukkig dat ik als software engineer "gewoon" door kan werken. Bijna al onze tools draaien in de cloud en communicatie gaat vooral via e-mail en Microsoft Teams. En dat gaat eigenlijk heel goed. Voor mij en mijn werkgever zullen de gevolgen minder groot zijn, maar ook wij hebben afnemers en die afnemers gaan de gevolgen wel veel meer merken vrees ik.

Twee teamgenoten wonen ook alleen en geven ook aan dat ze zich erg alleen voelen. Kan me daar alles bij voorstellen. Vooral de dreigende lockdown is dan een dingetje. Dat wij met z'n drietjes zijn kan soms ook lastig zijn, je zit continu op elkaars lip, maar over het algemeen hebben we veel steun aan elkaar. Dat is veel waard.

Wij hadden gisteren een klusdag gepland staan voor de auto van een vriend van mij. Iets waar ik altijd erg naar uitkijk, maar deze keer heb ik toch afgeslagen. Het is wel doorgegaan, maar eerlijk gezegd bekruipt me het gevoel dat ik dat erg onverstandig vind. In deze situatie zijn auto's maar gewoon auto's en die staan er over een paar weken of maanden ook nog wel. De gezondheid van onze maatschappij gaat nu voor alles in mijn ogen.

Jij/jullie ook succes en sterkte. Het is niet niets wat er gebeurd en het is voor iedereen lastig. We hebben straks in ieder geval wel wat te vertellen aan de volgende generaties..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Sinds deze week vanuit huis bezig met afstuderen. Het is nog maar de vraag in hoeverre ik nog verder kan met de opdracht.
Volgende week krijg ik hopelijk meer informatie van mijn docentbegeleider en hogeschool. Nog even wachten hoe deze hele toestand gaat aflopen.

In tussentijd het forum doorlezen en ideeën opdoen voor de volgende Polo mods!

Iedereen heel veel sterkte de komende tijd!
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
Ik werk als glaszetter in Noord Holland, met wat maatregelen kunnen we gelukkig lekker door werken. Lastig om thuis te werken natuurlijk! Gelukkig heeft mijn baas een klus aangenomen bij een school waar ik 3 weken zit met 1 collega. En geen klanten om ons heen dus kan nog door. Bij een echte lock down kan ik ook nog verder verwacht ik. Weekend lekker thuis of klein klusje voor me zelf! Beetje velgen bij elkaar sparen!
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 90pk 
@Tarabass heel veel sterkte met je dochtertje! Gezondheid komt voor alles, dus snap dat dit extra beangstigend is

Bij mij is de universiteit ook dicht tot minimaal 6 april. Dus online colleges volgen.
Ik werk in breda (waar samen met Tilburg de meeste besmettingen zijn) bij een bank en ik kan gelukkig nog op locatie werken. Thuis werken is voor mij geen optie dus op een lockdown en gevolgde sluiting van het pand zit ik niet te wachten..

Maar onbegrijpelijk dat al die mensen gewoon massaal naar buiten gaan met z’n allen en dit behandelen alsof ze vakantie hebben.. geniet thuis maar van het mooie weer en op die manier zijn we het snelst af van dit gedoe
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik bevoorraad chinese restaurants, afhaalcentra en all you can eat concepten.

Deze jongen zit heerlijk betaald thuis. Kost me niets, sterker nog scheelt benzine.

Dank u, Corona.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
  • Grrr
Waarderingen: Agaam
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!