wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Wat doen ze allemaal dan?
DSG Olie is (was?) €325,- vast gesteld door PON.

De prijzen kan je ook hier zien: https://www.a-point.nl/wp-content/uploads/2020/01/Prijslijst_onderhoud__reparatie_VW_2020.pdf
Ook vandaag een afspraak gemaakt. Belde voor APK en olieservice. Werd even later teruggebeld, ze hadden even verder gekeken en gezien de stand van bijna 60.000 km kwam er ''iets'' :oops: bij.... Olie DSG bak, bougies, long life service beurt enz. Vond het fors veel geld maar als ik e.e.a. zo na lees klopt het helaas dus wel. Zoals anderen al gezegd hebben wie mooi wil zijn moet pijn lijden..... Doe het zelf, ga naar beunhaas enz. maar alvast bedankt voor de goed bedoelde adviezen Stick Out Tongue Dat doen we dus maar niet.
 
Ook vandaag een afspraak gemaakt. Belde voor APK en olieservice. Werd even later teruggebeld, ze hadden even verder gekeken en gezien de stand van bijna 60.000 km kwam er ''iets'' :oops: bij.... Olie DSG bak, bougies, long life service beurt enz. Vond het fors veel geld maar als ik e.e.a. zo na lees klopt het helaas dus wel. Zoals anderen al gezegd hebben wie mooi wil zijn moet pijn lijden..... Doe het zelf, ga naar beunhaas enz. maar alvast bedankt voor de goed bedoelde adviezen Stick Out Tongue Dat doen we dus maar niet.
Plus bij de beunhaas heb je garantie tot aan de voordeur.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Nieuwe wielen zitten er inmiddels een aantal weken onder, Vers gepoedercoat in de kleur gunmetal grey met sparkle blanke lak.
Het zijn originele Audi A1 wielen
IMG_5227-Edit.png
 

Bijlagen

  • IMG_5229.jpg
    IMG_5229.jpg
    5.9 MB · Weergaven: 37
  • IMG_5221-Edit.png
    IMG_5221-Edit.png
    13.7 MB · Weergaven: 36
  • IMG_4422.jpeg
    IMG_4422.jpeg
    3.6 MB · Weergaven: 39
  • IMG_4441.jpeg
    IMG_4441.jpeg
    3.2 MB · Weergaven: 38
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
Vers gepoedercoat in de kleur gunmetal grey met sparkle blanke lak.
Mag ik vragen wat het poeder coaten van de voorkant + binnenkant gekost heeft?
Ik heb zojuist nieuwe banden laten monteren, maar het bleek dat de vorige eigenaar de banden iets te snel op nieuwe poedercoat geplaatst heeft.
De coating heeft losgelaten op sommige plekken... Dus die moeten opnieuw gedaan worden.
 
Mag ik vragen wat het poeder coaten van de voorkant + binnenkant gekost heeft?
Ik heb zojuist nieuwe banden laten monteren, maar het bleek dat de vorige eigenaar de banden iets te snel op nieuwe poedercoat geplaatst heeft.
De coating heeft losgelaten op sommige plekken... Dus die moeten opnieuw gedaan worden.
Vreemd! want poedercoating wordt uitgehard in de oven en is dan direct keihard en zou dus niet moeten los laten.
Kosten voor het poedercoating was 375,- voor 4 wielen
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
Verschil kan m natuurlijk zitten in hoe je de velgen aanlevert.

Zit er nog een band om?
Meeste poedercoaters willen niks met banden doen.
Een velg hersteller vaak wel.

Zijn ze al gestraald?
Of moet dat nog.
Stralen van gespoten velgen is veel sneller klaar dan stralen van gepoedercoate velgen.
En dan is nog de vraag hoe fijn je ze gestraald wil hebben.

Zit er schade aan die behandeld moet worden?
Afdraaien, richten, lassen, enz.

Kleur en wijze van gewenste afwerking maakt ook veel uit.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Nieuwe VW originele automatten gekocht voor mijn Polo AW.
Deze zijn niet te koop in NL en wel hoogste kwaliteit hebben als de duurste in NL.
Enige nadeel is dat ze geen opstaande rand hebben zoals mijn originele. En opschrift Polo had leuk geweest maar ja nu was het 45 euro ipv 90€

Nadeel van het opstaande rand dat deze slijt bij het uitkloppen. Of je komt er met schoenen steeds aan. Hij heeft 5 jaar volgehouden tijd voor nieuwe dus.

PXL_20230814_171429977.jpgPXL_20230814_171439325.jpgPXL_20230814_173042649.jpgPXL_20230814_160112327.jpgPXL_20230814_155446512.jpgPXL_20230814_172121992.jpg
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rickkert en Frans_WL
Gister even bezig geweest met het een en ander coderen van mijn Polo.

- Ledjes in de bumper als dagrij verlichting gecodeerd, deze blijven nu constant branden.
- Knipperlichten in spiegels blijven branden met CH/LH als het donker is.
- Tank hoeveelheid in L in dashboard vrij geschakeld.
- Riem geluid op een ander deuntje gezet.
- Ramen sluiten automatisch met auto afsluiten.

Had ook nog geprobeerd met auto afsluiten een akoestische melding te krijgen maar dit werkt helaas niet op de Polo.
GTI dag.jpg
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Gister even bezig geweest met het een en ander coderen van mijn Polo.

- Ledjes in de bumper als dagrij verlichting gecodeerd, deze blijven nu constant branden.
- Knipperlichten in spiegels blijven branden met CH/LH als het donker is.
- Tank hoeveelheid in L in dashboard vrij geschakeld.
- Riem geluid op een ander deuntje gezet.
- Ramen sluiten automatisch met auto afsluiten.

Had ook nog geprobeerd met auto afsluiten een akoestische melding te krijgen maar dit werkt helaas niet op de Polo.
GTI dag.jpg
Akoustisch openen/sluiten werkt wel.
Ik heb 't ook op m'n AW.
Moest wel het infotainment naar fabrieksinstelling resetten
 
Had ook nog geprobeerd met auto afsluiten een akoestische melding te krijgen maar dit werkt helaas niet op de Polo.
Leuk is dat hé, coderen! Heb ik ook laten doen.
Ik heb echter wel kunnen coderen dat mijn wagen zijn toeter laat horen bij vergrendelen. Echter vind ik dit zo ontzettend hard dat ik dit weer heb uitgeschakeld. Als jouw auto van fabriek af een alarm heeft, (kun je controleren door in de deurstijl van de bestuurderskant op zoek te gaan naar een knopje) dan kun je wel een betere akoestische melding krijgen.
Veel plezier met de aanpassingen! :)
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!