wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

D06845C0-65FD-4EA5-BEEF-1FAD7DF42970.jpeg

Dim- stads- en mistlicht vervangen voor 6000k LED. Nu grootlicht nog.

Dimlicht is Osram LED driving
Stadslicht is X-Line
Beide gekocht bij onze sponsor xenonlampen.nl

Mistlicht en grootlicht komt van Ome Ali.

€ 18,35 48% Off | 2Pcs 16000Lm H4 H7 Led Lampen Draadloze H8 H11 Auto Koplamp Hoofd Verlichting 9005 HB3 Led Lamp Koplamp automotive 12V 6000K Wit
@Thomaskol precies zoiets, maar nog steeds niet tijd gehad om je te sturen hahaha
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Vandaag maar eens wat simpel onderhoud gedaan aan de auto.
Mijn bestelling van Autodoc kwam binnen (maar liefst 3 dozen vol) dus hier een daar alvast wat gedaan.
  • Nieuwe ruitenwissers, met dit druilerige weer erg handig.
  • Interieur- & motorluchtfilter vervangen. Was ook wel nodig, dat zag er niet meer uit.
  • Koelvloeistof uit het systeem laten lopen en nieuw expansievat geplaatst. Daarna weer met rood spul aangevuld.
  • Het interieur is afgenomen met een 'Sproei- extractie apparaat' die ik geleend heb van vrienden. Dat voelt toch een stuk lekkerder aan, dan dat je in de gebruiksresten van een ander zit.
  • En als laatste een begin gemaakt aan de achterremmen vervangen. Helaas viel mijn lampje viel uit, dus toen zag ik niks meer... Morgen verder!
Al met al een geslaagd dagje! Binnenkort maar eens 'leuke' dingen gaan doen i.p.v. onderhoud.

Die moderne R-badge op de grille ziet er chique uit, wellicht een idee om ook eens te plaatsen. Thanks @iichel!
Is de kvs lastig om te doen op de stoep en weet niet of er toevallig een simpele oma-weet-raad is om de remvloeistof te vervangen is voor de polo?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
:eek: Wat is er aan de hand?
Heel wat dingen, de passagiersdeur wil niet open, remmen zijn niet goed meer, twee banden zijn af, de ruitenwissersproeier is verstopt, de uitlaat is lek en roest bij het deurpaneel en los van de APK zet hij de aircopomp er in (die is al betaald) waarna er aircovloeistof in moet.

Ik heb de auto nu een jaar, maar dit gaat flink in de papieren lopen vrees ik.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Deze garage is een oplichter
Aangezien ruim tevoren bekend was wat er aan de auto gebeuren moet, vind ik het vervelend dat het allemaal zo lang moet duren. En om de Polo steeds weer op en vanaf de brug te rijden lijkt me ook niet bepaald efficiënt werken.

Maar nee, een oplichter is het niet, traag en grondig is ie wel.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
D06845C0-65FD-4EA5-BEEF-1FAD7DF42970.jpeg

Dim- stads- en mistlicht vervangen voor 6000k LED. Nu grootlicht nog.

Dimlicht is Osram LED driving
Stadslicht is X-Line
Beide gekocht bij onze sponsor xenonlampen.nl

Mistlicht en grootlicht komt van Ome Ali.

€ 18,35 48% Off | 2Pcs 16000Lm H4 H7 Led Lampen Draadloze H8 H11 Auto Koplamp Hoofd Verlichting 9005 HB3 Led Lamp Koplamp automotive 12V 6000K Wit

Voor de liefhebbers die zich afvragen hoe het lichtbeeld is, en of je ermee door de APK komt:

Dimlicht
8F649D55-FD63-4D3A-B1B5-40D861AE4350.jpeg

Mistlicht
FA9334BC-20AF-44F0-9914-07865ABCA147.jpeg

Note: het kijk glas van het afstelapparaat is niet heel fris meer. Vandaar de wazige gloed.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: H11 en Sal
Is de kvs lastig om te doen op de stoep en weet niet of er toevallig een simpele oma-weet-raad is om de remvloeistof te vervangen is voor de polo?
Koelvloeistof is zo gedaan. Auto stond al op de as steunen.
Even de bedekende plaat onder de motor weghalen, 1 leiding met klem loshalen en bak eronder plaatsen. Dan heb je grotendeels het systeem leeg.
Daarna vanaf boven 1 leiding los gehaald en in de opvangbak laten vallen.

Toen iets wat je normaal niet hoeft te doen, het expansievat vervangen. En daarna alles weer vastmaken en aanvullen.
Goed opletten dat je ALLE lucht uit het systeem laat lopen. Oftewel motor aan, vloeistof via een funnel in het expansievat laten lopen en zo ~30 min wachten tot het systeem luchtvrij is.

Hieronder nog de vóór en na, weer lekker fris! Binnenkort ga ik bezig met alle verroeste schroeven en klemmen vervangen.

Aanvulling:
Wat betreft de remvloeistof, hier heb ik een 'automatische' manier voor zodat ik alleen maar op het pedaal hoef te drukken. Het werkt op vacuum en vult automatisch het systeem aan zodra er een luchtbubbel omhoog komt. Geen geklooi bij de remklauw zelf dus. ;)
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-11-12 at 3.50.24 PM (1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-11-12 at 3.50.24 PM (1).jpeg
    117.4 KB · Weergaven: 16
  • WhatsApp Image 2022-11-12 at 3.50.24 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-11-12 at 3.50.24 PM.jpeg
    74.3 KB · Weergaven: 16
  • Leuk
Waarderingen: H11
Waar slaat deze reactie nou op?
Wat er aan de auto gebeuren moest was al ruim tevoren bekend bij de betreffende garage.
Die slaat op jou reactie,

Je zegt dat je al 4 dagen moet wachten op je polo vanwege een apk, nergens staat dat alles al bekend is bij de garage, dan staat de auto er niet om een apk maar voor de reparatie.
Misschien ook even bellen en vragen waarom ect voordat je mensen oplichters noemt.
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel en Sal
Zo
Koelvloeistof is zo gedaan. Auto stond al op de as steunen.
Even de bedekende plaat onder de motor weghalen, 1 leiding met klem loshalen en bak eronder plaatsen. Dan heb je grotendeels het systeem leeg.
Daarna vanaf boven 1 leiding los gehaald en in de opvangbak laten vallen.

Toen iets wat je normaal niet hoeft te doen, het expansievat vervangen. En daarna alles weer vastmaken en aanvullen.
Goed opletten dat je ALLE lucht uit het systeem laat lopen. Oftewel motor aan, vloeistof via een funnel in het expansievat laten lopen en zo ~30 min wachten tot het systeem luchtvrij is.

Hieronder nog de vóór en na, weer lekker fris! Binnenkort ga ik bezig met alle verroeste schroeven en klemmen vervangen.

Aanvulling:
Wat betreft de remvloeistof, hier heb ik een 'automatische' manier voor zodat ik alleen maar op het pedaal hoef te drukken. Het werkt op vacuum en vult automatisch het systeem aan zodra er een luchtbubbel omhoog komt. Geen geklooi bij de remklauw zelf dus. ;)
satisfying de oude en de noeuwe naast elkaar lekker gevoel is dat.

Jouw aanvulling mbt de remvloeistof is meer dan welkom in een dm!
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Die slaat op jou reactie,

Je zegt dat je al 4 dagen moet wachten op je polo vanwege een apk, nergens staat dat alles al bekend is bij de garage, dan staat de auto er niet om een apk maar voor de reparatie.
Misschien ook even bellen en vragen waarom ect voordat je mensen oplichters noemt.
Misschien eerst even goed lezen voordat je mensen valselijk beticht.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!