wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Vandaag de knikkerbus zwarte logo’s maar vervangen voor een nieuwe set hoogglans zwarte logo’s. Afgelopen week ook een set dorpelstickers geplaatst over de al wat bekraste dorpels. Mag voor 5 euro niet klagen over het resultaat. De stickers zijn redelijk dik en hebben een structuur die lijkt op Carbon.
Achterlogoplaatje heb je witte inzetstukjes (of knikkerbusjes) voor! Maakt het wel af!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Rwmulder11
RCA kabels en klittenband voor mn underseat sub gehaald.
Nu nog even de tijd vinden om dat ding op een mooi plekje te plaatsen.
Onder de stoel gaan de kids ertegen aan schoppen. Maar in de kofferruimte gaat de extra bodemplaat denk ik flink mee-resoneren.
We'll see....
 
Volkswagen  Polo 6R - Match uitvoering  1.2 TSI 105pk 
Heel raar dat ze dit bij mij niet hebben gedaan. Ik kreeg echt een: "mwoah in principe is dat niet nodig"-. Gok dat ik na een anderhalve tank, (500 km ofzo) m al wel een keer redelijk door heb getrokken. We gaan het meemaken
Zal denk ik wel loslopen, is een oem koppeling? En je software is nog stock?

Dit is een performance setje en natuurlijk een flinke software upgrade gehad, zal denk ik ook nog verschil in zitten. Al is 't al om extra voorzichtig te zijn, omdat t bijna 2mnd hypo is hahah
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Zal denk ik wel loslopen, is een oem koppeling? En je software is nog stock?

Dit is een performance setje en natuurlijk een flinke software upgrade gehad, zal denk ik ook nog verschil in zitten. Al is 't al om extra voorzichtig te zijn, omdat t bijna 2mnd hypo is hahah
Beestje is nog stock inderdaad, zal wel loslopen. En begrijpelijke keuze, voor 2 maand hypo had ik t ook lekker rustig opgepakt
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Net een achter strutbar opgehaald
En even gepast ( komt uit de bekende gele polo die er helaas niet meer is )
 

Bijlagen

  • 27A71CD8-7808-43DD-8188-54401E90F73D.jpeg
    27A71CD8-7808-43DD-8188-54401E90F73D.jpeg
    5.2 MB · Weergaven: 40
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 tsi 180 pk 
Waarom bij de dealer? Het canvas zichtbaar is en dat is niet zo, kun je dat makkelijk aankaarten en met de keurmeester dat nalopen. Daarbij een apk bij de dealer is vragen

moet je een nieuwe koppeling inrijden?
Waarom bij de dealer? Dat is heel simpel. Ik heb wat APK betreft nooit geen problemen gehad bij de dealer. Kwam er vaak erg goed doorheen. Daarbij heb ik de laatste jaren slechts tussen de € 0,- en max. € 5,- betaald voor een APK maar helaas was vorige jaar de laatste keer dat dat lukte. Maar dan nog, ik ken geen andere garage waar een APK slechts € 30,- kost.
Alleen ben ik dit jaar niet zo heel slim geweest en had het allemaal wat meer voeten in de aarde dan ik had gedacht/verwacht. (was ook een andere dealer van dezelfde groep)
Uitleg achteraf was ook nihil. Vind men schijnbaar teveel moeite. Kreeg te horen dat het keuringsrapport op de pass. stoel lag en daar moest ik het maar mee doen. Totaal klantonvriendelijk. Dat doe ik dus echt nooit meer op deze manier.

APK bij de dealer is vragen? Vragen om wat? Vragen om kosten?
Ik zeg er altijd bij dat ze niets mogen repareren en/of vervangen. Heb ook nog nooit met onverwachte hoge kosten gestaan. (lees op dit forum en in de media wel eens andere verhalen)
Persoonlijk denk ik dat het de goden verzoeken is om een auto, bij dezelfde garage die de APK uitvoert, te laten repareren. M.i. is het de kat op het spek binden. Al zal dat natuurlijk echt niet voor alle garages gelden.

Nog eens beter naar de band laten kijken en het Canvas is inderdaad niet zichtbaar maar er zit wel een ontzettend piepklein scheurtje in het loopvlak. Om geen (af)keuringspunten (bij een evt. steekproef) te verliezen hebben ze hem o.a. hierop afgekeurd.
Prop er in en klaar. Auto is inmiddels goedgekeurd!!

Vreemd om te laten keuren bij de dealer en vervolgens bij een bandenboer(welke niks van apk regels afweten in het algemeen) te laten controleren..
Vervolgens weer ergens anders dingen laten repareren.

Als je twijfel aan de apk kan je om een herkeuring vragen van het rdw met de betreffende keurmeester.
Hierdoor pak je en de keurmeester aan indien deze onterecht dingen afkeurt en je weet zeker dat de auto goed is.

Deze bandenboer doet sinds enige tijd ook onderhoud én keuringen.
Maar zoals ik hiervoor al schreef, heb het deze keer gewoon niet goed aangepakt. Kan gebeuren.
Goede les voor volgend jaar.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ben weer terug van weggeweest.
Niet veel aan mijn Polo gedaan de laatste tijd.
Subwoofer werkt inmiddels niet meer.. Binnenkort maar eens naar laten kijken.
Daarnaast ben ik toch maar eens aan het kijken voor een mooi verlagingssetje.
Iemand die zijn ervaringen wilt delen van zijn/haar verlagingsset onder een 6r R-line?
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 

Ik weet niet of je verlagingsveren of een schroefset bedoeld, maar ik heb gisteren nog een mooi stukje geschreven over mijn ervaring met een recent gekochte schroefset van V-Maxx. Bevalt goed!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 

Ik weet niet of je verlagingsveren of een schroefset bedoeld, maar ik heb gisteren nog een mooi stukje geschreven over mijn ervaring met een recent gekochte schroefset van V-Maxx. Bevalt goed!

Voorkeur gaat uit naar verlagingsveren, aangezien deze over het algemeen goedkoper zijn volgens mij.
Ik zag de verlagingsveren van V-Maxx wel al voorbij komen:

Ben benieuwd of deze van goede kwaliteit zijn en of het resultaat mooi is bij een R-line.
Ik weet bijvoorbeeld ook niet of een R-line vanuit de fabriek al lager is dan een standaard Polo waardoor het resultaat van verlagingsveren zal tegenvallen.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Voorkeur gaat uit naar verlagingsveren, aangezien deze over het algemeen goedkoper zijn volgens mij.
Ik zag de verlagingsveren van V-Maxx wel al voorbij komen:

Ben benieuwd of deze van goede kwaliteit zijn en of het resultaat mooi is bij een R-line.
Ik weet bijvoorbeeld ook niet of een R-line vanuit de fabriek al lager is dan een standaard Polo waardoor het resultaat van verlagingsveren zal tegenvallen.

R-Line (6R) met sportonderstel is 15 mm lager af fabriek.
 
Waarom bij de dealer? Dat is heel simpel. Ik heb wat APK betreft nooit geen problemen gehad bij de dealer. Kwam er vaak erg goed doorheen. Daarbij heb ik de laatste jaren slechts tussen de € 0,- en max. € 5,- betaald voor een APK maar helaas was vorige jaar de laatste keer dat dat lukte. Maar dan nog, ik ken geen andere garage waar een APK slechts € 30,- kost.
Alleen ben ik dit jaar niet zo heel slim geweest en had het allemaal wat meer voeten in de aarde dan ik had gedacht/verwacht. (was ook een andere dealer van dezelfde groep)
Uitleg achteraf was ook nihil. Vind men schijnbaar teveel moeite. Kreeg te horen dat het keuringsrapport op de pass. stoel lag en daar moest ik het maar mee doen. Totaal klantonvriendelijk. Dat doe ik dus echt nooit meer op deze manier.

APK bij de dealer is vragen? Vragen om wat? Vragen om kosten?
Ik zeg er altijd bij dat ze niets mogen repareren en/of vervangen. Heb ook nog nooit met onverwachte hoge kosten gestaan. (lees op dit forum en in de media wel eens andere verhalen)
Persoonlijk denk ik dat het de goden verzoeken is om een auto, bij dezelfde garage die de APK uitvoert, te laten repareren. M.i. is het de kat op het spek binden. Al zal dat natuurlijk echt niet voor alle garages gelden.

Nog eens beter naar de band laten kijken en het Canvas is inderdaad niet zichtbaar maar er zit wel een ontzettend piepklein scheurtje in het loopvlak. Om geen (af)keuringspunten (bij een evt. steekproef) te verliezen hebben ze hem o.a. hierop afgekeurd.
Prop er in en klaar. Auto is inmiddels goedgekeurd!!



Deze bandenboer doet sinds enige tijd ook onderhoud én keuringen.
Maar zoals ik hiervoor al schreef, heb het deze keer gewoon niet goed aangepakt. Kan gebeuren.
Goede les voor volgend jaar.
Heel verhelderend, iig mooi dat hij er uiteindelijk doorheen is.

Maar het cliché blijft inderdaad, dat een apk bij de dealer vragen is om extra kosten en wel bij nog meer dingen.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!