wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

APK bij de VW dealer, folie van mijn koplampen moesten ze er afhalen en mistlampen hebben LED lampjes, die moeten er ook uit... :(
Verwijderen van de folie heeft mij €53,- excl. BTW gekost...
Normale lampjes voor de mistlampen €29,- excl. BTW...
Volgende keer trek ik de folie er zelf wel af voor de APK... :mad:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
APK bij de VW dealer, folie van mijn koplampen moesten ze er afhalen en mistlampen hebben LED lampjes, die moeten er ook uit... :(
Verwijderen van de folie heeft mij €53,- excl. BTW gekost...
Normale lampjes voor de mistlampen €29,- excl. BTW...
Volgende keer trek ik de folie er zelf wel af voor de APK... :mad:
Balen zeg!
Was het je dan niet bekend? De meeste hier wisselen even de koplampen om voor een oude set.

Voor je leds in de mistlampen op zoek naar één met minder strooilicht?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
APK bij de VW dealer, folie van mijn koplampen moesten ze er afhalen en mistlampen hebben LED lampjes, die moeten er ook uit... :(
Verwijderen van de folie heeft mij €53,- excl. BTW gekost...
Normale lampjes voor de mistlampen €29,- excl. BTW...
Volgende keer trek ik de folie er zelf wel af voor de APK... :mad:
Ik heb 2 weken geleden mijn Pino ook laten keuren. Heb mijn koplampen compleet aangepast (zie foto), maar naar mijn weten niet APK afkeur (door dubbele reflectoren moet ik nog wat kabelwerk verrichten om met grootlicht te kunnen knipperen als het dimlicht niet aanstaat, maar dat is blijkbaar geen APK afkeur). Ik heb een reserve setje koplampen die ik in m'n kofferbak had gelegd, en gezegd dat als het nodig zou zijn ik ze zelf wel even zou komen omwisselen. Er werd mij verteld dat de lampen afkeur zouden zijn omdat ik dubbel dimlicht had (4 peertjes in totaal), maar ik vraag mij dan af hoe dat dan werkt bij bijvoorbeeld nieuwere Golfjes etc. die ook 2 LED peertjes per lamp hebben?

Hoe dan ook, ze hebben de kabeltjes van de binnenste LED's losgetrokken zodat ik maar 2 dimlichten had. Samen met het feit dat je voor LED géén automatische hoogteregeling of koplampsproeiers nodig hebt (die 2e heb ik wel, maargoed), is hij toch goedgekeurd.

Welk soort lampjes had je in je mistverlichting? Als je van die ronde LED peertjes hebt dan geven ze een extreem slecht lichtbeeld, en dan zou je moeten kijken voor LED's met chips die op de plek van de originele gloeispiraal zitten.

tempImagesU3Yea.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Balen zeg!
Was het je dan niet bekend? De meeste hier wisselen even de koplampen om voor een oude set.

Voor je leds in de mistlampen op zoek naar één met minder strooilicht?
Ja, wist het eigenlijk wel, maar dacht dat ze het wellicht niet zouden opmerken, het is ook niet geheel getint, alleen het bovenste en onderste gedeelte waar de DRL LED strips zitten.
Dus niet het dimlicht...

Ik gebruik ze niet eens, dus nee, laat het wel zo
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Ze hebben overigens niet opgemerkt dat het aftermarket LED koplampen zijn, dus die test zijn ze doorgekomen.
De mistlampen laat ik nu maar zo, gebruik ze toch niet of amper, bochtenverlichting staat ook uit. (y)
Ga de koplampen nu maar wel weer opnieuw laten tinten bij de DRL LED strips, maar ik wil uiteindelijk toch naar OEM, heb ik ook geen tinting nodig voor de niet dimmende DRL.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
paar weken geleden grote politie controle tegen gekomen 'savonds laat (lokale en federale politie)
alles perfect in orde voor de heren agenten, zelf men gele folie op de OEM LED lampen was voor hen geen probleem.. :cool:
 

Bijlagen

  • tempImagesf2FCP.png
    tempImagesf2FCP.png
    14.7 MB · Weergaven: 30
  • tempImage4S8VIX.png
    tempImage4S8VIX.png
    11.3 MB · Weergaven: 30
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
idd, op achteraf getinte ramen zijn ze hier niet tuk. zowel politie als keuring.
maar daar lig ik niet wakker van, heb geen getinte ramen.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Ik ben er vorige week zonder moeite mee langs de keuring geraakt al zijn mijn achterruiten wel zo origineel getint vanuit de fabriek in Wolfsburg gekomen
origineel af fabriek is nooit een probleem.
als ik me niet vergis staat dit ook op de papieren van je wagen.
is meestal achteraf tinten dat problemen geeft, ofwel is het te donker getint ofwel als ze getint zijn achteraf staat het niet op het tuning rapport, als die er al is..
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Het werd toch opgeschreven als tuning naast mijn velgen en mijn verlaging door de keuring dus het was best een duur grapje want ging normaal enkel voor de technische keuring omdat mijn auto in juni pas 4 wordt maar ze hebben alles tegelijkertijd gedaan raar genoeg
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200 pk 
je ramen zijn toch origineel? die vallen dus echt wel niet onder tuning hoor.
je velgen en banden, als die dezelfde afmetingen hebben (en hetzelfde spoorbreedte hebben) als die op de wagen geleverd, of als de toegelaten maten en banden overeen komen op het gelijkvormig attest (staan meestal meerdere toegelaten banden en velgen maten op) dan mogen die niet als tuning gekeurd worden.
je veren das een anders verhaal natuurlijk, dat valt sowieso onder tuning.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Dat vond ik zelf ook zo raar ja. Velgen zijn 19 inch en de maten voor een GTI zijn 17 en 18 maar ze zijn idd toegelaten omdat ik nog steeds 215 banden heb
je zegt het zelf, standaar is 17 en 18 toegelaten op u gti, de jouwe zijn 19 daarmee dat dan onder tuning valt.
de mijne is geleverd met 16, en 15 tot en met 17 is toegelaten op men papieren, daarmee dat ik niet groter dan 17 ben gegaan.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!