wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

De kleur van je ruit, hoe donker die is, staat in dat kleine tekstje op je ruit. (originele tint)
idd, en als de donkere ramen af fabriek donker zijn (achterruit en achterste zijruiten) dan is er geen enkel probleem. staat als ik me nie vergis ook op het gelijkvormig attest als de wagen zo geleverd is.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
idd, en als de donkere ramen af fabriek donker zijn (achterruit en achterste zijruiten) dan is er geen enkel probleem. staat als ik me nie vergis ook op het gelijkvormig attest als de wagen zo geleverd is.
Zelfs de standaard ruiten rondom hebben al een tintje.
Het staat ook als PR code op de sticker in de kofferbak, of je boekje.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Vandaag de knikkerbus zwarte logo’s maar vervangen voor een nieuwe set hoogglans zwarte logo’s. Afgelopen week ook een set dorpelstickers geplaatst over de al wat bekraste dorpels. Mag voor 5 euro niet klagen over het resultaat. De stickers zijn redelijk dik en hebben een structuur die lijkt op Carbon.
 

Bijlagen

  • 03438842-0BB8-4EE7-9378-ED9FB697B3F3.jpeg
    03438842-0BB8-4EE7-9378-ED9FB697B3F3.jpeg
    701.6 KB · Weergaven: 43
  • A3BAA053-609B-43DB-B50D-6C889272B59D.jpeg
    A3BAA053-609B-43DB-B50D-6C889272B59D.jpeg
    921.1 KB · Weergaven: 42
  • 9FFB467D-EA78-486F-8721-8D111A00E32B.jpeg
    9FFB467D-EA78-486F-8721-8D111A00E32B.jpeg
    2.3 MB · Weergaven: 43
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 86pk 
Vrijdag bij de dealer de wagen laten keuren voor de APK. Helaas afgekeurd of 4 punten.

1. Achterband RA: scheur, canvas is zichtbaar. (2 mannen van de bandenboer hebben de band minutieus nagekeken en konden nergens ook maar iets ontdekken wat hierop leek. Zit wel een prop in maar dat is gewoon toegestaan)
2. Remschijf RA loopt niet vrij. (is inmiddels opgelost, gelijk ook de andere zijde meegenomen)
3. remslang LV bewapening zichtbaar. (is inmiddels opgelost maar echt, heb het idee dat de monteur er -per ongeluk- met iets langs is geschoten want de schade was echt héél erg vers. Maar ja, bewijs dat maar eens)
- CO te hoog. (Lambdasondes voor en achter zijn in orde dus waarschijnlijk is het de katalysator. Waarde zit echt nét op de grens)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vrijdag bij de dealer de wagen laten keuren voor de APK. Helaas afgekeurd of 4 punten.

1. Achterband RA: scheur, canvas is zichtbaar. (2 mannen van de bandenboer hebben de band minutieus nagekeken en konden nergens ook maar iets ontdekken wat hierop leek. Zit wel een prop in maar dat is gewoon toegestaan)
2. Remschijf RA loopt niet vrij. (is inmiddels opgelost, gelijk ook de andere zijde meegenomen)
3. remslang LV bewapening zichtbaar. (is inmiddels opgelost maar echt, heb het idee dat de monteur er -per ongeluk- met iets langs is geschoten want de schade was echt héél erg vers. Maar ja, bewijs dat maar eens)
- CO te hoog. (Lambdasondes voor en achter zijn in orde dus waarschijnlijk is het de katalysator. Waarde zit echt nét op de grens)

Balen man, extra onkosten, nooit leuk...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511 en Ruud9N
Gister een lekker stukje gereden, oa langs de tulpen route ( woon daar vlakbij, dus ff kort rondje gedaan )
Even aanvoelen hoe de perf koppeling rijd! Zwaar.
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Koppeling eruit gereden na de tuning, zit nu nieuwe sachs perf drukgroep, koppeling en tweemassa vliegwiel in.
Even aanvoelen en vooral rustig inrijden
In hoeverre moet je zoiets rustig inrijden? Garage bij mij zei na de koppelingwissel en bakrevisie, na vraag van mij, dat het niet per se nodig was om het rustig in te rijden. Ik heb wel even kalm gedaan, maar wel bijzonder dat ze zoiets zouden zeggen
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Vrijdag bij de dealer de wagen laten keuren voor de APK. Helaas afgekeurd of 4 punten.

1. Achterband RA: scheur, canvas is zichtbaar. (2 mannen van de bandenboer hebben de band minutieus nagekeken en konden nergens ook maar iets ontdekken wat hierop leek. Zit wel een prop in maar dat is gewoon toegestaan)
2. Remschijf RA loopt niet vrij. (is inmiddels opgelost, gelijk ook de andere zijde meegenomen)
3. remslang LV bewapening zichtbaar. (is inmiddels opgelost maar echt, heb het idee dat de monteur er -per ongeluk- met iets langs is geschoten want de schade was echt héél erg vers. Maar ja, bewijs dat maar eens)
- CO te hoog. (Lambdasondes voor en achter zijn in orde dus waarschijnlijk is het de katalysator. Waarde zit echt nét op de grens)
Waarom bij de dealer? Het canvas zichtbaar is en dat is niet zo, kun je dat makkelijk aankaarten en met de keurmeester dat nalopen. Daarbij een apk bij de dealer is vragen
Koppeling eruit gereden na de tuning, zit nu nieuwe sachs perf drukgroep, koppeling en tweemassa vliegwiel in.
Even aanvoelen en vooral rustig inrijden
moet je een nieuwe koppeling inrijden?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Vrijdag bij de dealer de wagen laten keuren voor de APK. Helaas afgekeurd of 4 punten.

1. Achterband RA: scheur, canvas is zichtbaar. (2 mannen van de bandenboer hebben de band minutieus nagekeken en konden nergens ook maar iets ontdekken wat hierop leek. Zit wel een prop in maar dat is gewoon toegestaan)
2. Remschijf RA loopt niet vrij. (is inmiddels opgelost, gelijk ook de andere zijde meegenomen)
3. remslang LV bewapening zichtbaar. (is inmiddels opgelost maar echt, heb het idee dat de monteur er -per ongeluk- met iets langs is geschoten want de schade was echt héél erg vers. Maar ja, bewijs dat maar eens)
- CO te hoog. (Lambdasondes voor en achter zijn in orde dus waarschijnlijk is het de katalysator. Waarde zit echt nét op de grens)
Vreemd om te laten keuren bij de dealer en vervolgens bij een bandenboer(welke niks van apk regels afweten in het algemeen) te laten controleren..
Vervolgens weer ergens anders dingen laten repareren.

Als je twijfel aan de apk kan je om een herkeuring vragen van het rdw met de betreffende keurmeester.
Hierdoor pak je en de keurmeester aan indien deze onterecht dingen afkeurt en je weet zeker dat de auto goed is.
 
In hoeverre moet je zoiets rustig inrijden? Garage bij mij zei na de koppelingwissel en bakrevisie, na vraag van mij, dat het niet per se nodig was om het rustig in te rijden. Ik heb wel even kalm gedaan, maar wel bijzonder dat ze zoiets zouden zeggen
Waarom bij de dealer? Het canvas zichtbaar is en dat is niet zo, kun je dat makkelijk aankaarten en met de keurmeester dat nalopen. Daarbij een apk bij de dealer is vragen

moet je een nieuwe koppeling inrijden?

wordt vanuit sachs strengste geadviseerd

Na vervanging van de koppeling zal de garage u zeker zeggen, dat u het de komende tijd “rustig aan” moet doen. Dat heeft verschillende redenen. Om te beginnen hebben de mechanische onderdelen enige tijd nodig, voordat ze met het oog op de mogelijke toleranties hun optimale harmonie hebben bereikt. Bovendien moeten de vetten en olie verantwoordelijk voor de smering zich ook eerst grondig verdelen en in elke spleet kruipen. 1000 kilometer moet u rijden voordat de nieuwe koppeling als ingereden geldt. Gedurende deze tijd dient u zich als volgt te gedragen:

– De motor met zo laag mogelijk toerental rijden, ook op de snelweg snel een hogere versnelling kiezen en zo laat mogelijk terugschakelen. Aanbevolen wordt, een toerental van 4000 U/m niet te overschrijden.
– Bij het wegrijden op de helling in geen geval de “koppeling laten slippen” maar met de handrem werken. In noodgevallen mag in deze situatie de toerentalgrens kort worden overschreden, omdat de belasting op de koppeling niettemin kleiner is dan met koppelingsslip-methode.
– Tijdens de eerste 500 kilometer geen aanhangers, caravans of fietsdragers trekken/vervoeren.
Een koppeling die bij gelegenheid lawaai maakt of een bijna afknijpen van de motor is na een koppelingsvervanging in de eerste kilometers volledig normaal. Wanneer zich dit na 1000 gereden kilometers nog altijd voordoet, dient u zo spoedig mogelijk een garage op te zoeken omdat er mogelijkerwijs een fout bij de montage is ingeslopen. Bovendien is het mogelijk dat het slijpbeeld van de koppelingsschijf daarvoor verantwoordelijk is. In dit geval kunt u onder toezicht van uw garage het slijpbeeld door expliciet bergop rijden verbeteren.
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Na vervanging van de koppeling zal de garage u zeker zeggen, dat u het de komende tijd “rustig aan” moet doen.
Heel raar dat ze dit bij mij niet hebben gedaan. Ik kreeg echt een: "mwoah in principe is dat niet nodig"-. Gok dat ik na een anderhalve tank, (500 km ofzo) m al wel een keer redelijk door heb getrokken. We gaan het meemaken
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
wordt vanuit sachs strengste geadviseerd

Na vervanging van de koppeling zal de garage u zeker zeggen, dat u het de komende tijd “rustig aan” moet doen. Dat heeft verschillende redenen. Om te beginnen hebben de mechanische onderdelen enige tijd nodig, voordat ze met het oog op de mogelijke toleranties hun optimale harmonie hebben bereikt. Bovendien moeten de vetten en olie verantwoordelijk voor de smering zich ook eerst grondig verdelen en in elke spleet kruipen. 1000 kilometer moet u rijden voordat de nieuwe koppeling als ingereden geldt. Gedurende deze tijd dient u zich als volgt te gedragen:

– De motor met zo laag mogelijk toerental rijden, ook op de snelweg snel een hogere versnelling kiezen en zo laat mogelijk terugschakelen. Aanbevolen wordt, een toerental van 4000 U/m niet te overschrijden.
– Bij het wegrijden op de helling in geen geval de “koppeling laten slippen” maar met de handrem werken. In noodgevallen mag in deze situatie de toerentalgrens kort worden overschreden, omdat de belasting op de koppeling niettemin kleiner is dan met koppelingsslip-methode.
– Tijdens de eerste 500 kilometer geen aanhangers, caravans of fietsdragers trekken/vervoeren.
Een koppeling die bij gelegenheid lawaai maakt of een bijna afknijpen van de motor is na een koppelingsvervanging in de eerste kilometers volledig normaal. Wanneer zich dit na 1000 gereden kilometers nog altijd voordoet, dient u zo spoedig mogelijk een garage op te zoeken omdat er mogelijkerwijs een fout bij de montage is ingeslopen. Bovendien is het mogelijk dat het slijpbeeld van de koppelingsschijf daarvoor verantwoordelijk is. In dit geval kunt u onder toezicht van uw garage het slijpbeeld door expliciet bergop rijden verbeteren.
Nog nooit van gehoord. Kan ik dat in mijn achterhoofd houden
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!