wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Ik dacht dat ik het juiste had besteld, alleen toen ik mijn eigen Elbow eruit haalde zag ik pas wat voor ‘n Elbow ik had!
Ah gek en inderdaad een andere elbow dan ik. Mijn elbow had niet die aansluiting. Lijkt erop dat je een aansluiting hebt van het 2020 model?

Misschien past onderstaand dan wel van RaclingLine?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: AW_Blackpearl
Ah gek en inderdaad een andere elbow dan ik. Mijn elbow had niet die aansluiting. Lijkt erop dat je een aansluiting hebt van het 2020 model?

Misschien past onderstaand dan wel van RaclingLine?
Ik heb een 2018 model, gebouwd in 2019! Voordat ik ging kopen had ik het volgende gecheckt! En aangezien mijn auto met “oude” logo kwam dacht ik dat ik sowieso niet dat nieuwere blok had.
 

Bijlagen

  • 97D0B531-3F2D-441A-9081-1B61F02DB206.jpeg
    97D0B531-3F2D-441A-9081-1B61F02DB206.jpeg
    858.7 KB · Weergaven: 28
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
Ik heb een 2018 model, gebouwd in 2019! Voordat ik ging kopen had ik het volgende gecheckt! En aangezien mijn auto met “oude” logo kwam dacht ik dat ik sowieso niet dat nieuwere blok had.
Je motorblok ziet er sowieso heel anders uit dan mijn 1.0 TSI. Maar ja ik ben ook verre van een expert dus geen idee waar het aan ligt.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Ah my bad, dat lijken ze toch wel op elkaar. Stick Out Tongue
Geen idee waarom dan die elbow inlet anders is. Zoals ik al zei mogelijk past de andere van RacingLine die ik je had gestuurd. Of je blijft lekker bij Forge, ook heel mooi!
Die link van jou zou zeker hebben gepast gezien de aansluitingen!

Racingline heeft van deze versie dat jij deelt juist de verkoop “on hold” gezet vanwege issues!


Forge maakt toch uiteindelijk ook OEM parts voor onder andere Audi en kwam toch wel iets goedkoper uit uiteindelijk. En staat toch mooi samen met de dump valve dat sowieso van Forge zou zijn!
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
Dit is hoe mijn motorblok er momenteel uit ziet!
jij hebt dan naar mijn inziens het motorblok met de wltp norm, ik heb nog de versie er voor met de gewone Elbow gebouwd begin 2019. voor de rest zijn die normaal hetzelfde.
jij hebt dus de Elbow met die extra aansluiting nodig.
en van de elbow en de air intake van racingline kan en enkel maar goede dingen zeggen.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: AW_Blackpearl
Zullen ze je nog helpen denk je?
Je hebt er zelf aan gezeten.
En niet direct naar hun gegaan...
Geen idee, @Franklin PoloAW Ik heb ze nog niet benaderd.
Ik zit net buiten de 6 maanden BOVAG.

Of ze gaan helpen of niet.... Dat is aan hun en ga ik niet afdwingen. Helemaal geen zin aan dat gedoe.
Ze weten zelf heel goed op wat voor slechte manier ze het opgelost hebben. Verre van netjes.
Dat laat ik ze weten en het is aan hun hoe ze reageren en of ze het willen oplossen. Het is niet mijn reputatie ....
 
Volkswagen  Polo 6R - Match uitvoering  1.2 TSI 105pk 
Onderhoudsbeurt gegeven. Olie en oliefilter vervangen, luchtfilter uitgeklopt en luchtfilterhuis schoongemaakt.

Heb gemerkt dat de Polo toch wat olie begint te verbruiken. Heb de laatste 7500km 2l olie moeten bijvullen.
Daardoor eens overgeschakeld van 5w30 naar 5w40 olie. Eens kijken of ietwat dikkere olie het olieverbruik naar beneden krijgt.

Ook een potje van de oude olie opgevangen, ga deze opsturen naar een labo om de olie te laten analyseren.
Ben eens benieuwd of ze een reden voor het olieverbruik kunnen vinden.

1665848362979.png
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Onderhoudsbeurt gegeven. Olie en oliefilter vervangen, luchtfilter uitgeklopt en luchtfilterhuis schoongemaakt.

Heb gemerkt dat de Polo toch wat olie begint te verbruiken. Heb de laatste 7500km 2l olie moeten bijvullen.
Daardoor eens overgeschakeld van 5w30 naar 5w40 olie. Eens kijken of ietwat dikkere olie het olieverbruik naar beneden krijgt.

Ook een potje van de oude olie opgevangen, ga deze opsturen naar een labo om de olie te laten analyseren.
Ben eens benieuwd of ze een reden voor het olieverbruik kunnen vinden.

1665848362979.png
Wel benieuwd wat uit de labresultaten komt! Wat zou daar zoal in moeten kunnen staan?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Ik vind 2l ook te veel.
Heb de bougies er eens uit gehaald, deze zagen er naar mijn mening goed uit. Geen gekke kleuren of natte bougies. Jullie mening?
Heb een tijdje terug ook de carterventilatie klep eens open gemaakt en schoongemaakt. Was niet erg vies en heeft ook niet geholpen.

Voor de rest geen klachten, geen verlies van vermogen, geen rook, geen externe lekkages.

Ben eens benieuwd of 5W40 olie het verbruik wat naar beneden krijgt. En ook of er oorzaak kan aangeduid worden door de olieanalyse.

Hoop dat het niet de zuigerveren zijn, want het BBM blok is niet te reviseren. Dan is het blok voor de sloop, en de auto dus hoogstwaarschijnlijk economisch total loss.
Heeft nu 155k km, dus zou geen al te beste prestatie zijn.
 

Bijlagen

  • IMG20220812165313.jpg
    IMG20220812165313.jpg
    989.2 KB · Weergaven: 36
  • IMG20220813210207.jpg
    IMG20220813210207.jpg
    494.4 KB · Weergaven: 31
  • IMG20220813210526.jpg
    IMG20220813210526.jpg
    898.5 KB · Weergaven: 33
  • IMG20220813210926.jpg
    IMG20220813210926.jpg
    326.9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Wel benieuwd wat uit de labresultaten komt! Wat zou daar zoal in moeten kunnen staan?
Zoals @TdM zegt inderdaad of en in welke hoeveelheid er welke materialen worden teruggevonden in de oude olie.
Grote hoeveelheid metalen kan duiden op lagers die versleten beginnen te raken
Aanwezigheid van koelvloeistof kan bloot leggen dat er een lekje in de koppakking is
Als er veel benzine/diesel wordt aangetroffen kan je met een lekkende injector/verstuiver te maken hebben.
Veel roetdeeltjes in de olie kan aangeven dat de zuigerveren versleten zijn
En nog zoveel meer. Ben er geen expert in maar dit is wat ik in het verleden al heb gezien

Gelukkig doen zij de metingen, en geven ze ook ineens de uitleg van wat zij denken dat er aan de hand is.
Een tabel met hoeveel mg/l metalen er is aangetroffen zegt voor de meeste mensen (mij inclusief) ook niet veel

ChrisFix heeft hier een mooie video over gemaakt als je geïnteresseerd bent
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Polo9n3Hendrik
jij hebt dan naar mijn inziens het motorblok met de wltp norm, ik heb nog de versie er voor met de gewone Elbow gebouwd begin 2019. voor de rest zijn die normaal hetzelfde.
jij hebt dus de Elbow met die extra aansluiting nodig.
en van de elbow en de air intake van racingline kan en enkel maar goede dingen zeggen.
Inmiddels de forge elbow binnen! Wat n wereld van verschil bij optrekken, wauw! En ik heb de air intake nog niet eens binnen! Dump valve zal deze week sowieso komen. Tot zover behoorlijk blij ermee, kleine verandering in motorblok en flinke verandering in het dynamiek. En dit zal natuurlijk nog leuker worden eenmaal de resterende onderdelen eindelijk arriveren en geïnstalleerd worden.

Ondertussen heb ik Bilstein EVO S voor een leuke prijs kunnen scoren en het geïnstalleerd. Resultaat is wel dat het lichtelijk is verlaagd maar de wegligging is wel erg lekker!
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996 en MHPolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!