Volle tank KM

Afgelopen weekend een retourtje ardennen gereden. Toen toch een record neergezet van 420km na 36 liter verbruik, maargoed, grotendeels snelwegkilometers en zelfs een stukje Duitsland... Never gets old
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Tussen 530 en 600 zo'n beetje; verbruik ligt nu wat hoger (agv de lagere temperaturen). Betere indicatie is verkrijgbaar via Spritmonitor, zie onder mijn avatar.
Dan weet je exact je gemiddeld, je kunt het verloop over de tijd zien en je verbruik vergelijken met dat van anderen
knap hoor, ik rij hem nu 45000km en heb nog niet 1 keer meer dan 500km gereden op een tank haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ach, kwestie van leeftijd wellicht ook. In de loop van de tijd heb ik me gewoon aangewend de max snelheid niet al te veel en vaak te overschrijden. En met de GTI haal ik mijn plezier uit het relaxt cruisen en nu en dan een lekker tussensprintje als het kan (invoegen, inhalen, versnellen als de linkerbaan weer vrij is).
Sinds de tuning ben ik wel geneigd wat vlotter te rijden, merk ik. We zullen zien of en hoe het verbruik verder omhoog gaat
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Gisteren vol getankt met Euro98 en incl. flink ontluchten heb ik 619,3km. gereden en exact 44 liter getankt. Dus 14,08km./ltr. of 7.1ltr/km.

7.1ltr/km. Leg eens uit? Neem aan per 100km? Verder netjes denk dat het overeen komt met wat ik gereden heb mits ik die 40km extra er nog bijgepakt had en ook 4 liter extra erin geperst had.

Verder aardig stukje als je binnen 24 uur alweer bijgetankt heb.... waar ben je heen met dat ding??
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
Al dit soort verbruiksgegevens per enkel ritje zeggen bar weinig. Per rit kunnen zoveel dingen verschillen (wind, snelheden bv). Een gemiddelde over een flink aantal ritten heeft echt iets te betekenen. Sprit monitor registreert dat allemaal netjes voor je. En je kunt ook de spreiding rond je gemiddelde zien en hoe je staat tov anderen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
7.1ltr/km. Leg eens uit? Neem aan per 100km?

Verder aardig stukje als je binnen 24 uur alweer bijgetankt heb.... waar ben je heen met dat ding??
Sorry, per 100km. natuurlijk.

Denk dat je iets verkeerd hebt gelezen. Mijn één na laatste tankbeurt was op 7 december. Mijn laatste bericht hier was alleen een reactie n.a.v. een bericht. Ritjes van 600+km. heb ik met deze Polo nog nooit gemaakt. Mijn langste rit was 520km. op 1 dag. (incl. een meeting in België 2014)

Al dit soort verbruiksgegevens per enkel ritje zeggen bar weinig. Per rit kunnen zoveel dingen verschillen (wind, snelheden bv). Een gemiddelde over een flink aantal ritten heeft echt iets te betekenen. Sprit monitor registreert dat allemaal netjes voor je. En je kunt ook de spreiding rond je gemiddelde zien en hoe je staat tov anderen.
Klopt helemaal. Ik hou AL mijn autokosten bij via Spritmonitor. Gegevens van mijn vorige wagens staan er ook nog in.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
vandaag voor het eerst weer een (snelweg) ritje van ca 150 km gedaan met 1 op 15+. Wind mee en het ging niet overal even hard. Maar zo veel mogelijk getracht 135 te rijden. nog een poosje in driving mode sport, maar dat stuitert me toch teveel.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Na een maand de nieuwe auto in bezit.
Gemiddeld verbruik van 7.9/100km. (1.0 tsi)
Voornamelijk stad.
Ik vind het echt tegen vallen.
Fabrieksopgave 4.5 a 5/100km
Me oude diesel max 5.9/100km (1.2tdi)
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!