VOLKSWAGEN 1.4 of 1.2 TSI (2010-2011) OP HET OOG

Dit is een drogreden. Als een mens plotseling overlijd, dan ga je toch ook niet zeggen "elk mens gaat ooit dood".

Natuurlijk overdreven van mij, maar ik was eerlijk gezegd echt benieuwd naar het antwoord.
Volgens mij gingen ze vanaf 2013 verder met riemen ipv kettingen.. als ik het goed heb hoor!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Je gaat nu alleen uit van de slechte dingen, auto rijden kost geld, onderhoud kost ook geld. Je moet altijd geluk hebben dat je auto probleem loos blijft.
De grootste problemen voorkom je door goed onderzoek te verrichten. Niet alleen globaal maar ook per auto bijvoorbeeld bij een proefrit, onderhoudsboekje en historie van de auto: is er kleurverschil te zien, hoeveel eigenaren maar ook bij slijtageonderdelen: is het a-merk of is het een besparing?
 
Volkswagen  X  X 
Uiteraard, alleen niet iedereen heeft verstand van auto techniek.
De meesten denken dat ze dit hebben.

Daarom zal ik altijd aanraden indien je er geen verstand van heb, de auto bij een garage te kopen met garantie.
En een eventuele aankoop keuring laten doen bij bijvoorbeeld de dealer, kost een paar tientjes maar dan weet je wel wat voor auto je “koopt”
 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Wastegate probleem? Ketting vervangen om de 10 jaar?
Nog nooit van gehoord, en ik heb toch 6jaar bij vag groep gewerkt.
De 1e tsi hadden last van kettingen die uitrekte na een hoop modificaties en jaren verder moet dit opgelost zijn met nieuwste tandwielen, kettingen ect.
Mijn ketting probleem was opgelost met een nieuwe spanner van 30€.

Bougie kabels gaan wel is kapot, ook hier is een modificatie op gekomen.
Al blijven het kabels en deze gaan bij elke auto met bougie kabels wel eens kapot.(nieuwe koste OEM ruim 100€, van bosch oid de helft)
Turbos gingen kapot in het begin, hier is een terugroepactie over geweest met aanpassing en software.
Carterventilatie klepje breekt wel eens lost door slecht plastic, ook dit kost 10€ (via AliExpress 2€ per stuk)

De 1.2 tsi bij de 6r hebben ketting problemen en ook de Wastegate die vaak stuk gaan. Misschien niet in de tijd dat jij er werkte:)
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 90pk 
Ketting problemen zijn zoizo verholpen indien deze vervangen word.
Wastegate heb ik nog nooit gehoord, ook hier op het forum niet.
Ketting is prima op te lossen! Betreft wastegate! Gebeurd wel eens niet bij iedereen dat hij niet meer beweegt. Maar is niet zo erg vaak geziende probleem als de ketting
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 90pk 
Ik rij momenteel een 6R 1.4 uit 2012.
Door het enigszins sportieve geluid (middendemper moet er nog wel uit) trap ik hem wel eens op zijn staart (het gaat niet hard maar klinkt leuk).
Ik rij gemiddeld 1 op 12/13.

Nog geen gekke problemen gehad met dit blok, maar rij er dan ook pas 2 maanden mee.
Het rijdt wel 30x fijner dan mijn vorige 6R 1.2 44kw.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Ik vind de 1.4 ook prima voor een polo. Snelheidsmonster is het inderdaad niet, snelweg gaat vanaf 2 weken geleden prima :) , 100 is goed te doen, met 130 lopen de toeren wel op, dan mis je de 6e versnelling.

Nu rij ik snelweg niet of nauwelijks met de polo, voor woon-werk meer dan voldoende.
 
Ik vind de 1.4 ook prima voor een polo. Snelheidsmonster is het inderdaad niet, snelweg gaat vanaf 2 weken geleden prima :) , 100 is goed te doen, met 130 lopen de toeren wel op, dan mis je de 6e versnelling.

Nu rij ik snelweg niet of nauwelijks met de polo, voor woon-werk meer dan voldoende.

Dat verschil heb je bij mij dan weer wel denk ik door mijn DSG met 7 versnellingen.
Ik vind dat hij vrij laag in zijn toeren blijft vergeleken bij andere B sigment auto's.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!