VOLKSWAGEN 1.4 of 1.2 TSI (2010-2011) OP HET OOG

Goedemorgen allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een leuke Volkswagen Polo uit het jaar 2010 en 2011. Ik zie deze auto's ook heel veel rijden. Ik heb in de Polo (1.4) al eerder gereden bij een vriend en was zeer tevreden. Zo tevreden dat ik er zelf ook eentje wil. In mijn prijsklasse zie ik vooral Polo's met kilometerstanden tussen de 100dkm en 140dkm. Ik heb echter slechte verhalen gehoord over de 1.2 TSI motoren, maar ik zie wel leuke 1.4 (voor zover ik weet geen TSI) motoren. Op basis hiervan heb ik een paar vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

- Zijn de 1.4 motoren betrouwbaarder dan de 1.2 TSI motoren? Minder problemen?
- Maakt het veel uit dat de Polo's deze dergelijke kilometerstanden hebben?

Alvast bedankt! Ik hoop dat de 1.4 motoren goed zijn.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 
1.2 TSI hebben bekende problemen met de ketting. Mijne was bij de 10k vervangen door de dealer onder fabrieksgarantie, dit is terug te vinden in de onderhoudsboekjes... 1.2 TSI kon dacht ik wel eens problemen krijgen met de turbo.... en de 1.4 heeft geen turbo, dus ook geen turboproblemen Stick Out Tongue Pure power, zo'n 85pk. Ik vind het bij auto's belangrijk om volledig ingevulde onderhoudsboekjes te hebben, import of niet. Dan weet je waar je aan toe bent en wat hij al gehad heeft. Succes met het vinden van je nieuwe bakkie! Hoop dat je wat vind!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
De 1.2 TSI kent naast het ketting kwaaltje ook problemen met de bougiekabels. Vooral cilinder 3 gaat met vroegtijdig pension. Deze ligt tegen een brandstofleiding aan. Vaak kom je bij het vervangen van de kabels ook flinke oxidatie tegen in de bobine. Heel goed schoonmaken of vervangen.

Carterventilatieklepje gaat vaak stuk. Klein kunstof ding achter bij je kleppendeksel.

Verder rijdt hij echt super!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
De 1.2 TSI kent naast het ketting kwaaltje ook problemen met de bougiekabels. Vooral cilinder 3 gaat met vroegtijdig pension. Deze ligt tegen een brandstofleiding aan. Vaak kom je bij het vervangen van de kabels ook flinke oxidatie tegen in de bobine. Heel goed schoonmaken of vervangen.

Carterventilatieklepje gaat vaak stuk. Klein kunstof ding achter bij je kleppendeksel.

Verder rijdt hij echt super!
Klepje was ik vergeten! Is vervangen Stick Out Tongue zorgde voor verkeerde turboschakeling bij mij. Bougies en kabels ook gedaan hahaha. Verhelpen is beter dan genezen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
het omslagpunt is lager als je denkt.
aanschaf diesel veel goedkoper.
kan je 1500e schelen.
egr bij de meeste al uitgeschreven.
1.2tdi gaan al over de 500.000 km.
ga je met een 1.4 niet halen.
gemiddeld verbruik 1.6tdi of 1.2 tdi gemiddeld 1 op 18.
1.4 1 op 11 a 12.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
het omslagpunt is lager als je denkt.
aanschaf diesel veel goedkoper.
kan je 1500e schelen.
egr bij de meeste al uitgeschreven.
1.2tdi gaan al over de 500.000 km.
ga je met een 1.4 niet halen.
gemiddeld verbruik 1.6tdi of 1.2 tdi gemiddeld 1 op 18.
1.4 1 op 11 a 12.

1 op 11 a 12?
Iemand met een zware rechtervoet misschien ja. Stick Out Tongue

Ik rijd met m’n 1.4 tussen de 1 op 14 en 16.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 86pk 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Met mijn 1.4 fsi gemiddeld ook gewoon 1:15 gereden. In de drie jaar dat ik hem had nooit problemen mee gehad. De 1.2 tsi rijdt door de turbo gewoon lekkerder en voelt vlotter aan, maar zijn in aanschaf vaak ook weer wat duurder.
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
De tsi is volgens mij wel stuk vlotter zeker na het chippen. Met de 1.4 kom je ook goed mee met verkeer alleen is wat trager.
Verder wel betrouwbaar, geen problemen nog gehad. Het hangt af van wat voor type rijder jij bent.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ik heb ze vorige maand in alle 2 gereden, vond de 1.2 tsi 90pk het fijnst rijden. Ook de 1.2 105pk getest maar was niet zo te spreken motor gaf een wat geluid en reed op een of andere manier niet geweldig! Ik heb de 1.2 tsi 90pk gekocht met 136xxx op teller. Ketting is gedaan 2k terug. Ketting mag je maximaal 3 sec horen met starten maar liever gewoon niet. Ketting revisie is 600,- ongeveer. Dus koop je er 1 waar ketting nog niet gedaan is, probeer er minimaal 750 vanaf te lullen. Succes met zoektocht
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!