VOLKSWAGEN 1.4 of 1.2 TSI (2010-2011) OP HET OOG

86pk is toch meer dan prima. Zeker als je van een auto met 75pk komt.
10 pk verschil is nagenoeg niet echt voelbaar. Ligt ook aan het gewicht. Ik ging van een foat seicento 54pk naar polo 6r 105 pk. DAT is een verschil. De 10pk...tsja..

edit; zoalswerd gezegd, wil je lekker vlot dan een TSI , wil je gewoon met het verkeer mee rijdenis 1.4 FSI zat. TSI kun je ook nog chippen naar 130 pk / 140 dsg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
1.2 tsi is totaal niet te vergelijken met de 1.4 fsi.
1.4fsi is al een oude motor die in de oudere types ook ligt.
de motor maakt meer lawaai en de distributie of waterpomp willen nog wel een kapot gaan, Bobines, kantelende zuiger(ik weet zeker of dat verhopen is bij de 6r)

Ik zou sparen en voor een 1.2 tsi gaan, beste eentje waar de ketting al eens van gedaan is.
Carterventilatie klepje kost 5€, setje bougie kabels 100€ bij de dealer.
Dus dat zijn niet de kosten waar je naar moet kijken ben ik van mening, auto rijden kost geld dit heeft elke merk en type auto.

Nog 1 ding mbt het pk verschil,
Het klopt dat dit 10pk is, maar de 1.2 tsi heeft een hoger koppel en trekt dus in lagere versnellingen makkelijker en vlotter op.
Probeer het verschil is dmv eerst 1.4 en daarna een 1.2 te rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511 en Singer
Ik zou sparen en voor een 1.2 tsi gaan, beste eentje waar de ketting al eens van gedaan is.
Carterventilatie klepje kost 5€, setje bougie kabels 100€ bij de dealer.
Dus dat zijn niet de kosten waar je naar moet kijken ben ik van mening, auto rijden kost geld dit heeft elke merk en type auto.

1.2 tsi ligt al binnen mijn budget, wel van het bouwjaar 2010 en 2011.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 
Ik rijdt ook een 1.2tsi nu 110d km op teller staan en zeer tevreden!
Let erop dat de ketting is vervangen en moet blijven vervangen om de 10 jaar.
De 1.4 is wel echt traag vergeleken de 1.2 tsi heb ze beide test gereden.
Ook zal ik aanraden een 1.2 tsi met volledige onderhoudshistorie te kopen en dan moet je ook een beetje geluk hebben en over elke motor valt wel iets te vinden.

Ik zou afraden om 1.2tsi te chippen helemaal als die al de nodige kilometers gemaakt heeft. Dan blijft de boel wat langer heel.
 
Volkswagen  Polo 6R comfortline  1.2 TSI 77KW/105PK 
Ik rijdt ook een 1.2tsi nu 110d km op teller staan en zeer tevreden!
Let erop dat de ketting is vervangen en moet blijven vervangen om de 10 jaar.
De 1.4 is wel echt traag vergeleken de 1.2 tsi heb ze beide test gereden.
Ook zal ik aanraden een 1.2 tsi met volledige onderhoudshistorie te kopen en dan moet je ook een beetje geluk hebben en over elke motor valt wel iets te vinden.

Ik zou afraden om 1.2tsi te chippen helemaal als die al de nodige kilometers gemaakt heeft. Dan blijft de boel wat langer heel.
Bij de 1.2tsi zijn de versnellingen wel erg kort hier moet je van houden.. ik vindt het wel leuk en vanaf de 3 kun je langer doortrekken. ik zou ze gewoon beide ff proefrijden
 
Volkswagen  Polo 6R comfortline  1.2 TSI 77KW/105PK 
Wastegate probleem? Ketting vervangen om de 10 jaar?
Nog nooit van gehoord, en ik heb toch 6jaar bij vag groep gewerkt.
De 1e tsi hadden last van kettingen die uitrekte na een hoop modificaties en jaren verder moet dit opgelost zijn met nieuwste tandwielen, kettingen ect.
Mijn ketting probleem was opgelost met een nieuwe spanner van 30€.

Bougie kabels gaan wel is kapot, ook hier is een modificatie op gekomen.
Al blijven het kabels en deze gaan bij elke auto met bougie kabels wel eens kapot.(nieuwe koste OEM ruim 100€, van bosch oid de helft)
Turbos gingen kapot in het begin, hier is een terugroepactie over geweest met aanpassing en software.
Carterventilatie klepje breekt wel eens lost door slecht plastic, ook dit kost 10€ (via AliExpress 2€ per stuk)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!