Verlichting stuurwiel polo 6c op polo 6r

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bcm en stuurbekrachtiging zijn twee losse modules in de gateway. Dus vind het wel knap dat de bcm specifiek de stuurbekrachtigingpomp heeft gesloopt.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
Nee, het is een elektrische pomp die alleen maar de olie onder druk verplaatst tbv de bekrachting zoals je weet, je hebt toch een garage??. De druksensor zit er alleen als bewaking tegen een te hoge druk.
"Die van Michel jankte bijna hetzelfde vond ik..."

Niet alle hondjes heten Fikkie...
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Als de pomp van Calit10 net zo hard jankt met iichel zijn bcm als met je originele bcm... En deze pomp net zo hard jankt als iichel zijn polo die altijd in super conditie is... Dan lijkt me dat er met de aansturing van de pomp goed. Een verslechterde pompwerking of lekkage danwel defect in het stuurhuis is niet uitgesloten. Een belangrijkere vraag, is de stuurbekrachtiging daadwerkelijk defect, gerechtvaardigd om te stellen vanwege het feit dat de pomp gewoon te horen is.

De aansturing is de stuurhoek sensor, de bekabeling van de stuurkolom, de CAN gateway, de ABS unit en de stuurbekrachtiging pomp. Het elektrische gedeelte waarin hij zich gespecialiseerd heeft en hij ook bij jouw auto aan gewerkt heeft. Nu is alles weer origineel en is er geen reden te denken dat de defecte of verslechterde stuurbekrachtiging zijn oorzaak heeft in het werk van iichel.

Hieruit moeten we concluderen dat iichel zijn werk goed gedaan heeft en je hem gewoon die 100 euro moet overmaken. Een man een man, een woord een woord. iichel kennende heeft hij wel wat achter de hand om dit te handhaven.

Ik ga popcorn pakken.
 
Als de pomp van Calit10 net zo hard jankt met iichel zijn bcm als met je originele bcm... En deze pomp net zo hard jankt als iichel zijn polo die altijd in super conditie is... Dan lijkt me dat er met de aansturing van de pomp goed. Een verslechterde pompwerking of lekkage danwel defect in het stuurhuis is niet uitgesloten. Een belangrijkere vraag, is de stuurbekrachtiging daadwerkelijk defect, gerechtvaardigd om te stellen vanwege het feit dat de pomp gewoon te horen is.

De aansturing is de stuurhoek sensor, de bekabeling van de stuurkolom, de CAN gateway, de ABS unit en de stuurbekrachtiging pomp. Het elektrische gedeelte waarin hij zich gespecialiseerd heeft en hij ook bij jouw auto aan gewerkt heeft. Nu is alles weer origineel en is er geen reden te denken dat de defecte of verslechterde stuurbekrachtiging zijn oorzaak heeft in het werk van iichel.

Hieruit moeten we concluderen dat iichel zijn werk goed gedaan heeft en je hem gewoon die 100 euro moet overmaken. Een man een man, een woord een woord. iichel kennende heeft hij wel wat achter de hand om dit te handhaven.

Ik ga popcorn pakken.


Zijn werk goed gedaan zeg je? Los van de stuurbekrachtiging werkte de sleutels en obd stekker ook niet meer. Die uitdrukking van "Man een man, woord een woord" zal geheel van toepassing zijn in zijn richting. Ik heb iets betaald (250€) dat 100% ging werken volgens hem wat niet blijkt te zijn. Dan zeg ik ook "Man een man, woord een woord". Trouwens heb nooit gezegd dat hij zijn 100€ niet zal krijgen na de wantrouwen zal ik eerst zelf de feiten moeten weten voor dit overgemaakt wordt.

@chucknorris : De uitdrukking "niet alle hondjes heten fikie" mag je ook richten naar iichel want een BCM dat 100% getest en werkt in jou auto betekent niet dat het ook het geval zal zijn in een ander. Ik heb ook nooit gezegd dat ik een garage heb maar 1 ter beschikking. Zelf al heb ik een garage als handelaar of whatever betekent niet dat je automatisch een opleiding mechanica op zak hebt.

Als frequente forumgebruikers zouden jullie ook moeten weten dat de meeste elektronische problemen bij een wagen nooit logisch zijn dus niets is onmogelijk zeker als je met bijna elke module of regelaar in de wagen hebt zitten knutselen.
Maar goed binnen 2 weken een afspraak bij de dealer, we zullen zien wat zij daarvan te zeggen hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
  • Leuk
Waarderingen: Ruiter91
Los van de stuurbekrachtiging
De stuurbekrachtiging werkt net zo goed met de originele BCM als met de oude 7E0
obd stekker ook niet meer
jouw china vagcom heeft slecht contact (maar wel contact) met de diagnosepoort gehad. ik heb nooit problemen gehad. ik heb zonder problemen de via de OBD stekker uw startonderbreker uitgelezen en een dump ervan gemaakt.
100% ging werken volgens hem
dit heb ik even nagekeken en ik heb nooit deze garantie gegeven. ik heb alleen gezegd dat deze bcm compatibel zou zijn en dat deze succesvol getest is in mijn auto. u legt mij verkeerde woorden in de mond. daar houd ik niet van.
nooit gezegd dat hij zijn 100€ niet zal krijgen
eerst was het 'die krijgt je, tenzij alle problemen opgelost zijn door het terugplaatsen van de bcm' en nu is het 'die krijg je pas als ik bij de dealer ben geweest en die zeggen xyz'. het forum als getuige...
de meeste elektronische problemen bij een wagen nooit logisch zijn
pertinente onzin. u heeft nog veel te leren. een elektrische storing is in 99 van de 100 gevallen simpel, eenvoudig en eenduidig te herleiden naar een simpel aan te wijzen oorzaak. ik weet niet wat er in belgie rondrijdt aan storingen en hoe kundig het personeel daar is... ik verwacht dat ze daar wel beter weten dan dit.
zeker als je met bijna elke module of regelaar in de wagen hebt zitten knutselen.
dezelfde categorie onzin als je vorige post.
modules in uw auto:
- motor, onberoerd
- ABS, onberoerd
- stuurhoeksensor, onberoerd
- climatronic, onberoerd
- BCM, gewisseld
- PDC, onberoerd
- Airbags, onberoerd
- instrumentencluster, onberoerd
- CAN gateway, gewisseld
- startonderbreker, onberoerd
- stuurbekrachtiging, onberoerd
- radio, een of ander raar chinees ding dat aan de canbus hangt
- batterij regeling, onberoerd

volgens mijn telling is dat 2 uit 13. beetje een suggestieve interpretatie met 'bijna elke module'.
Maar goed binnen 2 weken een afspraak bij de dealer, we zullen zien wat zij daarvan te zeggen hebben.
graag zwart op wit, met stempel. ik ga ze bellen om het na te vragen.
 
Als frequente forumgebruikers zouden jullie ook moeten weten dat de meeste elektronische problemen bij een wagen nooit logisch zijn dus niets is
je praat poep

ps
uit je autoscan van Thursday,04,January,2018,19:39:29:00001 uit de originele bcm

"
03396 - Supply voltage terminal 30 for central locking
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 6
Time Indication: 0
"
volgens mij ligt het ook niet aan iichel dat je centrale vergrendeling en de afstandsbediening niet werken. de bekabeilng voor centrale vergrendeling is niet in orde.

psps
'stuurwiel polo 6c'
"Subsystem 4 - Part No SW: 2H0 959 442 HW: 2H0 959 442 "

dat is een stuurwiel uit een transporter busje. en niet van een polo 6c.
 
Laatst bewerkt:
De stuurbekrachtiging werkt net zo goed met de originele BCM als met de oude 7E0

Ik begrijp zelf niet goed wat je hiermee bedoelt als ik al daarvoor zei "los daarvan...." maw of het nu werkt of niet.

jouw china vagcom heeft slecht contact (maar wel contact) met de diagnosepoort gehad. ik heb nooit problemen gehad.

Zelfs met een originele Delphi stekker en programma werkte het ook niet. Trouwens jij had wel de eerste keer problemen net na de wissel van de BCM net daarna zat je wat te prutsen aan de OBD stekker en werkte het opeens wel maar blijkbaar niet voor lang meer. En toen ik gisteren naar jou kwam heb je meteen de originele BCM teruggezet zonder te weten of de OBD stekker het toen wel deed dus dan kon je het ook niet geweten hebben.


dit heb ik even nagekeken en ik heb nooit deze garantie gegeven. ik heb alleen gezegd dat deze bcm compatibel zou zijn en dat deze succesvol getest is in mijn auto. u legt mij verkeerde woorden in de mond. daar houd ik niet van.

Ik heb toegang tot onze onderlinge PB's he. Moet ik ze ff posten voor de rest? Dan kan iedereen zien dat ik je ik 2x heb gevraagd of het zeker met die BCM ging werken en dat jij antwoorde dat hij sowieso ging werken omdat jij die ook hebt.

eerst was het 'die krijgt je, tenzij alle problemen opgelost zijn door het terugplaatsen van de bcm' en nu is het 'die krijg je pas als ik bij de dealer ben geweest en die zeggen xyz'. het forum als getuige...

De pot verwijt de ketel dat 'em zwart ziet. Stop met je eigen te vernederen, jij bent degene die mij hier in het zak zet en niet omgekeerd.
pertinente onzin. u heeft nog veel te leren. een elektrische storing is in 99 van de 100 gevallen simpel, eenvoudig en eenduidig te herleiden naar een simpel aan te wijzen oorzaak. ik weet niet wat er in belgie rondrijdt aan storingen en hoe kundig het personeel daar is... ik verwacht dat ze daar wel beter weten dan dit.

Als ik nog veel te leren heb en de kans maar 99 in 100 is dan vraag ik me af waarom jij het antwoord hier niet op heb na de diagnose die je ter plekke hebt gesteld. Doe niet uit de hoogte

dezelfde categorie onzin als je vorige post.
modules in uw auto:
- motor, onberoerd
- ABS, onberoerd
- stuurhoeksensor, onberoerd
- climatronic, onberoerd
- BCM, gewisseld
- PDC, onberoerd
- Airbags, onberoerd
- instrumentencluster, onberoerd
- CAN gateway, gewisseld
- startonderbreker, onberoerd
- stuurbekrachtiging, onberoerd
- radio, een of ander raar chinees ding dat aan de canbus hangt
- batterij regeling, onberoerd

volgens mijn telling is dat 2 uit 13. beetje een suggestieve interpretatie met 'bijna elke module'.

Zonder die 2 modules uit de 13 in je auto werkt de stuurbekrachtiging ook niet, corrigeer me als ik me vergis. Die chinees raar ding aan de canbus vond je eerst wel een leuk ding toen je die zag..

graag zwart op wit, met stempel. ik ga ze bellen om het na te vragen.

Als ik wil ga je juist niets bellen en niets navragen. Maar ik speel die spelletje niet met jou zoals jij dat bij mij hebt gedaan. Je krijgt je 100€ wel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
je praat poep

ps
uit je autoscan van Thursday,04,January,2018,19:39:29:00001 uit de originele bcm

"
03396 - Supply voltage terminal 30 for central locking
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 6
Time Indication: 0
"
volgens mij ligt het ook niet aan iichel dat je centrale vergrendeling en de afstandsbediening niet werken. de bekabeilng voor centrale vergrendeling is niet in orde.

psps
'stuurwiel polo 6c'
"Subsystem 4 - Part No SW: 2H0 959 442 HW: 2H0 959 442 "

dat is een stuurwiel uit een transporter busje. en niet van een polo 6c.

Jij praat eerder diarree. Die foutcode is van na het probleem en is al gewist. Logs voor het probleem hebben dit nooit getoond. En niet te vergeten dat die het nu wel opeens doet met de originele BCM. Als je toch wilt helpen kan je beter checken hoe het komt dat die foutmelding over de stuurhoeksensor G85 maar terug komt opduiken.

T6, Up!, Polo 6c whatever. De verkoper zei dat die van een 6C komt. Je mag gerust de titel wijzigen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
"los daarvan...." maw of het nu werkt of niet.
daar gaat het toch om??
prutsen aan de OBD stekker en werkte het opeens wel maar blijkbaar niet voor lang meer.
ik had T16/6 en T16/14 van de OBD stekker ongewisseld, de can high en can low. daarna heeft alles gewerkt.
jij bent degene die mij hier in het zak zet en niet omgekeerd.
protest.
jij het antwoord hier niet op heb na de diagnose die je ter plekke hebt gesteld.
het antwoord: uw stuurbekrachtiging is defect. niet de eerste keer dat ik dat u vertel.
Doe niet uit de hoogte
mijn natuurlijke reactie als mensen onzin verkopen.
corrigeer me als ik me vergis.
niets in de auto doet het zonder de CAN gateway.
Die chinees raar ding aan de canbus vond je eerst wel een leuk ding toen je die zag..
dat neemt niet weg dat het een vreemd object op uw canbus netwerk is.
Als ik wil ga je juist niets bellen en niets navragen.
ik ga ieder woord dat u schrijft over de diagnose van de dealer verifiëren
Je krijgt je 100€ wel.
vandaag nog? dan kunnen we deze discussie afronden.
Als je toch wilt helpen kan je beter checken hoe het komt dat die foutmelding over de stuurhoeksensor G85 maar terug komt opduiken.
foutcodes in de ABS unit en stuurbekrachtiging unit moeten apart gewist worden, deze werken niet via de clear all dtcs van vcds.
Je mag gerust de titel wijzigen.
daar heeft hij geen rechten voor
 
ik baseer mijn uitspraken op interpretatie van de door jou aangeleverde autoscan en baseer mijn conclusies op informatie in plaats van dat ik ze haal uit koppigheid en een blauw leren handtasje (althans dat heb ik gehoord)

Zie hier zie hier, ik ben hier blijkbaar heel populair als er al onderling wordt gesproken over mijn persoonlijkheid en uiterlijk. Maar sorry ben al bezet en val niet op mannen.
Als je die ook wilt hebben, heb die schoudertas 2 jaar geleden in de Lacoste op de Champs-Elysee gekocht in Parijs. Ik betwijfel wel of die nog in collectie is...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!