Verlichting stuurwiel polo 6c op polo 6r

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb destijds een stuurwiel laten plaatsen van een Polo 6C op een Polo 6R. Om de werking van de knoppen in orde te krijgen heb ik dit laten doen bij Cartronics die ze dan hebben ingeleerd en 2 extra kabels hebben getrokken van de BCM naar de stuurstekker. Spijtig genoeg hadden ze geen idee om de verlichting van de stuurknoppen in orde te brengen.
Heeft er iemand een idee?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Heb destijds een stuurwiel laten plaatsen van een Polo 6C op een Polo 6R. Om de werking van de knoppen in orde te krijgen heb ik dit laten doen bij Cartronics die ze dan hebben ingeleerd en 2 extra kabels hebben getrokken van de BCM naar de stuurstekker. Spijtig genoeg hadden ze geen idee om de verlichting van de stuurknoppen in orde te brengen.
Heeft er iemand een idee?

Ik geloof dat je daarvoor de BCM moet upgraden. @iichel kan dit vast met zekerheid aangeven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ok thanks, maar kan ik dat dan testen door een snelle swap te maken met een andere BCM of moet ik nog iets specifieks doen? Heb hier een BCM 7H0 937 090 liggen en degene die erin steekt is een 6R------088
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Dus als ik het allemaal goed begrijp:

1. Wissel BCM met 7H0 937 090 (backup coding & adapations.
2. Externe gateway eruithalen zelfs indien BCM benaderbaar via VCDS
3. Long coding & adaptions overzetten.

Is dat correct?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Sorry maar wat moet ik dan nog ompinnen als niet alles benaderbaar is:mrgreen:

Begint serieuze gekkenwerk te worden voor stomme knoppenverlichting....is er geen ander manier om bv constante stroomvoorziening te geven via de airbagkabeltje?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Ok dus om ff dubbel/zinloos werk te vermijden...bij mij moet ik zowiezo de externe gateway ompinnen dan? Zelfs indien de bcm toegangelijk is met vcds?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!