Verlichting stuurwiel polo 6c op polo 6r

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ff een update...

Na het bestellen door Iichel van de juiste BCM hebben wij afgesproken zodat hij dit kan plaatsen en de extra verbindingen kan aanleggen. Alles ging ok totdat de sleutels niet ingeleerd konden worden, dit kon later verholpen worden.

Eenmaals thuis besefte ik dat de stuurbekrachtiging het ook niet deed. Bij het uitlezen bleken er enkele hardnekkige foutmeldingen die ik heb kunnen verwijderen, toen deed de obd stekker ook wat moeilijk. Maar nu doet hij het ook helemaal niet meer.

Ik zit dus nu vast met een stuur waarbij de verlichting wel werkt maar belangrijkere functies het niet meer doen.
Wie kan mij aub verder helpen want weet totaal niet wat te doen. Hieronder een autoscan.
 

Bijlagen

  • Log-WVWZZZ6RZBY080369-152320km-94647mi-faulties.txt
    11.6 KB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Ja ik heb zelfs alle zekeringen gechecked :)

Stuurhoeksensor is inderdaad ok.
Het klopt inderdaad dat de stuubekrachtiging niet via de BCM gaat maar vind je het dan niet vreemd dat na de modificaties het ineens niet meer doet?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
@iichel: Kan jij me aub vertellen waarom jij me negeert? Ik stuur je al dagenlang pm's terwijl ik hier met een serieus probleem zit waar jij grotendeels voor hebt gezorgd en ik 250€ voor heb betaalt.

Elk ander zou dit zonder aarzelen "afzetterij en nalatigheid" hebben genoemd zou ik dit door vertellen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Ik negeer helemaal niemand, ik heb het gesprek na mijn laatste bericht verlaten.
Ik heb je duidelijk op de hoogte gesteld van het sleutel probleem, je zei dat je dit zelf kon oplossen. Het stuurbekrachtiging probleem is niet gerelateerd aan de BCM aangezien een andere BCM precies hetzelfde probleem toont.

Je hebt voor 175 euro een BCM gekocht waar ik geen cent aan verdiend heb, deze BCM heb ik getest en werkte prima en daarnaast nog 75 euro betaald voor 5 uur werk + bekabeling. Da's omgerekend ongeveer 10 euro per uur. Dat vind ik nogal karig, en ik heb mijn best gedaan om hierna nog mijn best gedaan om een passende oplossing te vinden. Misschien ben je iets te veeleisend? In ieder geval vind ik dat de afzetterij niet aan mijn kant ligt. Maar dat moet je zelf maar beoordelen.

Ik denk in ieder geval dat je stuurbekrachtiging probleem niet aan de BCM ligt en ook inet aan de gateway aangezien de stuurhoeksensor z'n goede signalen doorgeeft en de ABS/TCS prima werkt en de J500 prima per VCDS te benaderen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en heugt
iichel aub, dat de sleutels niet konden ingeleerd worden had jij gezegd dat dit door een lage spanning kon komen van de wagen en dat ik het na de rit naar huis nog eens zal proberen, ik heb toen geantwoord en ik quote "ik zal dit idd wel doen, WIJ komen er wel uit" betekent niet dat ik de verantwoordelijk van het probleempje op mij neem. En trouwens je had me je garantie gegeven dat de BCM 100% zal werken.

5uur is ook wel overdreven ik was daar om 14.30u het werd net donker en het was 17u toen ik vertrok. Maar dat terzijde, ik zeg niet dat je je best niet hebt gedaan maar als iets niet werkt dan werkt het niet dan moet je mij het recht geven om af te doen van de aankoop zoals dat logischer wijs werkt. Als jij stuurbekrachtiging, afstandbediening en OBD niet werkt veeleisend noemt dan heb je inderdaad andere prioriteiten wat betreft de werking van een wagen.

Ik installeer voor mensen ook multimedia-systemen in hun wagens als dus iets niets werkt of achteraf iets niet werkt dan haal ik die er gratis volledig terug uit als het inderdaad door het systeem komt dat ik heb geinstalleerd en geef ik hen niet de uitleg dat het vermoedelijk niet door mijn installatie is gebeurd.

Dus ik vind dat jij hetzelfde moet doen: jij installeert mijn originele BCM, zie je dat het probleem nog er is? Ik betaal je elke seconde van het werk dat je hebt uitgevoerd zonder poespas. Maar niet via afstand zeggen "sorry ik kan je niet meer helpen, trek je plan". Dat accepteert niemand geloof me maar.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Bcm testen + kabelset maken + testen kost ook tijd ;) dan kom ik met gemak aan 5 uur. En dannog de materiaalkosten.

Ik ben geen bedrijf, jij wel, daar zit een heel ander prijskaartje en voorwaarden aan. Ik doe veel om mensen tevreden te houden maar hier kan ik helaas niets meer aan doen. Het sleutel probleem ligt niet aan de bcm, die is getest. De stuurbekrachtiging ook niet.

Ik heb je verteld hoe je de oude bcm erin kunt zetten, dit stelt niet veel voor, dan werken je sleutels weer. De stuurbekrachtiging betwijfel ik zeer.
 
Euhm ik ben helemaal geen bedrijf...dus voor hetzelfde geld mogen die mensen met hun klachten bij mij ook een eindje verderlopen. Dit is puur eerlijkheid en vertrouwen geven want ik weet wat ze ervoor betalen en ze als leek geen andere richting op kunnen.

Iichel hoe kan dat nu dat de sleutels niet liggen aan de BCM?! Net ervoor werkten ze wel! Ben je nu echt serieus bezig? Daarbij heb je ook nog zitten prutsen aan de OBD, externe Gateway, Tachometer en de stekker van de stuurmodule. Denk je nou echt serieus dat dit probleempje niet door daardoor komt?

Zoals ik al zei: steek mooi alles terug op zijn plaats, mocht alles nog altijd niet werken dan geef ik je nog een 100€ bovenop met de forum als getuige.

En als ik weet hoe ik de oude BCM erin kan steken dan zou ik ook geweten hebben hoe ik de nieuwe erin steek.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Nou de originele bcm zit er weer in. Net zoals met de door mij geplaatste bcm jankt de stuurbekrachtiging pomp wel maar bekrachtigt niet.

Het dispuut gaat door. Ik denk dat er ergens aan de zijde van het stuurhuis/pomp niet werkt en calit vindt dat het komt door de bcm wissel.

Nog steeds geen €100 euro. Nog steeds geen stuurbekrachtiging. Alles is weer origineel gemaakt. Ook calit z'n China vagcom ziet geen foutmeldingen in de modules.
 
gelukkig heb je een heel forum vol met getuigen..

Ja maar blijkbaar kan niet iedereen goed lezen. Er staat duidelijk bij "...mocht ALLES nog altijd niet werken..." de OBD en sleutels doen het wel weer. Trouwens er werd verder afgesproken dat de stuurbekrachtiging verder bekeken wordt indien er uitgesloten wordt door de dealer dat er geen sprake is van schuld aan de sensor, bedrading en al de rest waar Iichel aan heeft gezeten dan krijgt hij zijn 100€ mooi gestort op de rekening.

Ik denk dat er ergens aan de zijde van het stuurhuis/pomp niet werkt en calit vindt dat het komt door de bcm wissel.

Heb daarnet met een vriend de stuurpomp en vloeistofniveau van dichtbij gechecked en alles lijkt daarmee in orde. En ja ik ben nog resoluut dat het probleem komt door je modificaties - niet perse de fysieke BCM wissel maar het werk dat je daarbij hebt gedaan met de bekabeling en uiteraard ook het supergrote toeval dat het probleem net daarna is ontstaan.

Heb verder nog gechecked en blijkt dat de foutmelding van de stuurhoeksensor G85 terug aanwezig geweest is na het volledig verwijderen van alle foutmeldingen daarnet(Logje hieronder (zonder de foutmelding van bij module 44, werdt net ervoor verwijdert)). En zijn de values van de steering aid sensors incorrect tegenover de juiste values dat die daarnet wel gaf toen ik bij je was. Draai je het stuur dan zie je de hoeveelheid hoekgraden stijgen maar vanaf je stopt met draaien staat die weer op value 0 alsof die mooi in het midden staat. Dit geldt voor draaien van de stuurwiel in beide kanten.
 

Bijlagen

  • Log-WVWZZZ6RZBY080369-Stuurwiel.txt
    11.9 KB · Weergaven: 7
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Draai je het stuur dan zie je de hoeveelheid hoekgraden stijgen maar vanaf je stopt met draaien staat die weer op value 0 alsof die mooi in het midden staat.
kijk je naar stuurhoek (graden) of hoeksnelheid (graden per seconde)?

u gaat naar de vw dealer en u laat daar het probleem met de stuurbekrachtiging diagnosticeren. pas daarna is het u toegestaan mij de schuld te geven. niet eerder.

als die het probleem niet toeschrijven aan mijn modificaties (die allen teruggedraaid zijn)... dan weet u wat u te doen staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!