Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Passie1979 zei:Wat is jullie ervaring met het olieverbruik van de GTI?
Ik heb de GTI inmiddels 1,5 week en nu 1200 km gereden;
Het lampje van "Oliepeil controleren" begon opeens te branden en bleek dat er nog wel 0,5 liter olie bij op moest. :shock: Helaas niet gecheckt bij aflevering tot welk niveau oliepeil was. Tevens heb ik na elke reis de uitlaat zwart uitgeslagen na elke keer de uitlaat weer schoon te maken. Is dit normaal?
En ik heb absoluut niet abnormaal hoog in de toeren gereden, bewust t.b.v. het "inrijden".
hahaha, daar hoef je geen GTI voor te hebbenjacovn zei:Paar prive ritjes voor de fun af en toe.
Orthrus zei:Ik heb er nu ongeveer 1600 kilometer mee gereden en het waarschuwingslampje van het oliepeil brand nog niet. Ook ik heb een liter olie (geschenk van de dealer :-S) in de kofferbak liggen. De twee uitlaatpijpjes zijn ook bij mij na enkele honderden kilometers rijden zwart (roet) uitgeslagen. De verkoper wees mij er al op dat ik die (vanwege inbranden van olie) regelmatig schoon moest maken. Mijn andere wagen, een Suzuki Swift Sport heeft ook chromen uitlaatpijpjes, maar de aanslag die ik bij de GTI zie ben ik daar nog nooit tegengekomen, zelfs niet na 10.000 kilometer.
Dan is het toch flink zuiinger door de downsizing ?Ronald zei:vindt eerlijk gezegd het verbruik van de 1.4tsi uit de GTI erg tegenvallen!
Ik verbruik gemiddeld 8,4 liter per 100km, wat uitkomt op een verbruik van 1:11,9
Dit met mijn stock 1.8 20vt uit de 9n3 GTi. Ik rij hierbij normaal en 50/50 snelweg/stad
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.