Verbruik gti

Voor mijn gevoel rijd ik niet rond als een bezetene, meestal wel te hard op de snelweg, binnen de bebouwde kom rijd ik eigenlijk nooit te hard.

En omdat ik de afgelopen 8 jr eigenlijk alleen maar diesel heb gereden ben ik ook gewend laag in de toeren te rijden.

Gebruik hem voor dagelijks werk en weekends voor boodschappen en het plezier, misschien teveel plezier gehad.... Big Grin
 
Wat is jullie ervaring met het olieverbruik van de GTI?

Ik heb de GTI inmiddels 1,5 week en nu 1200 km gereden;
Het lampje van "Oliepeil controleren" begon opeens te branden en bleek dat er nog wel 0,5 liter olie bij op moest. :shock: Helaas niet gecheckt bij aflevering tot welk niveau oliepeil was. Tevens heb ik na elke reis de uitlaat zwart uitgeslagen na elke keer de uitlaat weer schoon te maken. Is dit normaal?

En ik heb absoluut niet abnormaal hoog in de toeren gereden, bewust t.b.v. het "inrijden".
 
Dealer zij mij ook de olie te controleren omdat hij zeker in het begin olie zou verbruiken. Heb er inmiddels 2250 op zitten, en 2x gecontroleerd, maar nog niet hoeven bijvullen. Heb een litertje olie van dealer achterin liggen.
 
Passie1979 zei:
Wat is jullie ervaring met het olieverbruik van de GTI?

Ik heb de GTI inmiddels 1,5 week en nu 1200 km gereden;
Het lampje van "Oliepeil controleren" begon opeens te branden en bleek dat er nog wel 0,5 liter olie bij op moest. :shock: Helaas niet gecheckt bij aflevering tot welk niveau oliepeil was. Tevens heb ik na elke reis de uitlaat zwart uitgeslagen na elke keer de uitlaat weer schoon te maken. Is dit normaal?

En ik heb absoluut niet abnormaal hoog in de toeren gereden, bewust t.b.v. het "inrijden".

Ik heb er nu ongeveer 1600 kilometer mee gereden en het waarschuwingslampje van het oliepeil brand nog niet. Ook ik heb een liter olie (geschenk van de dealer :-S) in de kofferbak liggen. De twee uitlaatpijpjes zijn ook bij mij na enkele honderden kilometers rijden zwart (roet) uitgeslagen. De verkoper wees mij er al op dat ik die (vanwege inbranden van olie) regelmatig schoon moest maken. Mijn andere wagen, een Suzuki Swift Sport heeft ook chromen uitlaatpijpjes, maar de aanslag die ik bij de GTI zie ben ik daar nog nooit tegengekomen, zelfs niet na 10.000 kilometer.
 
464km op superplus98 1 op 12,54
37L superplus98 getankt

Voor mijn gevoel echt relaxed gereden. Blijft enorm verschil met die 1 op 14,5 die ik voorbij zie komen.
Dat kan toch niet alleen zitten in bp ultimate? Verbruikt de gti echt zoveel meer bij 150 dan bij 130?
 
Orthrus zei:
Ik heb er nu ongeveer 1600 kilometer mee gereden en het waarschuwingslampje van het oliepeil brand nog niet. Ook ik heb een liter olie (geschenk van de dealer :-S) in de kofferbak liggen. De twee uitlaatpijpjes zijn ook bij mij na enkele honderden kilometers rijden zwart (roet) uitgeslagen. De verkoper wees mij er al op dat ik die (vanwege inbranden van olie) regelmatig schoon moest maken. Mijn andere wagen, een Suzuki Swift Sport heeft ook chromen uitlaatpijpjes, maar de aanslag die ik bij de GTI zie ben ik daar nog nooit tegengekomen, zelfs niet na 10.000 kilometer.

Ik heb na bijna 1000 km en nog steeds shiney uitlaat pijpen. Raar dat jullie roet hebben, ik heb daar totaal geen last van.
 
ik heb ook zwarte pijpen

af en toe ff poetsen

verbruik zit ik op 9.4 liter op de 100
das met een gemiddelde snelheid van 38km/h dus ik vin t nie slecht
veel korte stukken en binnen door

en pas heb ik met een ritje assen 15,39km de liter gehaald
en steeds tussen de 120 en 150 gereden
 
Volgende week even een rit maken van een dikke 1600 km naar Playa-Bara ( even voorbij Barcelona).
Als ik ,, normaal ,, rijdt met de CC op 130, zit ip op een verbruik van 1:14.
Op de Route Du Soleil ben ik van plan de cc op 140 km te zetten, volgens mijn nav rijdt ik dan 135 km.
ffff wat anders, wat is het toch een lekker monster die GTI, vooral als je rustig rond de 80 rijdt, en dan de gaspedaal tegen het schutbord trappen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Big Grin Big Grin Big Grin
 
vindt eerlijk gezegd het verbruik van de 1.4tsi uit de GTI erg tegenvallen!

Ik verbruik gemiddeld 8,4 liter per 100km, wat uitkomt op een verbruik van 1:11,9

Dit met mijn stock 1.8 20vt uit de 9n3 GTi. Ik rij hierbij normaal en 50/50 snelweg/stad
 
Ronald zei:
vindt eerlijk gezegd het verbruik van de 1.4tsi uit de GTI erg tegenvallen!

Ik verbruik gemiddeld 8,4 liter per 100km, wat uitkomt op een verbruik van 1:11,9

Dit met mijn stock 1.8 20vt uit de 9n3 GTi. Ik rij hierbij normaal en 50/50 snelweg/stad
Dan is het toch flink zuiinger door de downsizing ?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!