Verbruik gti

Ik heb voor je gekeken wat het verbruik is op de snelweg met de cruise controll aan op 120 km per uur= 1 op 14.
Met een volle tank heb ik 600 km gereden en dan hou ik me aan alle maximum snelheden met rustig optrekken dus gem. 1 op 13.
Dit is gereden met BP ultimate 98 en op de terugweg had ik wat extra kilo's mee in de vorm van brembo's, kw v2 en mijn originele remmen en vering maar dat zal niet zoveel schelen kwa verbruik toch?

De lol van een gti rijden is volledig weg als ik zo moet rijden dus ik ga gewoon weer een gemiddeld verbruik rijden van 1 op 9 Big Grin Ik heb het alleen even geprobeerd om de fabrieksopgaven te halen maar dat kan alleen als je 100 rijd met cruise controll=1 op 16.
 
ik geef het eerlijk toe als ik een GTI zou hebben dan zou ik best asociaal mee rijden...maar als je niet veel kilometers maakt dan maakt het allemaal niet uit ;) Lachen als je rijd en ....sja vul het maar in ;)
maar ik denk 1 op 13/14 is al heel goed met de GTI...ik zou verwachten dat je 1 op 8 rijd
 
Na 400 rustige kilometers staat er 7.0 liter/100 km op de meter.
Dat is wellicht 3 keer meer dan 3000 toeren geweest en de rest veelal onder de 2500. Er zijn dan ook 250 snelweg kilometers bij met wat afwisselende snelheden 100 - 130. De rest stukjes hier in de stad en binnenwegen.

Benieuwd of dit veel omhoog gaat.
Komende week weer 3 x een rit naar mijn werk in de file. Voor de zekerheid maar snel tanken, zou nog 190 km kunnen doen volgens de meter.
 
Melvin schrijft hierboven 600 km bij het aan de snelheid houden en ik neem aan niet maximaal accelereren.

Ik zal na mijn 1e tankbeurt wel plaatsen wat het verbruik was. Maar ik heb het idee dat hij de laatste 100 km al wat zuiniger loopt, maar dat kan ook aan de wind of de temperatuur liggen wellicht ?
 
1e tank heeft een verbruik van 1:13 opgeleverd met rustig optrekken en af en toe een versnelling op de snelweg.
Wel meer als 300km snelweg met snelheden tussen 110 en 140km/u.
Ik vind het al met al behoorlijk meevallen!
 
1e tank gegevens- 39.09ltr en KMst 494 dus 1: 12,6. (RON95 getankt).
2e tank gegevens- 38.34ltr en KMst 983 dus 1: 12,9. (RON98 getankt).

Half stadswerk half snelweg km-ers.
Ik weet het kan zuiniger maar laten we er het op houden dat ik nogal van snelheid varieer.. :cool:
 
Het is niet echt nodig, de GTI is uitgerust met een anti-pingel gebeuren dus RON95 kan ook getankt worden met een minimaal verlies aan prestaties, zo staat het in ieder geval in het instructieboekje.
Het scheelt op 40 ltr nu ongeveer 4euro dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!