Verbruik gti

Maar weer eens een update van mijn kant.
Ik heb er nu iets meer dan 19000 km op staan, en het gemiddelde verbruik is 1 op 13.4
Als ik lange snelwegritten heb zie ik het verbruik wat zakken en kan ik 1:14.5 halen.
Meeste verbruik is 1:11 geweest.
 
We tanken altijd BP Ultimate RON98. Gemiddeld verbruik gaat nu weer richting 1:15. In de winterperiode was het soms 1:13,5
We rijden een mix van drukke snelwegen en wat stadsverkeer. We halen 600 km op één tank.
Auto wordt netjes bereden. DSG staat altijd in "D". "S" een keertje geprobeerd is wel leuk natuurlijk ;)
In "D" is de auto al snel genoeg. We hebben een GTI gekocht voor de automaat en het hoge koppel. Het gat tusen een Highline met 105 pk en de GTI met 180 pk is wel erg groot. dus daarom de GTI. Er komt een 140 pk BlueGT aan. Is misschien wel een leuk alternatief.
Minder leuk is het olieverbruik van de GTI motor. Dat is momenteel, na 19.500 km, 1 liter op 1500 km....
Mijn Golf VI met 1.4 TSI 160 pk, heeft er inmiddels 27.500 km op zitten en ik heb nog geen druppel olie hoeven bijvullen.
In principe is dit dezelfde motor dus vind ik het wel vreemd. We zijn met de dealer in gesprek.
 
Mmm. Normaal gooi ik soms wat olie erin. Maar ben nu heen en weer naar Oostenrijk geweest. 2003km geen druppel verbruikt.
Verbruik van de auto 1 op 11.49. Vindt ik netjes. Aangezien de heenweg 6:43 min was en de terug weg 8:20 min. Lekker de gang erin. Heenweg vlak stuk 230 op de teller. Terugweg licht naar beneden. 242 op de klok. In D schakelde die bij de 227 naar z'n 7 geweldig zo'n lange bak.

Zeer tevreden over de lange afstand. Rijd heerlijk rustig
Rijd heerlijk op de cruise 180 ong. 4000 toeren
Heenweg was t zeer rustig. Hele stukken 200 lekker on D 4500 toeren ong.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een erg late update van mijn kant..
Nog steeds is het verbruik rond de 1:13 (54000 km inmiddels)

Inmiddels de auto ingeruild, en in Februari ga ik verder in een golf GTI.

Olie verbruik is 1 liter op 15000 km ongeveer, 3 liter bijgevuld tot nu toe.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!