Verbruik gti

Ze roepen dat tegen de pers..

http://www.greencarcongress.com/2010/02/vwpolo-20100220.html

Weighing 1,194 kg, the Polo GTI accelerates to 100 km/h in 6.9 seconds and reaches a top speed of 229 km/h. At the same time, it is VW’s most fuel-efficient and lowest emitting GTI. Combined fuel consumption is 5.9 L/100km (40 mpg US)—equivalent to CO2 emissions of 139 g/km.

By comparison, its direct predecessor with regard to power—equipped with a 132 kW 1.8-liter turbo engine—consumed 7.9 L/100km (30 mpg US)—equivalent to 188 g/km CO2. The new GTI reduces fuel consumption by 25%.


Jij haalt die 7.9 liter per 100 km ook niet schrijf je, zo haal ik de 5.9 liter ook niet gemiddeld.
 
Tja er wordt getest binnen de regels, BMW bijv, die doet z'n tests altijd maar met een buitenspiegel...

Ik vind het ook raar dat die regels zo in elkaar zitten.
Maar terug komend op het verbruik, ik kom ook niet verder dan ca. 1 op 12
 
Bas, google er eens op, echt heel veel info over te vinden... Big Grin

Rij er al meer dan een jaar mee, ook mijn injectie scooter krijgt bij elke tankbeurt de toevoeging.
Hierdoor loopt de motor soepeler, stiller en iets zuiniger. Je motor wordt ook gereinigd.
Ook in de winter heb je hier profijt van, bij koud weer start de motor zonder probleem.

Aceton lost rubber/plastic op, maar bij een volle tank benzine of diesel, doet deze toevoeging niets met je rubbers, plastic. (Juiste verhouding aanhouden)
Zowel bij de Opel dealer, als bij de scooterdealer, krijg ik altijd te horen dat er geen sludge te vinden is. Slangen zijn nog steeds goed, niet aangetast...

Ik voeg dit toe, puur voor de reinigende werking, niet om zuiniger te rijden.

Als er intresse zou zijn, wil ik wel een topic hierover openen, en de benodigde info plaatsen.

Maar nogmaals google staat er vol mee, voor en tegenstanders...
 
Het zou gewoon moeten kunnen. Het werkt wel heel nauwkeurig, iets teveel of te weinig en het effect is 0,0. Meng je het goed dan kan het best aardig wat schelen in verbruik idd.

Waar je voor moet oppassen is dat aceton en rubber niet samen gaan. Vaak zijn stukken benzineslang hiervan gemaakt en zal op den duur aangetast worden door het Aceton, ookal is het maar een kleine concentratie.

Ik zou het niet doen, je koopt een GTI met de weet dat je vaak bij de pomp staat. Als je foefjes probeert uit te halen om het benzineverbruik te verminderen had je een BM moeten kopen, geen GTI. :roll:
 
Passie1979 zei:
Inmiddels 3500 km gereden met de GTI en ik zit op een gemiddeld verbruik van 1 op 14,5-15.
Vind ik op zich een héél acceptabel verbruik, gezien de prestaties.

Normaal rij ik rond de 1 op 12. Alleen maar redelijk korte stukjes. Gister met een volle tank richting Zaandam en terug, meer dan 1 op 15 rijdt hij dan. Scheelt dat ff. Stick Out Tongue

Vandaag kreeg ik trouwens de melding om het oliepeil te controleren, bij 3500km. Belachelijk.
 
Ik heb nu 11000km gereden en het verbruik niet exact bijgehouden, ik weet wel dat ik met mijn rijstijl (binnen bebouwde kom netjes 50 en daar buiten steevast 20km tehard :mrgreen: ) steeds rond de 1:13 tot 1:14 zit.
Voorwaarde is wel om niet bij iedere gelegenheid de 0-100 binnen de 7seconden af te leggen.
Het olie verbruik valt mij ook mee, ik heb nog geen melding gehad maar ik hou ook het olie pijl regelmatig in de gaten en tot nu toe heb ik 3/4 liter bijgevuld.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!