Verborgen mogelijkheden

@Sharky
Klopt van dat automatische voorgloeien ;)
Weet je nog dat we het laatst hadden over al die bijgeluiden wanneer je hem van slot haalt en op slot doen?

Het blijkt dus zo te zijn dat wanneer je ontgrendeld en het bestuurdersportier opent, er wordt begonnen met voorgloeien.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Barry zei:
Het blijkt dus zo te zijn dat wanneer je ontgrendeld en het bestuurdersportier opent, er wordt begonnen met voorgloeien.
Ik heb ook een zoemend geluid bij het openen van de portier en ik heb een benzinemotor, dus kan niet het geluid van voorgloeien zijn (tenzij we het over een ander geluid hebben, en maakt voorgloeien überhaupt geluid trouwens?).

M'n ouwe benzine 6N2 had het ook, mij is ooit verteld dat dit de brandstofpomp was, had zelf meer het idee dat het hetzelfde klonk als wanneer ik de hercirculatiestand van de ventilatie activeerde. Wellicht dat de auto zich luchtdicht afsluit bij het sluiten van het portier en het ventilatiesysteem zich weer opent als je de auto opent?
 
ik zal morgen eens checken of mijn polo (1.4 benzine) ook gewoon doorstart als ik de sleutel direct loslaat.

Andere verborgen mogelijkheid: cruise control rijden zonder cruise control ;)
Oftewel, ik kan met mijn polo in zn 5 rijden en gas loslaten. Op een gegeven moment blijft hij gewoon 40 km/uur rollen zonder af te slaan. Niet dat dit goed is voor je moter en geen idee waarom je het zou willen, maar het kan ;)
 
bij de bluemotion kun je gewoon je motor starten zonder vasthouden
dus 1x je sleutel draaien en loslaten...en ietsjes later start de auto gewoon...dit is eigenlijk best wel een Chille functie Big Grin Big Grin Big Grin
naajaaa tis eigenlijk BS maar goed...benzine motoren die starten direct toch? ipv zo'n delay?
 
KYC zei:
...benzine motoren die starten direct toch? ipv zo'n delay?
In alle benzine Polo's waar ik tot nog toe in heb gereden moet je de sleutel vasthouden tot de startmotor de motor heeft gestart. Bij geen accu- of ontstekingsproblemen start de auto dan in anderhalve seconde ofzo. Het is dus niet zo dat je meteen los kan laten na het volledig 'doordraaien' van de contactsleutel.

Heb dit volgens mij wel al eens gezien bij luxere auto's (en sowieso als er sprake is van een 'startknop' ipv een regulier contactslot) waarbij je inderdaad alleen even kortstondig hoeft door te draaien en los te laten en de startmotor het verder zelf regelt.
 
Ik heb nu nog een Golf IV en daar zit in de tank een soort van klepje. Ik heb weleens begrepen dat je door dat klepje opzij te klappen toegang krijgt tot het expansievat van de tank. Je zou dan meer kunnen tanken voor lange ritten.

Weet iemand hoe dit werkt en zit het ook op de Polo BM? De mijne wordt deze week geproduceerd..
 
Dat klepje zit ook in de Polo en is eigenlijk een ontluchtingsventiel. Je kan dit ventiel met het tankpistool naar voren duwen tijdens het tanken, als het goed is hoor je dan een licht gesis bij het vullen van de tank doordat er lucht ontsnapt uit het expansievat dat met brandstof wordt gevuld.

Ik heb wel eens begrepen dat dit niet helemaal de bedoeling is, dat expansievat is er tenslotte niet voor niets. Ik kan me zo voorstellen dat als de brandstof door warmte extreem uitzet (bijvoorbeeld als de auto met een volle tank in de brandende zon wordt gezet) de benzine middels een overloopklep uit de tank kan lopen, zonde en potentieel gevaarlijk dus.

Zelf tank ik al jaren het expansievat vol zonder dat ik daar ooit problemen mee heb ondervonden, is echter je eigen risico!
 
sjonniedeluxe zei:
gisteren getest: bij mijn polo moet je hem wel degelijk wat langer vasthouden (1.4), anders start hij niet.
Vanochtend duurde het voor mijn gevoel net wat te lang voor hij starte :? binnenkort naar oostenrijk (kou...) :?

Nope bij de Bluemotions hoef je alleen even aan te tikken en loslaten...even later start die.
heeft te maken met start/stop systeem idd... de 1.4 en de benzinemotoren moeten perse aangedraaid worden totdat het start.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!