Verborgen mogelijkheden

de knipperlichten gaan aan bj een noodstop en een crash
Een Franse onverlaat valt in slaap en pakt mij frontaal
Auto precies 4 dagen oud midden in Frankrijk en 1000 km op de teller
Dus we weten dat de knipperichten aangaan als je crashed en de airbags gaan uit
Auto loss en wel weer een nieuwe
PS was er gelukkig nog niet echt aan gehecht
 
Hi,

laat ik me als newbee eerst even snel voorstellen: Sjengcity (ook luisterend naar Ivo). Ik lees al enkele maanden actief mee op het forum en ben sinds enkele weken ook (eindelijk) eigenaar van een Polo 6R Trendline. Ik ben 15 jaar vooruit in de tijd gegaan aangezien ik van een Polo 6N1 af kwam, die was met 17,5 jaar oud niet meer betrouwbaar genoeg om +/- 25.000KM per jaar te draaien :mrgreen:

Maar goed, ontopic kwam ik vandaag ergens achter wat ik hier nog nergens gelezen had en vond ik dit (oudere) topic dé plek.

Als je op een bergje staat (ik woon in het Heuvelland / Zuid Limburg), dan blijft de rem ongeveer 2 seconden "hangen" als je het pedaal los laat.
Eigenlijk gewoon een automatische oplossing voor de handrem tijdens een hellingproef alleen hoef je je handrem niet meer te gebruiken omdat je +/-2 seconden de tijd hebt om weg te rijden.
Dit werkt ook echt alleen als je met de neus van de auto naar boven staat, andersom gebeurd niets. Zodra je enige voorwaartse beweging maakt met de auto springt de rem direct "los".

Disclaimer; aangezien ik hier nog nooit van gehoord had ga ik er vanuit dat dit nog niet bekend is, tenzij het natuurlijk al 10 jaar bestaat en niet echt interessant is voor de meeste mensen op dit forum aangezien het grootste gedeelte van Nederland amper bergen kent ;)
 
ja ik weet wat het is alleen dat als je met je neus naar beneden staat (heuvel af) doet ie dat dus niet die 2 sec. dat wist ik niet thanks sjeng ;) weer wat geleerd Big Grin scheelt me mijn no claim gewoon rem erop:)

Mij is het opgevallen dat de rem in veel gevallen gewoon erop blijft staan (niet zomaar 2 sec). Bij schuine stukken blijft hij namelijk staan na: remmen stilstaan, na ongeveer halve seconde voet snel van de rem halen. Als ik hem dan rustig van de rem haal rolt hij gewoon weg, doe ik het snel blijft hij staan...
 
nog eentje zal wel inhet instructie boekje staan maar ja die lees ik niet ha ha
als je de klok instel en je enter als het ware door gaat de km stand knipperen als je nu de instel toets voor tijd indruk veranderd de
km stand naar een snelheids meter in miles
grt donna
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!