Verborgen mogelijkheden

Aangezien ik nooit een instructieboekje lees van een auto, (1 omdat ik er te lui voor ben & 2 omdat dit altijd algemeen voor alle types is geschreven, en je de helft dus over kan slaan) wil ik eens kijken of er hier mensen zijn die nog dingen gevonden hebben waar je niet direct achterkomt.

Ik heb er zelf 1 gevonden doordat vanochtend mijn auto met alle ramen open stond in de garage. Kwam er achter dat de sleutel klem zat in mijn tas :mrgreen:
- Met de sleutel kan je alle 2 (of 4) de ramen openen door de ontgredelingsknop ingedrukt te houden. Natuurlijk ook sluiten door visa versa.

Nog meer leuke dingen in de Polo?
 
als je met een dichte raam even aan het knopje van de raambediening omhoog trekt, gaat de raam niet meer in een keer omlaag en omhoog, maar stopt zodra je de knop los laat. om dit weer automatisch te laten gaan, bij dichte raam weer even de knop omhoog trekken(als je goed luistert hoor je een klik) en hij gaat weer vanzelf open en dicht.
 
Niet verborgen, want bij de aflevering van de auto is me dat allemaal verteld, ik dacht nog ze kunnen beter alle kopers in een ruimte zetten en een gezellige instructie avond houden met een drankje en een hapje, scheelt veel manuren en kan de oplevering cq aflevering van de auto een stuk sneller gaan. Maar dat neemt niet weg ...het is verteld en zo hoort dat vind ik :lol: . gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
precies, daar zouden ook de verborgen mogelijkheden op moeten staan, maw wat kan er allemaal worden aan gezet en of gewijzigd, zoals de mogelijkheden van die meneer van marktplaats. " Custom made" een auto afleveren!!
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Jammer genoeg kende ik wel alle trucjes, maar die van de ruitenwisser een keer bij toeval ontdekt...

Benieuwd of er nog meer leuke gimmics zijn :)

Waar ik zelf eerst niet uit kwam was hoe je om moest gaan met de tankdop, want hangen aan een koordje lijkt me geen VW-idee/oplossing.

Gelukkig boodt het instructieboekje de oplossing dat deze aan de tankklep gehangen kan worden (hopelijk krijg je daardoor geen lakschade aan de klep.....)
 
zouden ze het expres zo gemaakt hebben? Denk dat de dealer dit handigheidje er niet bij gezegd heeft :mrgreen:
[resize=400:zzfjvnbu]http://files.vau-max.de/gallery_pictures/2010/08/001-vw-polo-blue-motion-bilder-bericht-tuning-testfahrt-fahrbericht-tdi-spar-varianteo.jpg[/resize:zzfjvnbu]
 
dat zou echt wel een leuke optie zijn ! maar ik denk niet dat de polo dit heeft..
enige wat die wel heeft is dat je de 4 pinkers automatisch kan laten afgaan als je hevig moet afremmen op een snelheid vanaf ca. 90km/h. maar of dit standaard ingeschakeld is, is mij nog maar de vraag.. (normaal zouden ze dit wel standaard moeten zetten imo.. is altijd handig voor dat er eentje op je in ramt vanachter als die je niet duidelijk ziet afremmen ofz..)
 
Wat mij nog bij toeval is opgevallen:

Het starten van de auto doet de auto praktisch vanzelf, je hoeft de sleutel dus niet vast te houden tijdens het starten.

Alleen even sleutel omdraaien zoas je altijd start, en vervolgens kun je de sleutel direct weer loslaten en start de auto vanzelf verder :)

Ik vermoed dat dit door het aanwezige start-stop-systeem zo is.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!