Verborgen mogelijkheden

Gisteren zijn me nog 2 kleine dingetjes opgevallen:

- Bij fel licht op je dashboard (bijvoorbeeld de zon die naar binnen schijnt), gaat de achtergrond verlichting van je tellerplaten feller branden als je je verlichting uit hebt staan. Ik heb dit niet getest met verlichting aan, omdat ik die alleen aan doe als het donker wordt :)

- Als het Start/Stop systeem actief is (motor is uitgeschakeld door koppeling in vrij), en je doet je gordel af, kan de auto niet meer starten. Pas als je je gordel weer om doet, zal het systeem weer werken, en kan de auto automatisch gestart worden als je de koppeling intrapt. Met de hand starten kan trouwens wel zonder gordel.
 
Tsja...ik weet niet of het een verborgen mogelijkheid is, maar elke keer als ik de auto start is het bijna standaard dat de climate control op 22 graden staat en dat de airco ook aan staat. :? Dit ongeacht de instelling wanneer ik de auto verlaat... :?

Hebben jullie een idee? Is dit normaal?
 
petit zei:
[...] Met de sleutel kan je alle 2 (of 4) de ramen openen door de ontgredelingsknop ingedrukt te houden. Natuurlijk ook sluiten door visa versa.
Wat me ook opviel is dat als je dit doet je knipperlichten één keer knipperen als de ruiten geheel gesloten zijn. Handig als je op een afstandje staat en niet kan zien of je je ruit aan de andere kant van de auto al helemaal hebt gesloten.
 
serge2609 zei:
Tsja...ik weet niet of het een verborgen mogelijkheid is, maar elke keer als ik de auto start is het bijna standaard dat de climate control op 22 graden staat en dat de airco ook aan staat. :? Dit ongeacht de instelling wanneer ik de auto verlaat... :?

Hebben jullie een idee? Is dit normaal?

bij mij staat het nog altijd zoals voordien hoor. weet niet of dat normaal is
 
serge2609 zei:
Tsja...ik weet niet of het een verborgen mogelijkheid is, maar elke keer als ik de auto start is het bijna standaard dat de climate control op 22 graden staat en dat de airco ook aan staat. :? Dit ongeacht de instelling wanneer ik de auto verlaat... :?

Hebben jullie een idee? Is dit normaal?

Ja hier sinds enkele dagen ook dit probleem, Eerste paar maanden nooit last van gehad en bleef de temperatuur continu op de stand die ik als laatste had geselecteerd. Met of zonder airco aan, En nu gaat hier ook elke keer de airco aan en staat temperatuur weer op 22 graden. Ook blijven nu een 2 tal knoppen bij mij vast hangen als ik deze indruk (De automatische knopje en de binnen circulatieknop).

Komende vrijdag ga ik hiervoor naar de dealer voor te controleren wat probleem is en als alles goed is wordt dit dan gelijk op 6 mei gerepareerd als ik voor het mechanische van de elektrisch raam naar de garage moet gaan om dit te laten repareren.

Als ik meer weet plaats ik dit zo spoedig mogelijk in dit topic
 
was onlangs mijn auto aan het showen aan familie, en laat de functies op de boordcomputer zien terwijl de motor draaid, en ik dus stil stond.
Dan geeft de boordcomputer aan hoeveel brandstof je per uur verbruikt :shock:
ga je rijden, springt hij weer naar liter per 100KM :mrgreen:

ook viel het mij op dat de teller niet evenredig doorloopt..
10,20,30,40 - 60,80,100km/u etc ;)
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
spiky zei:
was onlangs mijn auto aan het showen aan familie, en laat de functies op de boordcomputer zien terwijl de motor draaid, en ik dus stil stond.
Dan geeft de boordcomputer aan hoeveel brandstof je per uur verbruikt :shock:
ga je rijden, springt hij weer naar liter per 100KM :mrgreen:

ook viel het mij op dat de teller niet evenredig doorloopt..
10,20,30,40 - 60,80,100km/u etc ;)


bij mij wel hoor..

edit : owja, klopt, sorry had het over wat anders Stick Out Tongue klopt idd
 
spiky zei:
Gisteren in de regen met voor ruitenwisseraan stilstaan om achteruit de oprit op te draaien, gaat automatisch de achterruitenwisser een keer wissen.. :geek: . ideaal

Vindt je?? Ik heb het, helaas, ook op mijn 9N3 en vind het erg irri als dat ding wist...ik heb er zo'n hekel aan als ik die wisbaan zie op m'n achterruit...denk dat ik maar 's een stekkertje lostrek.. :?
 
Polootje zei:
spiky zei:
Gisteren in de regen met voor ruitenwisseraan stilstaan om achteruit de oprit op te draaien, gaat automatisch de achterruitenwisser een keer wissen.. :geek: . ideaal

Vindt je?? Ik heb het, helaas, ook op mijn 9N3 en vind het erg irri als dat ding wist...ik heb er zo'n hekel aan als ik die wisbaan zie op m'n achterruit...denk dat ik maar 's een stekkertje lostrek.. :?
Dat heb ik nou ook, dat ik me eraan erger dat iedere keer dat klereding heen en weer gaat tijdens het achteruit rijden. Het is ook zo goed voor je achterruit. Die zit gelijk bij de minste regenbui helemaal vol met opspattend water en zand, dat droogt weer op en daarna moet je toevallig achteruit rijden met als gevolg dat je ruitenwisser in werking treedt en ja glas en zand is een fijne combi. :shock: :shock:
 
graafie zei:
Polootje zei:
spiky zei:
Gisteren in de regen met voor ruitenwisseraan stilstaan om achteruit de oprit op te draaien, gaat automatisch de achterruitenwisser een keer wissen.. :geek: . ideaal

Vindt je?? Ik heb het, helaas, ook op mijn 9N3 en vind het erg irri als dat ding wist...ik heb er zo'n hekel aan als ik die wisbaan zie op m'n achterruit...denk dat ik maar 's een stekkertje lostrek.. :?
Dat heb ik nou ook, dat ik me eraan erger dat iedere keer dat klereding heen en weer gaat tijdens het achteruit rijden. Het is ook zo goed voor je achterruit. Die zit gelijk bij de minste regenbui helemaal vol met opspattend water en zand, dat droogt weer op en daarna moet je toevallig achteruit rijden met als gevolg dat je ruitenwisser in werking treedt en ja glas en zand is een fijna combi. :shock: :shock:
Tja daar is ook wel weer wat van waar
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!