USB aansluiten

1. radio afdekking
2. climatronic afdekking
3. pook losmaken
4. schroeven naast de climatronic
5. schroeven naast de pook
6. bovenste middelconsole loshalen
7. handremhoes loshalen

1. bekerhouder achter middensteun
2. schroef binnenin middenarmsteun
3. schroefje aan achterste uiteinde van middenarmsteun
4. 2 schroeven aan de zijkant van de grote middenconsole, naast de pook en 2 schroeven achter de 12v (helemaal vooraan)
5. flapjes in de voetenruimtes voor loshalen (klittenband)
6. grote middenconsole naar achter trekken
7. grote middenconsole aan de achterkant optillen
8. stekker sigarettenaansteker loshalen
9. middenconsole eruit halen

en nee, ik ga geen how-to maken. dat mag iemand anders lekker doen Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl, MikeM en heugt
1. radio afdekking
2. climatronic afdekking
3. pook losmaken
4. schroeven naast de climatronic
5. schroeven naast de pook
6. bovenste middelconsole loshalen
7. handremhoes loshalen

1. bekerhouder achter middensteun
2. schroef binnenin middenarmsteun
3. schroefje aan achterste uiteinde van middenarmsteun
4. 2 schroeven aan de zijkant van de grote middenconsole, naast de pook en 2 schroeven achter de 12v (helemaal vooraan)
5. flapjes in de voetenruimtes voor loshalen (klittenband)
6. grote middenconsole naar achter trekken
7. grote middenconsole aan de achterkant optillen
8. stekker sigarettenaansteker loshalen
9. middenconsole eruit halen

en nee, ik ga geen how-to maken. dat mag iemand anders lekker doen Stick Out Tongue
Damn dat was snel, doet die gewoon even uit z'n hoofd haha !
Thanks in ieder geval, als ik er mee aan de slag ga zal ik deze stappen volgen en ook foto's maken. Met dit stappenplan, die van @Mikkie30 voor de kabel naar de zekeringkast en de foto's zal het vanzelf wel een how-to worden.
 
Een USB poort geeft 5V op 1 of 2A. Dus dat is maximaal 10W.
Reken daar wat verliezen bij voor conversie en je zit op 15W. Da's iets meer dan een ampere.
Ik zou hem afzekeren op 5A omdat dat de laagste waarde is die je waarschijnlijk hebt in zulke grote zekeringen.

Je moet kijken of je hem op een permanente +12 of eentje die contact geschakeld is wilt hebben.
Hint: kijk in het zekeringen overzicht in de laatste kolom. Terminal 30 = altijd actief. Terminal 87, 75 en 15 is contact geschakeld.
 
Zo, nadat ik e.e.a. heb gelezen blijf ik met 1 vraag zitten.
Weet iemand van jullie of de AUX/USB van het plaatje past is een 6R?

DCB7A79E-5FCE-49F3-B13B-E1A60805C252.jpeg
Ik heb precies deze ook in de auto. Ik heb ze in het midden console geplaatst bij de bekerhouders. Het paste bij mij pas na enkele aanpassingen. Moest een gedeelte bijschaven om het erin te krijgen. Nu zitten ze netjes, maar niet plat zoals je zou verwachten. Ze zitten wel vast, werken perfect en tenzij je er specifiek aan gaat voelen merk je niet dat het niet origineel is. Ze steken namelijk 1mm uit ongeveer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Shibybob
Zo zitten ze bij mij. Als je normaal in de auto zit zie je niet dat het niet origineel is.
Ik heb er zo min mogelijk afgeschaafd, zodat ze zichzelf vastklemmen in het plastic er omheen. Ik kan de AUX kabel en USB kabel er gewoon uit trekken zonder dat de sockets meegaan. Ik heb de USB ook aan de rechterkant gedaan, daar zit straks een permanent kastje aan vast. De AUX wordt niet veel gebruikt.
20210107_141352.jpg
20210107_141454.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Heb inmiddels een setje originele gevonden voor een schappelijke prijs, maar zit dan met de volgende uitdaging.
Hoe krijg ik ze aangesloten?
Mijn huidige aux aansluiting zou ik graag willen vervangen voor de versie met het klepje, maar past deze stekker 1 op 1?
En hoe kan ik het best de usb aansluiten, liefst wil ik het zo origineel mogelijk houden hoewel ik alleen voor mijn telefoon opladen wil gebruiken. Of toch zoals @Mikkie30 heeft gedaan?

USB
2BC28AB7-F690-4C8B-A0DD-EC57B3B22EC3.jpeg
AUX
BC1D15EE-C1DD-442E-9261-10934377D27A.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!