USB aansluiten

Iemand die zo een USB kabel/aansluiting voor me kan/wil maken tegen een vergoeding uiteraard...ik ben echt slecht met electra etc dus zelf maken zit er niet in...

Stelt echt niks voor BVS, ik ben ook bijzonder slecht met elektra, maar dit is me gelukt. 2 keer zelfs.
Gewoon de foto's op de 1e pagina van deze thread gebruiken.

Heb nu 2 van die USB aansluitingen in het middenconsole, waar er eerst 2 blindkapjes zaten.
Had eerst alleen de linker aangesloten op de radio en de rechter op de 12V van de sigaretten aansteker (onder het dashboard 1 bijgemaakt).
Maar uiteindelijk heb ik de rechtse ook maar op de radio aangesloten, zodat ik niet zo vaak van USB stick hoef te wisselen :mrgreen:

20160212_113404.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Blue Motion 
Stelt echt niks voor BVS, ik ben ook bijzonder slecht met elektra, maar dit is me gelukt. 2 keer zelfs.
Gewoon de foto's op de 1e pagina van deze thread gebruiken.

Heb nu 2 van die USB aansluitingen in het middenconsole, waar er eerst 2 blindkapjes zaten.
Had eerst alleen de linker aangesloten op de radio en de rechter op de 12V van de sigaretten aansteker (onder het dashboard 1 bijgemaakt).
Maar uiteindelijk heb ik de rechtse ook maar op de radio aangesloten, zodat ik niet zo vaak van USB stick hoef te wisselen :mrgreen:

20160212_113404.jpg

Maar de posts geven aan hoe je de kabeltjes enz aan de stekker verbindt maar niet hoe je het aansluit op de bestaande (stroom)kabels van je auto...misschien lukt het me wel om dat ding in elkaar te knutselen maar ben bang dat ik wat verpest in de bestaande bekabeling van mn auto haha..zou jij er eentje voor me willen maken :rolleyes: (tegen betaling natuurlijk) dan heb ik die alvast liggen, dat is het halve werk en dan kan ik misschien nog iemand vinden die het voor me wilt/kan aansluiten
 
Vind je dat niet zonde geld voor "het halve werk"?
* USB connector: €15,- (6C0 035 726 B)
* USB kabel: €5,- (schatting)
* Verzendkosten heen: €7,95
* Verzendkosten terug: €7,95
* Totaal zo'n: €35,-
* Kwartiertje werk
en dan heb je dus een nóg niet werkende kabel...

Ik bedoel, ik wil er best 1 voor je maken hoor, maar dan dien je zelf bovenstaand aan te leveren.

12V plug bijmaken onder het dashboard valt wel mee, beetje handig persoon doet dit in 15 minuten.
Dit heb je nodig:
http://www.allekabels.nl/sigaretten...ttenaansteker-splitter-2x-sigarettenplug.html
hier knip je dan 1 van de "female" aansluitingen af, waarvan je dan de bedrading parallel schakelt aan die van de bestaande aansluiting.
(bedrading doorknippen, even blank maken, krimpkousje er om, draden solderen, föhnen, klaar)

Daar druk je dan deze plug in:
http://www.allekabels.nl/usb-autolader/1726/1207680/usb-autolader-2x-usb-2100-ma.html
waar je dan vervolgens de bewerkte USB-kabel weer insteekt.

Onderaan de streep ben je dan zo'n €45,- en een goed half uurtje tijd kwijt.
Dus ik zou mooi die dubbele verzendkosten uitsparen en het aan de hand van de foto's op pagina 1 zelf proberen.
Die USB-connector maken stelt echt niks voor, dat soldeerwerk zou je even door je handige buurman moeten laten doen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Blue Motion 
  • Leuk
Waarderingen: BVS
Nou de spullen zijn eindelijk gearriveerd uit China, ik ben van plan ergens volgende week te beginnen aan de klus.
Wel vroeg ik me nog even af of er ergens een how-to is hoe je de middenconsole (bij de bekerhouders) los krijgt zodat het een beetje werkbaar is. Of hoe hebben jullie dat toen gedaan? Ik ben trouwens van plan om de kabels van de 12v - 5v omvormer te verbinden met de 12v van de sigarettenaansteker via de kabelverbinders die ik hieronder heb staan, is dit handig of beter op een andere manier?

Dit zijn de spullen waar ik het mee ga doen:

Foto 02-12-16 16 46 13.jpg Foto 13-12-16 17 56 41.jpg Foto 13-12-16 18 00 33.jpg Foto 13-12-16 19 01 01.jpg
 
Goeie vraag of je dat kan aansluiten op de sigaretten aansteker. Heb led strips besteld en het makkelijkste is om ze ook daarop aan te sluiten.

En zoals iichel zegt, denk dat dat inderdaad niet gaat passen. Omdat jouwe vierkant zijn en de 2 plaatjes rechthoekig o_O
 
VW  Polo 6R  1.4 86pk 
Ik wou het destijds ook op de 12v aansteker aansluiten. Je hebt alleen speciaal gereedschap nodig om die sigaretten houder los te krijgen. Het kan met een schroevendraaier blijkt, maar dit lukte bij mij niet. Zelfs met speciale gereedschap ging het moeilijk. Daarnaast is die kabel aan de 12v aansluiting zo kort dat je daar niet bij kan komen. Ik heb hem gewoon op de zekeringkast aangesloten. Je hoeft dan niets lost te halen en velen malen makkelijker.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
  • Leuk
Waarderingen: MikeM
Thanks voor de tips en ik zag inderdaad het verschil tussen de vierkante en rechthoekige, maar dat is vast wel passend te maken met wat vijlwerk. Ik zou hem liever ook aansluiten op de zekeringskast inderdaad, maar kun je me stapsgewijs uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? @Mikkie30 of iemand anders :mrgreen:

btw @iichel , ik zag in jouw showroom topic dat je die middenconsole helemaal eruit hebt gehaald, kun je uitleggen wat ik moet losschroeven daarvoor en waar ik moet beginnen haha..
 
  • Leuk
Waarderingen: MikeM
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!