USB aansluiten

Hallo, wie heeft een idee hoe ik deze USB kan aansluiten?

Normaal sluit je deze aan via je radio, maar ik wil dat juist niet. Wil hem alleen gebruiken om mijn mobiel op te laden.
Hier ff wat foto's. Hopelijk zijn er wat mensen met kennis van elektra :)
20151013_111549_resized.jpg 20151013_111556_resized.jpg 20151013_111607_resized.jpg usb.jpg usb2.jpg
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Bedankt voor de foto. Helaas heb ik nog geen idee haha.
Heb maar een klein beetje kennis van elektra.
Iemand enig idee of het lukt als we een + en een - aan sluiten lol

Ik bedoel dus, kan ik ergens een 2 draden solderen om het zo werkend te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Kijk das de vraag, normaal zit de usb gelijk aan je radio. Dus krijgt tie dan gelijk de 5v of 12v? Probeer het anders gewoon ff, met een oude gsm ofzo?

Net ff gegoogled, zag een post ergens van iemand die een standaard usb poort, dus van de pc, aan het inbouwen was. Die had dus een oude telefoonlader voor de auto er tussen gehangen. Ik denk om die 5v bij de usb te krijgen. Bel anders ff de vw?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat hier inderdaad 5v op moet. Wellicht kan ik hem wel op mijn radio aansluiten en de data stroom onderbreken.
Een andere oplossing is misschien dit: KLIK
Ik kan de USB behuizing gebruiken en het kastje in de link daar inbouwen.
Is dat misschien een idee?
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
dat is inderdaad wel een optie :)
ik heb zelf soms wel m'n twijfels met electronica uit china, als het een keer stuk gaat dan moet je je halve dash weer eruit halen om de kabels te vervangen.
Daar heb je wel gelijk in. Al zie ik steeds meer dat winkels hetzelfde product daar bestellen en hier verkopen.
Wordt vervolgd, elk idee is natuurlijk welkom!
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Het is me gelukt om een USB aansluiting te maken om alleen je telefoon op te laden.
20151106_150002_resized.jpg
Dit is een adapter van 12v naar 5v.
Ik heb alleen de originele behuizing gebruikt van de USB.

Eerst heb ik het rubber om de USB aansluiting weggesneden. Dit is dan wat je krijgt.
20151111_140221_resized.jpg

Hij past erg mooi in de behuizing. Beetje lijm om de stekker op z'n plek te houden:
20151111_140619_resized.jpg

Nu zit die goed vast. Ook een beetje aan de bovenkant zodat de deksel hem goed strak drukt.
20151111_141321_resized.jpg
In elkaar zetten en dan krijg je dit:
20151111_141512_resized.jpg
Ziet er goed uit:
20151111_141806_resized.jpg
Heb hem aangesloten en het werkt prima!
Totale kosten was ik € 8,- en wat tijd kwijt.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!